Ben jij klaar om te Heersen?

Huur een SEO-specialist in

Waarom een SEO-specialist inhuren bij een SEO-bureau?

Als je toch nog niet helemaal overtuigd bent, hierbij de redenen waarom je een SEO-specialist moet inhuren:

  1. Omdat je voor de winst gaat. Zowel met je core business, als in Google. SEO uitbesteden zorgt voor meer bezoekers op je website, meer leads, meer omzet. Mits je het goed aanpakt.
  2. Een verdiepingsslag op de expertise die jij al in huis hebt. Wij werken graag met marketingmedewerkers die weten waar ze het over hebben, maar geen SEO-specialist zijn. Wij delen graag onze kennis aan vakgenoten, maar ook wanneer je nog nooit iets met SEO hebt gedaan.
  3. Wanneer je een SEO specialist inhuurt, bespaar je tijd. Zo simpel is het. Vooral wanneer je eigenlijk nog geen kennis van SEO hebt kun je wel met hagel gaan schieten, maar er komt veel meer bij kijken dan alleen het schrijven van een stuk content.
  4. De continuïteit van jouw campagnes. Met meerdere SEO specialisten in huis gaan alle campagnes zorgeloos door – ook wanneer jouw contactpersoon op vakantie is.

Waarom dan een SEO specialist inhuren bij Heers?

Dat is heel simpel. Onze kennis gaat verder dan ‘hoger in Google komen’. Met flink wat kennis van SEO, conversie optimalisatie en content kunnen we altijd het maximale uit jouw SEO campagne(s) halen.

Nog belangrijker: het woord inhuren daar krijgen we eigenlijk jeuk van. Dat klinkt als een externe partij, wij willen juist een toevoeging zijn aan jouw team. Leer ons meer over jouw producten/diensten. Wij leren van jou en jij van ons. Dat maakt ons werk leuker en makkelijker.

Wij zorgen voor meetbare resultaten in de vorm van traffic en conversie. Lukraak beginnen met linkbuilding, daar krijgen wij buikpijn van. Na het bouwen van een fundamentele basis (techniek en content), gaan we aan de slag met de strategie die passend is voor jouw website.

Bij een bureau werken meerdere SEO specialisten dagelijks samen en houden ze elkaar scherp. Zo zijn ze continu bezig als team met de SEO verbeteren.

Daarnaast geeft Heers jou als SEO-specialist goed en eerlijk inzicht in de resultaten. Wij werken op basis van vertrouwen en daar hoort transparante communicatie bij.

SEO consultancy bij Heers

Wij leveren echt alle SEO diensten, die je maar kunt bedenken. Dat gaat van een SEO check tot en met linkbuilding. Meestal werken we met een complete SEO aanpak, maar hieronder vind je al onze losse diensten:

Wat je ook nodig hebt om hoger te scoren in Google, wij kunnen het! Daarnaast denken we strategisch mee over jullie algehele online marketing. Hebben we ergens minder kennis in? Dan bijten we ons daar helemaal in vast.

Maak kennis met onze SEO specialisten

En laat je verrassen

  • Wende Pollé

    Senior SEO-specialist

    Er was eens een SEO-specialist. Gaat minimaal 3x per jaar naar Disney.

  • Roderick - online marketing bureau Heers

    Roderick van Straten

    Senior Online marketeer

    Metal & Punk. Drinkt geen koffie. Hekel aan verliezen.

  • Ruby - online marketing bureau Heers

    Ruby Veer

    SEO-specialist

    Passie voor koken en wijn. Compenseert dat in de sportschool.

Wat is een SEO-specialist?

Je hebt op Google het volgende opgezocht: ‘Wat is een SEO specialist’. Ons team heeft ervoor gezorgd dat wij één van de eersten zijn die, door het optimaliseren van deze pagina, tussen jouw zoekresultaten stonden. En SEO werkt, want je hebt ons aangeklikt en leest nu deze tekst.

Een SEO specialist zorgt er dus voor dat jouw website zo optimaal mogelijk vindbaar is in de organische (lees: gratis) zoekresultaten van de zoekmachines. Omdat we in Nederland voornamelijk met Google te maken hebben, zeggen we vaak dat een SEO specialist ervoor zorgt dat je hoger in Google komt. SEO specialisten werken niet alleen naar een goede positie in de zoekresultaten-pagina (de SERP), ze denken ook mee over hoe al dat extra verkeer daadwerkelijk wordt omgezet in conversies (leads en omzet dus).

Wat voor types zijn dan die SEO specialisten?

SEO-junkies zoals wij houden vaak van data, structuur en resultaat. Voor wie thuis is in de DISC of Insights profielen …., blauw en rood is volop aanwezig in ons team. Een passie voor data is een absolute must, want een groot deel van de tijd ben je niet alleen bezig met rankings, linkbuilding en content, maar ben je aan het speuren in tools als Google Analytics en Google Search Console. Continu op zoek naar aanknopingspunten om nog meer relevant verkeer richting de website van de klant te krijgen.

SEO consultancy is nog meer

Meer dan wat? SEO consultancy gaat verder dan SEO. Een ervaren consultant begrijpt namelijk ook bedrijfsprocessen en bedrijfsdoelstellingen. Achter de zoekwoorden, techniek, rankings en conversies zitten namelijk ook gewoon zaken als processen, marges en strategie.

Van een SEO consultant kun je verwachten dat hij / zij door de jarenlange ervaring bij onze klanten over meer zaken met je mee kan denken dan alleen Google en je website.

Wat is een SEO consultant?

Een SEO-consultant weet niet alleen alle ins en outs van de zoekmachines, maar heeft ook ervaring met bedrijfsprocessen, strategie en conversie optimalisatie. Die denkt op een strategische manier mee over de vindbaarheid van je website, niet alleen in Google, maar op alle mogelijke plekken. Ja, zelfs soms offline ;-).

Wat gebeurt er wanneer je traffic op je website hebt en de SEO-specialist dus goed zijn werk heeft gedaan. Die vragen worden beantwoord door een SEO-consultant.

Wat is het verschil tussen een SEO-specialist en een SEO-consultant?

Naast de ervaring en het strategisch meedenken op meerdere vlakken is een groot verschil dat een SEO-consultant op alle vlakken van SEO kennis en kunde heeft. Een SEO-specialist is vaak gespecialiseerd in bijvoorbeeld content of techniek. Wanneer je een consultant bent heb je kaas gegeten van alle facetten van ons mooie vak. En daarnaast ook van andere online marketing kanalen.

Wat doet een SEO specialist?

Na een grondige analyse werkt een SEO specialist ongeveer zo:

  1. Eerst bovenaan in Google komen met een pagina;
  2. Hieruit meer (relevante!) traffic (verkeer) naar je website leiden;
  3. Het relevante verkeer omzetten naar conversie d.m.v. CRO.

Op #1 staan is dus eigenlijk pas het begin.

 

expertise van een seo specialist

Welke SEO werkzaamheden levert een SEO specialist?

Iedere specialist heeft zijn of haar eigen voorkeuren, maar een goede allround SEO specialist levert werkzaamheden op het gebied van content, techniek en autoriteit.

Technische SEO

Uren duiken in Google Search Console en Screaming Frog op zoek naar technische verbeterpunten. Van grondige technische analyses tot en met het sparren met web developers. Dit gaat veel verder dan wat advies over het verbeteren van de snelheid van je website overigens.

SEO content

Dit begint bij het vertalen van de informatiebehoefte van de doelgroep naar een zoekwoordenonderzoek. Vanuit dat onderzoek wordt de structuur van de website uitgewerkt (navigatie en topic clusters). Als dit helder is en ook helder is welke zoekwoorden en synoniemen op een pagina samengevoegd moeten worden kan gestart worden met het schrijven van de webteksten.

Iedere SEO specialist hoort te weten wat goede content volgens Google is en moet hier klanten over kunnen informeren.

Linkbuilding / Autoriteit

Met autoriteit wordt de sterkte van het linkprofiel bedoeld. Een SEO specialist snapt het belang van linkbuilding (ook wel Off-page SEO genoemd). Van een specialist mag je verwachten dat die het verschil kent tussen relevante en kwalitatieve backlinks en goedkope / spammy linkbuilding pakketjes.

Als er geen goede linkbuilding strategie gemaakt kan worden, dan heb je niet met allround SEO expert te maken.

Wat kost een SEO specialist?

Je kunt je dan afvragen: ‘wat kost een SEO-specialist?’ Bij Heers beginnen onze abonnementen vanaf €840 per maand. Geloof ons maar, dat is een prikkie voor de kwaliteit die wij leveren. We kunnen prachtige beloftes maken over de bakken gouden munten die jij naar binnen gaat slepen. De toppositie die jij binnen no-time gaat bereiken én behouden en de eeuwige roem die jou te wachten staat. Maar dat gaan we niet doen.

Bij Heers doen we namelijk niet aan loze beloftes. Dat vinden we zonde voor de tijd voor beide partijen, maar ook voor ons imago. Wel kunnen wij beloven dat wij onze beste SEO nerds aan jouw abonnement hebben werken. Zij doen er alles aan om jou zo hoog mogelijk te krijgen in Google.

Meer weten over onze kosten?

Keiharde resultaten met een SEO specialist

SEO is essentieel voor het genereren van leads. Feit! Voor 95% van de Nederlanders start hun zoektocht naar een bedrijf of product namelijk in Google. Ook als de aankoop uiteindelijk offline plaatsvindt (het ROPO-effect).

We stellen realistische doelen en werken naar keiharde resultaten, waarvoor een goede analyse van de huidige situatie onmisbaar is. Vraag nu de SEO check aan en ontvang (uiterlijk) binnen 2 werkdagen een transparant advies waarmee we beter inzicht hebben in welke investering nodig is om jouw omzet uit SEO écht te laten groeien of waarmee je zelf aan de slag kunt.

We checken volledig vrijblijvend:

  • Techniek
  • Content
  • Autoriteit

Vrijblijvende SEO scan

Weten wat er nodig is om het maximale uit je online marketing budget te halen?

  • Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.
  • Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen. Meer weten over hoe we met gegevens omgaan? Lees dan onze privacy policy

Veelgestelde vragen aan een SEO specialist

Op welke aspecten focust een SEO-specialist voornamelijk?

Een allround SEO specialist focust zich op 3 hoofdzaken: techniek, content en autoriteit. Er zijn er maar heel weinig die uitblinken in alle drie die SEO pijlers. Gelukkig hebben we er bij Heers 3, maar ook daar heeft de 1 net wat meer affiniteit met content en de ander weer wat meer met techniek of linkbuilding.

Daarnaast focust een goede SEO specialist zich niet alleen op rankings en organisch verkeer, maar ook op conversie optimalisatie en het uiteindelijke resultaat voor de klant.

Hoe beoordeel je het belang van de verschillende SEO factoren?

Onder de 3 SEO pijlers (techniek, content en autoriteit) hangen wel 200 SEO factoren. Hoe bepaal je waar je de focus op gaat leggen en waar je je tijd en energie in gaat stoppen?

Alles begint natuurlijk met een grondige analyse van de website en de websites van de concurrentie. Waar ‘verlies je de strijd’ en daarnaast ‘waar kun je de grootste / snelste stappen’?

Zo kun je vaak beter je content verbeteren of energie in linkbuilding stoppen dan uren gaan zitten rommelen om je website 1 nanoseconde sneller te krijgen.

Er is helaas maar 1 manier om echt goed in te kunnen schatten waar je je focus op moet leggen en dat is … ervaring.

Wat is onze benadering als expert in SEO?

Wij beginnen altijd met een grondige analyse waarin we de volgende zaken meenemen:

  • Zoekwoorden
  • Concurrentie
  • Content
  • Techniek
  • Autoriteit

Op basis van die analyse en de ambities van onze klanten maken we een SEO plan. Dit plan overleggen we met onze klanten en daarna gaan we over tot de maandelijkse werkzaamheden o.b.v. één van onze SEO abonnementen.

We geloven in de lange termijn, dat is waar SEO voor bedoeld is. We gaan dan ook niet aan de slag met het boosten van je linkprofiel door even snel honderden spammy backlinks te realiseren. Nee, dat wil niet zeggen dat we op korte termijn geen resultaat halen overigens.

Hoe kan een SEO specialist bijdragen aan betere Google-resultaten?

Een SEO specialist is dag en nacht (nou ja, onze vakidioten dan) met SEO en weet als geen ander wat de laatste updates van Google voor impact (kunnen gaan) hebben op je posities in Google.

Daarnaast is een SEO specialist op de hoogte van alle SEO factoren en met die kennis kan hij websites verbeteren. Verbeteren? Jazeker, de techniek verbeteren, de content uitbreiden en optimaliseren en zorgen voor een beter linkprofiel. Al besteden veel SEO’s dat laatste ook uit aan linkbuilding specialisten (want dat is toch wel een vak apart als we zo in de branche om ons heenkijken).

SEO specialist MKB?

We krijgen regelmatig de vraag voor wie we werken. Nu je hier bent kun je natuurlijk onze cases bekijken, maar zijn we nou een echte SEO specialist voor het MKB of niet?

Het maakt ons eerlijk gezegd niets uit of je nou Luxaflex, bonprix of DHL e-Commerce heet of dat je een onbekende lokale speler bent. Wij houden van SEO en vooral van uitdagers, dus we worden vooral blij van partijen, die de gevestigde orde in Google willen verslaan. Plaats 2 in Google vinden we eigenlijk nog steeds frustrerend.

Waar andere partijen graag de eerste specialist voor een klant zijn en lekker makkelijk geld willen verdienen met de 1e stappen in Google houden we er juist van om te werken met bedrijven, die de 1e stappen al gezet hebben en waar de 1e SEO specialist niet meer verder komt.

Wat maakt SEO aantrekkelijker dan SEA?

Er zijn een aantal zaken die SEO aantrekkelijker maken dan SEA (de advertenties in Google). De belangrijkste voordelen van SEO zijn:

  • De kwaliteit van de bezoekers, die via de organische resultaten komen converteren vaak beter (vooral naarmate het product of de dienst om meer informatie vraagt)
  • Er klikken meer mensen op de organische resultaten dan op de advertenties
  • SEO betekent duurzaam aan je leadgeneratie werken. Stop je met SEA met betalen aan Google, dan is dat gelijk het einde van de stroom aan leads / omzet.

 

 

In veel gevallen is het een goed idee om SEO en SEA te combineren. Lees alles over de verschillen en het versterken in ons blog “Wat zijn de verschillen tussen SEO en SEA en hoe haal je het beste uit beiden?