Hoger in Google?

Zoekmachine optimalisatie is essentieel voor het genereren van leads. Voor 90% van de Nederlanders start hun zoektocht namelijk in Google. Zelfs als mensen de aankoop uiteindelijk offline doen. Vraag onze gratis SEO scan aan en ontvang (uiterlijk) binnen 2 werkdagen een analyse én een advies waar je zelf mee aan de slag kunt.

Hoger in Google met Heers

Met meer dan 10 jaar ervaring en specialisten op het gebied van techniek, content en linkbuilding helpen wij je naar de top in Google.

  • Meer dan 300 top 3 posities in Google
  • 24 / 7 inzicht in de resultaten
  • Resultaat binnen 2 maanden

Onze SEO-abonnementen starten al vanaf €840, – per maand.

Doe de gratis SEO scan

Met onze adviezen kun je direct aan de slag.

  • Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.
  • Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen. Meer weten over hoe we met gegevens omgaan? Lees dan onze privacy policy

De 10 beste tips om hoger in Google te komen

Met ruim 15 jaar ervaring helpen we jou, net als ruim 100 andere klanten, hoger in Google te komen. Of zoals wij dat noemen te Heersen in Google. Dit doen we met behulp van onze bewezen zoekmachine optimalisatie aanpak. Deze ‘Hoe kom je hoger in Google’ aanpak zorgt in 9 van de 10 gevallen al binnen een maand voor de eerste positieve resultaten.

1) Het begint met de zoekwoorden-analyse

Zoekmachine optimalisatie start wat ons betreft altijd met een zoekwoorden-analyse. Dit om te kijken waar je potentiële klant op zoekt en hoe vaak die daar op zoekt. Daarna doen we een website analyse en een concurrentie analyse. Dit doen we om te kijken wat er aan de website verbeterd moet worden en waar je staat t.o.v. de concurrentie.

Op basis van de uitkomsten van die verschillende analyses kan de SEO-strategie voor je website of webshop bepaald worden.

2) Een uitstekende technische basis

De structuur, codering, toegankelijkheid, sitemaps, robots.txt en snelheid. Bij de technische optimalisatie nemen we al deze factoren onder handen. Zo leggen we de ideale basis voor een succesvolle SEO-campagne. Dit technische gedeelte wordt door vele partijen vergeten omdat ze zich bijvoorbeeld alleen focussen op content marketing of linkbuilding. Vaak worden deze partijen ook meer een linkbuilding bureau dan een SEO bureau genoemd.

3) Hoger in Google door de juiste content

Op basis van de zoekwoorden analyse en bij voorkeur ook op basis van een content strategie (met oog op conversie) creëren we content die zowel Google als je bezoekers verleidt.

Onze SEO tekstschrijver houdt hier onder andere rekening met:

  • de SEO-titel:
  • de meta beschrijving (voor de CTR);
  • synoniemen en latent semantische indexering;
  • en interne links.

Uiteraard houden we ook rekening met conversie. We schrijven met oog op de buyer persona’s en houden rekening met de 7 principes van overtuigen van Cialdini.

We zorgen via blogs of landingspagina’s ook regelmatig voor nieuwe, unieke content. Hierdoor ziet Google dat je site ‘leeft’.

Deze partijen hebben we al bovenaan in Google gekregen:

  • zoekmachine optimalisatie bureau
  • seo expert

5) Autoriteit

Autoriteit is nog steeds de dominante factor als het gaat om vindbaarheid in Google. Wat vroeger Google PageRank was is tegenwoordig Domein Autoriteit (DA). Die autoriteit wordt voornamelijk bepaald door relevante (externe) inkomende links.

Met onze jarenlange ervaring en kennis van de Google algoritmes weten we precies wat voor type links je nodig hebt om je concurrentie in Google te verslaan. Onze bewezen aanpak is gericht op de lange termijn, maar de eerste resultaten zijn vaak al na 4-6 weken te herkennen.

Lees meer over linkbuilding uitbesteden bij Heers.

6) Optimaliseer je afbeeldingen

Afbeeldingen zijn belangrijk voor de gebruikerservaring, maar kunnen ook invloed hebben op je Google-ranking. Optimaliseer je afbeeldingen door ze te comprimeren, zodat ze snel laden. Gebruik daarnaast relevante bestandsnamen, alt-tags en titels die zoekwoorden bevatten (niet over-optimaliseren!).

7) Zet social media in

Gebruik social media om je content te promoten, als je content opgepikt wordt kan dat zorgen voor meer, organisch verkregen, backlinks, wat de kans groter maakt om hoger in Google te komen.

8) Creëer een duidelijke en logische structuur

Een duidelijke en logische (navigatie)structuur zorgt aan de ene kant voor een goede gebruikerservaring en aan de andere kant maakt het (in combinatie met een goede sitemap) het Google makkelijker om de content van je website te ontdekken.

9) Optimaliseer je meta-tags

Ook al herschrijft Google ze soms, meta-tags zijn nog steeds belangrijk voor je SEO. Aan de ene kant om Google en de gebruikers van Google duidelijk te maken waar je pagina over gaat en aan de andere kant om te zorgen dat zoveel mogelijk (relevante) gebruikers op jouw link in Google klikken (goed voor je CTR dus).

10) Focus op UX

UX? Yes! Gebruikerservaring in het Nederlands. Het verbeteren van de gebruikerservaring op je website is van groot belang voor een hogere positie in Google. Google waardeert websites die een positieve ervaring bieden aan hun bezoekers. Zorg voor een intuïtief ontwerp en duidelijke navigatie. Indirect betekent dat dus eigenlijk dat je vooral ook naar conversie optimalisatie moet kijken.

Meer weten over zoekmachine optimalisatie (SEO)?

Neem contact op
Roderick - online marketing bureau HeersRoderick van StratenSenior SEO specialist

Roderick was al bezig met SEO voor Google de markt ging domineren en krijgt nog steeds een kick van stijgende rankings.

SEO dashboard & Maandelijkse rapportages

We rapporteren maandelijks over de werkzaamheden die we uitgevoerd hebben en de behaalde resultaten. In overleg kunnen we ook de focus (op zoekwoorden) maandelijks wijzigen.

Maar soms duurt een maand veel te lang, daarom geven we al onze klanten 24×7 toegang tot ons online dashboard. Hier kun je je rankings zo vaak als je wilt bijhouden / monitoren.

Jouw website hoger in Google krijgen?

Ben jij klaar voor meer relevante bezoekers via Google (en Bing)? Vraag ons naar de mogelijkheden. Voor je het weet ligt er een SEO marketingplan klaar voor een succesvolle SEO-campagne.

Nog hoger in Google met een Google Partner

Naast SEO specialist zijn we ook Google Ads specialist. Zo zijn we Google Partner en halen we het meeste rendement uit je online advertentiebudget bij Google Ads (AdWords). Met een goede Ads campagne sta je dan zelfs nog boven de gratis zoekresultaten en op die advertenties klikt toch ook zo’n 1/3 van alle gebruikers. Lees meer over Google Ads uitbesteden bij Heers.

Veelgestelde vragen

Welke technieken zijn het meest effectief om hoger in Google te komen?

Er zijn verschillende technieken die kunnen worden gebruikt om hoger te scoren in Google. Hier zijn enkele van de meest effectieve:

  1. Zoekwoorden optimalisatie: Door je relevante content af te stemmen op de zoekwoorden die mensen gebruiken om te zoeken via Google, kun je je positie in Google verbeteren. Die zoekwoorden achterhaal je met een zoekwoordenonderzoek.
  2. Linkbuilding: Hoe meer kwalitatieve en relevante links je website heeft, hoe groter de kans dat je website goed scoort in Google (je content en techniek moeten dan natuurlijk ook wel op orde zijn).
  3. Contentmarketing: Door waardevolle en relevante content op je website te publiceren, kun je je positie in de zoekresultaten van Google verbeteren. Zorg dat je content de vragen van de doelgroep beantwoordt.
  4. Technische optimalisatie: Het verbeteren van de technische aspecten van je website, zoals de laadsnelheid, kan de gebruikerservaring verbeteren en daarmee verhoog je je kansen weer om beter te scoren in Google.
  5. Lokale SEO: Als je een lokaal bedrijf hebt, is lokale SEO een effectieve manier om hoger te scoren in Google. Zorg ervoor dat je bedrijfsinformatie correct en consistent is op alle online vermeldingen zoals bedrijvengidsen.
  6. Sociale media: Hoewel sociale media geen directe invloed heeft op de posities in Google, kan het delen van je content op sociale media kanalen helpen om meer links naar je website te genereren.

Er is geen magische formule om hoog te scoren in Google. Het gaat om een combinatie van bovenstaande punten in combinatie met het continu monitoren en optimaliseren van je website.

Hoe belangrijk is linkbuilding om hoger in Google te komen?

Linkbuilding is een belangrijke factor om hoger te scoren in Google. Het aantal en de kwaliteit van de links die naar je website verwijzen, hebben serieus invloed op je positie in de zoekresultaten.

Wanneer andere websites naar je website linken, zien zoekmachines dit als een teken van relevantie en autoriteit. En laten we vooral niet vergeten dat links volgen voor Google nog steeds de enige manier is om überhaupt te kunnen bepalen of de techniek en content van een website goed zijn.

Linkbuilding moet wel op een duurzame manier worden uitgevoerd. Sommigen (waaronder Google) zeggen dat je geen links mag kopen, maar online PR is indirect ook gewoon links kopen. Het gaat er om dat je weet wat je doet en dat je binnen de grenzen van het gezonde verstand blijft.

Let dus goed op variatie, relevantie, kwaliteit en spreiding. Denk bijvoorbeeld aan verschillende type links en anchor texts.