• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Team
  • Blog
  • Contact

Techniek. De vergeten 4e pijler van SEO

seo specialistRoderick
Online Marketeer
19 augustus 2013
Leestijd: 3 minuten
31

Onlangs werden we gewezen op een aardig artikel over Seo waarin gesproken werd over de 3 pijlers van Seo: Content (OnSite), links en social media. Niets mis mee, maar heel veel artikelen over zoekmachine optimalisatie gaan de laatste tijd over 3 pijlers. Zijn andere partijen van het copy / paste en napraten of zijn wij zo eigenwijs dat we uitgaan van 4 pijlers? Seo is wat ons betreft meer dan wat content optimaliseren en een beetje delen via Social Media …

De 4 pijlers van Seo

Ja 4! (Update (28-2-2015): inmiddels zien we Social Media en Links als 1 pijler: autoriteit) Allereerst en naar verwacht wordt de belangrijkste voor de toekomst content. Onder content verstaan we regelmatig, unieke en kwalitatief goede content. Hieronder vallen wat ons betreft ook meta titles, meta descriptions en interne links.

Goede content wordt gedeeld via Social Media. Google snapt dit ook echt hecht daarom ook steeds meer waarde aan Social Media.  Naar goede content wordt ook gelinkt. Van oudsher zijn links de belangrijkste pijler voor je ranking in Google, al wil Google heel graag dat we meer op natuurlijke links focussen dan op betaalde links. Zorg daarom voor een betrouwbare partij als het gaat om linkbuilding.

Naast linkbuilding zie je als gevolg van de extra waarde die Google aan Social Media hecht een nieuwe variant in Social Sharing pakketten.

Techniek: De 4e pijler

Naast content, links en social media lijkt technische optimalisatie van je website de laatste tijd in artikelen meer en meer vergeten te worden. Techniek is echter nog steeds een belangrijke factor! Denk hierbij aan de snelheid van je website, dedicated hosting en zo weinig mogelijk fouten in de code. (Foutloos is nagenoeg onmogelijk sinds de komst van social media share buttons)

De Panda update van Google is gericht op kwaliteit en dat gaat niet alleen over content, maar ook over downtime (hosting) en bereikbaarheid (404’s). Daarnaast wordt er echt gekeken naar het aantal fouten op je website qua code (check je eigen website met de W3C Validator).

Maatwerk 404’s zou je met een beetje goede wil nog onder de noemer ‘content’ kunnen stoppen, maar hoeveel tekstschrijvers nou zijn daadwerkelijk op de hoogte van Google Webmaster Tools, .htaccess, robots.txt files en 301 redirects?

Techniek is voor ons daarom de 4e pijler van seo en mag niet vergeten worden. Update (28-2-2015): inmiddels zien we Social Media en Links als 1 pijler: autoriteit

Loop geen klanten meer mis!

Wil je geen potentiële klanten meer mislopen en moet je website (beter) technisch geoptimaliseerd worden voor Google? Neem dan contact met ons op voor een grondige SEO check en we vertellen je exact wat er moet gebeuren en als je daar zelf geen zin in of tijd voor hebt kun je de uitvoering natuurlijk altijd aan ons uitbesteden.

Delen

Likes

1

Onderwerp Zoekmachine optimalisatie

Meer weten?

Neem contact met ons op!
seo specialistRoderick
Online Marketeer

Roderick is één van de meest ervaren online specialisten van Nederland en helpt je gegarandeerd aan meer traffic en conversie.

Helemaal retro! Een ouderwetse nieuwsbrief zonder marketing automation. Wel met gratis tips en het laatste nieuws op het gebied van online marketing natuurlijk.

Schrijf je in.
E-mailadres

Lees Interacties

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een SEO check
  • SEO tips

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures (3)
  • Support / Begrippenlijst
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen