Hulp van een SEO specialist

SEO is essentieel voor het genereren van leads. Voor 95% van de Nederlanders start hun zoektocht naar een bedrijf of product namelijk in Google. Zelfs als mensen de aankoop uiteindelijk offline doen.

SEO begint met een goede analyse van je huidige situatie en daar helpen we je gratis mee! Vraag de gratis SEO scan aan en ontvang (uiterlijk) binnen 2 werkdagen een analyse en advies om hoger in Google te komen. We checken:

  • Techniek
  • Content
  • Autoriteit

Hier kun je zelf direct mee aan de slag om je positie in Google te verbeteren.

Gratis SEO scan

Met onze actiepunten kun je direct aan de slag.

  • Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.
  • Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen. Meer weten over hoe we met gegevens omgaan? Lees dan onze privacy policy

Wat is een SEO specialist en wat doet zo'n specialist?

Een SEO specialist zorgt er voor dat een website zo goed mogelijk vindbaar is in de gratis / organische zoekresultaten van de zoekmachines. Aangezien we in Nederland voornamelijk met Google te maken hebben kun je ook zeggen dat zo’n specialist zorgt dat je hoger in Google komt. De organische resultaten in Google vind je onder de advertenties van Google.

De doelen van een SEO specialist zijn grofweg:

  • Bovenaan in Google komen
  • Meer bezoekers via de organische resultaten van Google naar de website leiden
  • Voor meer conversie zorgen op de website door enerzijds zoveel mogelijk relevante bezoekers te sturen naar de website en anderzijds ook zeker conversie optimalisatie te begrijpen.

Waarom een SEO specialist inhuren?

Je huurt een specialist in als je zelf (tijdelijk) de tijd of kennis niet hebt om te zorgen dat je bovenaan in Google komt te staan met de website(s) van je organisatie. In de meeste gevallen is het verstandig SEO uit te besteden en je te focussen op je core business.

Freelancer of een bureau?

Er zijn 2 belangrijke redenen om te kiezen voor een bureau i.p.v. een freelancer. De eerste reden is continuïteit . Met meerdere SEO junkies kan er hier af en toe ook gewoon iemand op vakantie of minder leuk, ziek worden, zonder dat jij als klant dit merkt. Een SEO specialist inhuren van een bureau zorgt er dus voor dat je campagnes niet stilvallen.

De tweede reden is kennis. Dit gaat niet zozeer om specifieke SEO kennis, al houden we elkaar hier wel lekker scherp. Ook aanverwante kennis op het gebied van conversie optimalisatie, webredactie en webdesign is in onze ogen essentieel om het beste resultaat uit je SEO campagne(s) te halen. Veel freelance SEO consultants / experts weten bijvoorbeeld weinig of niets van techniek of een systeem als WordPress of hebben nog nooit van doelen en conversiemetingen gehoord.

Daarnaast zijn we natuurlijk Google Partner en kunnen we je ook laten Heersen in de advertenties van Google.

Ik had niet gedacht dat hogere rankings in Google zoveel meer aanvragen op zouden leveren! En nu met de nieuwe website hebben we ook nog meer conversie.

Wij werken onder andere voor:

  • seo bureau
  • seo bedrijf
  • seo consultant
  • online marketing
  • seo specialist
  • online marketeers
  • seo expert
  • seo optimalisatie
  • seo bureau
  • online marketing bureau
  • seo consultant
  • seo specialist

Sinds we Heers de SEO laten doen zijn we met meerdere zoekwoorden op pagina 1 van Google terecht gekomen en is het in onze showroom drukker dan ooit.

De 5 belangrijkste kenmerken van een SEO specialist

Iedereen mag zich SEO specialist noemen helaas, maar veel van die zelfbenoemde specialisten hebben toch redelijk wat beperkingen. Hieronder de 5 belangrijkste kenmerken die een SEO specialist sowieso moet hebben:

  1. Een transparante werkwijze / manier van communiceren
  2. Een holistische aanpak (Techniek, Content en Autoriteit gaan echt samen)
  3. Een gezonde dosis boerenverstand / verstand van bedrijfsprocessen
  4. Resultaatgericht (niet alleen qua rankings in Google, maar ook qua conversie)
  5. Leergierig (SEO en de concurrentie staan nooit stil)

SEO expert, SEO specialist of SEO consultant?

Er worden veel verschillende termen gebruikt voor professionals die je helpen hoger in de gratis resultaten van Google te komen. De meest gebruikte zijn SEO specialist en SEO expert, maar ook SEO consultant en SEO marketeer worden nog wel eens gebruikt in de markt. Allemaal leuk en aardig die benamingen, maar uiteindelijk zal de aanpak voor een succesvolle SEO strategie hetzelfde zijn. Het begint allemaal met een uitvoerige SEO check.

Techniek als basis

Techniek is de basis voor je vindbaarheid in Google. Een website moet tegenwoordig niet alleen goed gecodeerd zijn en goed geïndexeerd worden, maar ook snel, toegankelijk en veilig zijn.

Wij houden rekening met title tags, headers, schema.org, Google PageSpeed Insights en nog veel meer. Zo zorgen we voor een goede technische basis voor je vindbaarheid in Google.

Content als brandstof

Voor je vindbaarheid is het essentieel om content te hebben die zowel je bezoekers als Google verleidt. Want aan bezoekers die niks doen op je website heb je niets, maar aan briljante content die niemand leest ook niet. Wij zorgen voor Heersende webteksten die voor meer bezoekers zorgen en meer bezoekers verleiden tot conversie.

Onze content marketeers weten alles van keyword density, buyers persona’s en de principes van overtuigen van Cialdini. De laatste jaren combineren we bij Heers zoekmachine optimalisatie meer en meer met uitgebreide content strategie.

Naast keywords houden onze content marketeers uiteraard tijdens het schrijven ook rekening met synoniemen en latent semantische indexering.

Autoriteit

PageRank is dood, lang leve de Domein Autoriteit! Wat je er ook van vindt, relevante inkomende externe links zijn nog steeds erg belangrijk voor je vindbaarheid. Linkbuilding hoort daarom onderdeel van je SEO strategie te zijn

Met ons enorme PR netwerk zorgen we dat jou website of webshop de juiste exposure en links krijgt.

Sparren met een SEO specialist?

Neem dan contact met ons op
seo specialistRoderickSenior SEO specialist

Roderick was al bezig met SEO voor Google de markt ging domineren en krijgt nog steeds een kick van stijgende rankings.

Een SEO specialist begint altijd met een grondige analyse

Uiteraard begint alles met een grondig zoekwoorden-onderzoek, de website, het linkprofiel en de concurrentie. Op basis daarvan bepalen we of de focus moet liggen op techniek, content, autoriteit of een combinatie daarvan.

SEO Quick Wins & lange termijn

Na de analyse beginnen we met de Quick Wins (in de meeste gevallen zijn die er) om zo snel resultaat te behalen voor onze klanten. Meestal zijn dit OnSite verbeteringen, maar soms kan het ook een kwestie van linkbuilding zijn. Voor de lange termijn adviseren we altijd (om diverse redenen) aan de slag te gaan met content marketing.

Kijken, kijken …, niet kopen

Veel bezoekers op je website is alleen maar nuttig als die ook op je website doen wat jij wilt. Bovenaan staan in Google is niet zaligmakend, maar gelukkig hebben onze SEO experts veel ervaring met conversie optimalisatie. En die kunnen al die extra bezoekers ook nog eens omzetten naar meer concrete leads en omzet.

Getraind worden door een ervaren SEO expert?

Een aantal keer per jaar geven onze consultants trainingen (zowel op onze eigen locatie als incompany). In 1 middag leer je (bijna) alles over zoekmachine optimalisatie.

We brengen alle factoren van Google terug naar jip-en-janneke taal, zodat je een duidelijk en compleet overzicht hebt. Na afloop ben je zelf in staat je website beter te laten ranken in Google.

Sparren met een SEO specialist?

Gewoon ouderwets 1-op-1 sparren? Samen live achter een scherm zitten om je website en de concurrentie te analyseren? Geen probleem! Onze experts zijn per blokken van 2 uur in te huren op onze eigen locatie in het centrum van Gorinchem, maar ook incompany.

Uiteraard kunnen we ook vooraf aan zo’n sessie een uitgebreide analyse doen en die live met je komen bespreken.

Wil je zelf alvast een start maken met SEO lees dan eerst de Starter Guide van Google.

Als eerste wil ik zeggen dat ik heel erg blij ben met jullie werkzaamheden. Sindsdien we met jullie werken zijn we enorm gestegen op Google. Echte SEO experts! Ik vertrouw op jullie werkzaamheden laat het aan jullie inzicht over om de andere zoekwoorden ook te laten stijgen. Jullie leveren top werk af, klasse ga zo door.

Meer over SEO

Waarom SEO?

90% van alle Nederlanders begint zijn zoektocht naar een dienst, product of bedrijf in Google. Daarnaast bewijst SEO online de kwalitatief beste bezoekers op te leveren. De conversiepercentages vanuit organisch verkeer zijn in de meeste gevallen beter dan bijvoorbeeld vanuit online advertenties.

Meer weten over waarom je SEO moet doen

Wat is lokale SEO?

Achter bijna de helft van alle zoekopdrachten zit een lokale zoekintentie. Lokale SEO is er op gericht specifiek in je eigen regio bovenaan in Google te komen.

Lokale zoekmachine optimalisatie is meer dan alleen een Google Mijn Bedrijf-pagina aanmaken. Je moet ook rekening houden met ‘local citations’ en lokale backlinks.

Meer over lokale SEO

Wat is linkbuilding?

Je vindbaarheid in Google wordt grofweg bepaald door techniek, content en autoriteit. Die autoriteit wordt vnl. bepaald door de websites die naar jouw website linken. Linkbuilding is de strategie om een zo sterk (en natuurlijk) mogelijk linkprofiel voor je website op te bouwen.

Meer over linkbuilding

Wat levert SEO op?

Grofweg kun je de omzet die je kan behalen berekenen met behulp van de volgende formule:

Zoekvolume X CTR X Conversieratio X prijs van je product / dienst.

  • Zoekvolume = het aantal zoekopdrachten in Google voor de specifieke zoekterm
  • CTR = (doorklik) percentage in de SERP (de zoekresultatenpagina van Google)
  • Conversieratio = het percentage bezoekers wat een actie onderneemt op je website. Bv. aankoop of invullen van een formulier

Hoeveel (online) omzet loop jij mis?

SEO of SEA: Wat past het beste?

Samengevat: ga je voor een steady en meer solide mooi plekje in de zoekmachine resultaten, kies dan voor SEO. Wil je direct goed zichtbaar zijn en direct meer omzet genereren uit de zoekmachines, kies dan voor SEA.

Langere uitleg: met SEA (zoekmachine adverteren) kun je patsboem bovenaan staan in de zoekmachine met een advertentie. Voor die advertentie blijf je echter steeds betalen, voor iedere keer dat iemand erop klikt. Als je stopt met adverteren, is je mooie plekje in de zoekmachine resultaten direct weg. SEO (zoekmachine optimalisatie) vergt een langere adem: het duurt langer voordat je op een goede plek in de zoekresultaten staat. Als je daar eenmaal staat, sta je daar echter wel gratis en ben je er niet zomaar in een dag weer weg.

Kijk altijd naar de conversiepercentages, want die kunnen afhankelijk van de dienst of het product soms flink verschillen voor SEO en SEA.

Wat doet een SEO specialist?

Een SEO specialist of SEO expert zorgt ervoor dat je website zich van zijn beste kant laat zien voor zoekmachines zoals Google. Hij doet dit door je website te optimaliseren op het gebied van techniek, content en autoriteit (linkbuilding). Er zijn ook SEO specialisten die zich uitsluitend focussen op 1 van deze gebieden, of op 2. Door op alle 3 de pijlers in te zetten, zijn je groeimogelijkheden het grootst en boek je doorgaans het beste resultaat.

Kan ik SEO ook zelf doen?

Ja, dat kan zeker. Ga er echter wel van uit dat het een hoop tijd kost, zowel wat betreft kennisvergaring als wat betreft uitvoering. Voor linkbuilding heb je bijvoorbeeld connecties nodig om steeds weer nieuwe links naar je website te realiseren.

Op contentgebied zul je eerst een zoekwoordenonderzoek moeten doen en vervolgens heb je tijd en talent nodig voor het schrijfwerk. Ook heb je technische kennis nodig: de bots van zoekmachines kijken naar de technische achterkant van je website, dus het vraagt expertise om die techniek zo goed en aantrekkelijk mogelijk neer te zetten.

Hoe kies ik de juiste specialist?

Aanbod genoeg aan SEO specialisten, maar hoe kies je een goede? Er zijn geen kwaliteitskeurmerken of registers voor SEO specialisten: iedereen kan op een mooie dag besluiten zichzelf SEO specialist te noemen.

Ons advies: gebruik je gezonde verstand als je een goede SEO specialist zoekt. Ook een steengoede SEO expert kan je niet beloven dat je binnen twee maanden de giganten zoals Bol of Zalando voorbijgaat op heel competitieve zoekwoorden. Lees reviews en cases en stel kritische vragen. Biedt een SEO specialist een gratis SEO check aan, ga dan op dat aanbod in. Je krijgt dan een voorproefje van hoe de SEO specialist werkt en hoe de communicatie is.

Levert mijn SEO specialist goed werk?

Als je je na een jaar vertwijfeld afvraagt of je SEO specialist goed werk levert, dan is het antwoord waarschijnlijk: helaas niet. Goede SEO zorgt ervoor dat je duidelijk resultaten boekt: je schuift omhoog in de zoekresultaten op termen die voor jou relevant zijn. Logisch gevolg daarvan is dat je het drukker krijgt.

Als je dus geen inzicht hebt in stijgingen in de zoekresultaten en het ook niet drukker hebt gekregen, dan is het tijd om je eens achter de oren te krabben over je keuze voor je SEO specialist.

Waarom zou voor Heers kiezen?

Euhm, waar beginnen we! Laten we het hierop houden: als je klaar bent met mooie woorden en dikke rapporten en klaar bent om het flink druk te krijgen, dan helpt Heers je graag Heersen.