Onlangs werden we gewezen op een aardig artikel over Seo waarin gesproken werd over de 3 pijlers van Seo: Content (OnSite), links en social media. Niets mis mee, maar heel veel artikelen over zoekmachine optimalisatie gaan de laatste tijd over 3 pijlers. Zijn andere partijen van het copy / paste en napraten of zijn wij zo eigenwijs dat we uitgaan van 4 pijlers? Seo is wat ons betreft meer dan wat content optimaliseren en een beetje delen via Social Media …
De 4 pijlers van Seo
Ja 4! (Update (28-2-2015): inmiddels zien we Social Media en Links als 1 pijler: autoriteit) Allereerst en naar verwacht wordt de belangrijkste voor de toekomst content. Onder content verstaan we regelmatig, unieke en kwalitatief goede content. Hieronder vallen wat ons betreft ook meta titles, meta descriptions en interne links.
Goede content wordt gedeeld via Social Media. Google snapt dit ook echt hecht daarom ook steeds meer waarde aan Social Media. Naar goede content wordt ook gelinkt. Van oudsher zijn links de belangrijkste pijler voor je ranking in Google, al wil Google heel graag dat we meer op natuurlijke links focussen dan op betaalde links. Zorg daarom voor een betrouwbare partij als het gaat om linkbuilding.
Naast linkbuilding zie je als gevolg van de extra waarde die Google aan Social Media hecht een nieuwe variant in Social Sharing pakketten.
Techniek: De 4e pijler
Naast content, links en social media lijkt technische optimalisatie van je website de laatste tijd in artikelen meer en meer vergeten te worden. Techniek is echter nog steeds een belangrijke factor! Denk hierbij aan de snelheid van je website, dedicated hosting en zo weinig mogelijk fouten in de code. (Foutloos is nagenoeg onmogelijk sinds de komst van social media share buttons)
De Panda update van Google is gericht op kwaliteit en dat gaat niet alleen over content, maar ook over downtime (hosting) en bereikbaarheid (404’s). Daarnaast wordt er echt gekeken naar het aantal fouten op je website qua code (check je eigen website met de W3C Validator).
Maatwerk 404’s zou je met een beetje goede wil nog onder de noemer ‘content’ kunnen stoppen, maar hoeveel tekstschrijvers nou zijn daadwerkelijk op de hoogte van Google Webmaster Tools, .htaccess, robots.txt files en 301 redirects?
Techniek is voor ons daarom de 4e pijler van seo en mag niet vergeten worden. Update (28-2-2015): inmiddels zien we Social Media en Links als 1 pijler: autoriteit
Loop geen klanten meer mis!
Wil je geen potentiële klanten meer mislopen en moet je website (beter) technisch geoptimaliseerd worden voor Google? Neem dan contact met ons op voor een grondige SEO check en we vertellen je exact wat er moet gebeuren en als je daar zelf geen zin in of tijd voor hebt kun je de uitvoering natuurlijk altijd aan ons uitbesteden.
Geef een antwoord