Keiharde resultaten met een SEO specialist

SEO is essentieel voor het genereren van leads. Feit! Voor 95% van de Nederlanders start hun zoektocht naar een bedrijf of product namelijk in Google. Ook als de aankoop uiteindelijk offline plaatsvindt (het ROPO-effect).

We stellen realistische doelen en werken naar keiharde resultaten, waarvoor een goede analyse van de huidige situatie onmisbaar is. Vraag nu de SEO check aan en ontvang (uiterlijk) binnen 2 werkdagen een transparant advies waarmee we beter inzicht hebben in welke investering nodig is om jouw omzet uit SEO écht te laten groeien of waarmee je zelf aan de slag kunt.

We checken volledig vrijblijvend:

  • Techniek
  • Content
  • Autoriteit

Vrijblijvende SEO scan

Weten wat er nodig is om het maximale uit je online marketing budget te halen?

  • Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.
  • Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen. Meer weten over hoe we met gegevens omgaan? Lees dan onze privacy policy

Sparren met een SEO specialist?

Laat je verrassen door onze SEO expertise

  • Wende - online marketing bureau Heers

    Wende Pollé

    Senior SEO-specialist

    Er was eens een SEO-specialist. Gaat minimaal 3x per jaar naar Disney.

  • Roderick - online marketing bureau Heers

    Roderick van Straten

    Senior Online marketeer

    Metal & Punk. Drinkt geen koffie. Hekel aan verliezen.

Veelgestelde vragen aan een SEO specialist

Op welke aspecten focust een SEO-specialist voornamelijk?

Een allround SEO specialist focust zich op 3 hoofdzaken: techniek, content en autoriteit. Er zijn er maar heel weinig die uitblinken in alle drie die SEO pijlers. Gelukkig hebben we er bij Heers 3, maar ook daar heeft de 1 net wat meer affiniteit met content en de ander weer wat meer met techniek of linkbuilding.

Daarnaast focust een goede SEO specialist zich niet alleen op rankings en organisch verkeer, maar ook op conversie optimalisatie en het uiteindelijke resultaat voor de klant.

Hoe beoordeel je het belang van de verschillende SEO factoren?

Onder de 3 SEO pijlers (techniek, content en autoriteit) hangen wel 200 SEO factoren. Hoe bepaal je waar je de focus op gaat leggen en waar je je tijd en energie in gaat stoppen?

Alles begint natuurlijk met een grondige analyse van de website en de websites van de concurrentie. Waar ‘verlies je de strijd’ en daarnaast ‘waar kun je de grootste / snelste stappen’?

Zo kun je vaak beter je content verbeteren of energie in linkbuilding stoppen dan uren gaan zitten rommelen om je website 1 nanoseconde sneller te krijgen.

Er is helaas maar 1 manier om echt goed in te kunnen schatten waar je je focus op moet leggen en dat is … ervaring.

Wat is onze benadering als expert in SEO?

Wij beginnen altijd met een grondige analyse waarin we de volgende zaken meenemen:

  • Zoekwoorden
  • Concurrentie
  • Content
  • Techniek
  • Autoriteit

Op basis van die analyse en de ambities van onze klanten maken we een SEO plan. Dit plan overleggen we met onze klanten en daarna gaan we over tot de maandelijkse werkzaamheden o.b.v. één van onze SEO abonnementen.

We geloven in de lange termijn, dat is waar SEO voor bedoeld is. We gaan dan ook niet aan de slag met het boosten van je linkprofiel door even snel honderden spammy backlinks te realiseren. Nee, dat wil niet zeggen dat we op korte termijn geen resultaat halen overigens.

Hoe kan een SEO specialist bijdragen aan betere Google-resultaten?

Een SEO specialist is dag en nacht (nou ja, onze vakidioten dan) met SEO en weet als geen ander wat de laatste updates van Google voor impact (kunnen gaan) hebben op je posities in Google.

Daarnaast is een SEO specialist op de hoogte van alle SEO factoren en met die kennis kan hij websites verbeteren. Verbeteren? Jazeker, de techniek verbeteren, de content uitbreiden en optimaliseren en zorgen voor een beter linkprofiel. Al besteden veel SEO’s dat laatste ook uit aan linkbuilding specialisten (want dat is toch wel een vak apart als we zo in de branche om ons heenkijken).

SEO specialist MKB?

We krijgen regelmatig de vraag voor wie we werken. Nu je hier bent kun je natuurlijk onze cases bekijken, maar zijn we nou een echte SEO specialist voor het MKB of niet?

Het maakt ons eerlijk gezegd niets uit of je nou Luxaflex, bonprix of DHL e-Commerce heet of dat je een onbekende lokale speler bent. Wij houden van SEO en vooral van uitdagers, dus we worden vooral blij van partijen, die de gevestigde orde in Google willen verslaan. Plaats 2 in Google vinden we eigenlijk nog steeds frustrerend.

Waar andere partijen graag de eerste specialist voor een klant zijn en lekker makkelijk geld willen verdienen met de 1e stappen in Google houden we er juist van om te werken met bedrijven, die de 1e stappen al gezet hebben en waar de 1e SEO specialist niet meer verder komt.

Wat maakt SEO aantrekkelijker dan SEA?

Er zijn een aantal zaken die SEO aantrekkelijker maken dan SEA (de advertenties in Google). De belangrijkste voordelen van SEO zijn:

  • De kwaliteit van de bezoekers, die via de organische resultaten komen converteren vaak beter (vooral naarmate het product of de dienst om meer informatie vraagt)
  • Er klikken meer mensen op de organische resultaten dan op de advertenties
  • SEO betekent duurzaam aan je leadgeneratie werken. Stop je met SEA met betalen aan Google, dan is dat gelijk het einde van de stroom aan leads / omzet.

 

 

In veel gevallen is het een goed idee om SEO en SEA te combineren. Lees alles over de verschillen en het versterken in ons blog “Wat zijn de verschillen tussen SEO en SEA en hoe haal je het beste uit beiden?