Keiharde resultaten met een SEO specialist

SEO is essentieel voor het genereren van leads. Feit! Voor 95% van de Nederlanders start hun zoektocht naar een bedrijf of product namelijk in Google. Ook als de aankoop uiteindelijk offline plaatsvindt (het ROPO-effect).

We stellen realistische doelen en werken naar keiharde resultaten, waarvoor een goede analyse van de huidige situatie onmisbaar is. Vraag nu de SEO check aan en ontvang (uiterlijk) binnen 2 werkdagen een transparant advies waarmee we beter inzicht hebben in welke investering nodig is om jouw omzet uit SEO écht te laten groeien of waarmee je zelf aan de slag kunt.

We checken volledig vrijblijvend:

  • Techniek
  • Content
  • Autoriteit

Vrijblijvende SEO scan

Weten wat er nodig is om het maximale uit je online marketing budget te halen?

  • Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.
  • Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen. Meer weten over hoe we met gegevens omgaan? Lees dan onze privacy policy

Wat is een SEO-specialist?

Je hebt op Google het volgende opgezocht: ‘SEO-specialist betekenis’. Onze SEO specialist heeft ervoor gezorgd dat wij één van de eerste zijn die, door het optimaliseren van deze pagina, tussen jouw zoekresultaten stonden. En SEO werkt, want je hebt ons aangeklikt en leest nu deze tekst.

Een SEO specialist zorgt er dus voor dat jouw website zo optimaal mogelijk vindbaar is in de organische (lees: gratis) zoekresultaten van de zoekmachines. Omdat we in Nederland voornamelijk met Google te maken hebben, zeggen we vaak dat zo’n Google SEO-specialist ervoor zorgt dat je hoger in Google komt. SEO specialisten werken niet alleen naar een goede positie in de zoekresultaten-pagina (de SERP), ze zorgen er ook voor dat al dat extra verkeer daadwerkelijk wordt omgezet in conversies.

Na een grondige analyse werkt een SEO specialist ongeveer zo:

  1. Eerst bovenaan in Google komen met een pagina;
  2. Hieruit meer (relevante!) traffic (verkeer) naar je website leiden;
  3. Het relevante verkeer omzetten naar conversie d.m.v. CRO.

Op #1 staan is dus eigenlijk pas het begin.

Wat doet een SEO specialist?

Wat vreet zo’n SEO specialist dan precies uit? In ieder geval niet uit zijn neus. SEO specialisten zijn namelijk net keihard werkende machines en zoekmachine optimalisatie is hun brandstof. Wat een SEO specialist doet is heel verschillend. Één enkel antwoord op ‘wat doet een SEO-specialist?’ is er dus niet. Zo is hij/zij bezig met:

  • Optimaliseren van pagina’s;
  • Het aanpakken van de techniek;
  • Het (laten) schrijven van SEO content;
  • Linkbuilden;
  • Conversie optimalisatie.

Ik had niet gedacht dat hogere rankings in Google zoveel meer aanvragen op zouden leveren! En nu met de nieuwe website hebben we ook nog meer conversie.

Waarom een SEO-specialist inhuren bij een SEO-bureau?

Omdat je voor de winst gaat. Zowel met je core business, als in Google. SEO uitbesteden zorgt voor meer bezoekers op je website, meer leads, meer omzet. Mits je het goed aanpakt.

De eerste reden om je SEO uit te besteden aan een SEO-bureau is het feit dat het jou tijd bespaart. Vooral wanneer je eigenlijk nog geen kennis van SEO hebt kun je wel met hagel gaan schieten, maar wij kunnen je nu alvast vertellen dat dat één grote tijdsverspilling is. Tijd die jij eigenlijk niet hebt.

Een tweede belangrijke reden om jouw SEO uit te besteden is de continuïteit van jouw campagnes. Met meerdere SEO specialisten in huis gaan alle campagnes zorgeloos door – ook wanneer jouw contactpersoon op vakantie is.

Waarom jouw SEO aan Heers overlaten verstandig is, vraag je? Dat is heel simpel. Onze kennis gaat verder dan ‘hoger in Google komen’. Met flink wat kennis van SEO, conversie optimalisatie en content kunnen we altijd het maximale uit jouw SEO campagne(s) halen. Wij zorgen voor meetbare resultaten in de vorm van traffic en conversie. Lukraak beginnen met linkbuilding, daar krijgen wij buikpijn van. Na het bouwen van een fundamentele basis (techniek en content), gaan we aan de slag met relevante, inkomende externe links. Een must voor je vindbaarheid en dus een belangrijk onderdeel van je SEO strategie.

Daarnaast geeft Heers jou als SEO-specialist goed en eerlijk inzicht in de resultaten. Alleen op basis van een transparantie ROI maak je flinke stappen naar de top.

Wat kost een SEO-specialist?

Je kunt je dan afvragen: ‘wat kost een SEO-specialist?’ Bij Heers beginnen onze abonnementen vanaf €840 per maand. Geloof ons maar, dat is een prikkie voor de kwaliteit die wij leveren. We kunnen prachtige beloftes maken over de bakken gouden munten die jij naar binnen gaat slepen. De toppositie die jij binnen no-time gaat bereiken én behouden en de eeuwige roem die jou te wachten staat. Maar dat gaan we niet doen. Bij Heers doen we namelijk niet aan loze beloftes. Dat vinden we zonde voor de tijd voor beide partijen, maar ook voor ons imago. Wel kunnen wij beloven dat wij onze beste SEO nerds aan jouw abonnement hebben werken. Zij doen er alles aan om jou zo hoog mogelijk te krijgen in Google.

Als SEO- én linkbuilding-specialist heeft Heers een enorm PR netwerk, waarmee we zorgen we dat jouw website of webshop de juiste exposure en links krijgt. Daarbij zijn wij Google Partner en kunnen we je ook laten Heersen in de advertenties van Google. Hoe compleet wil je het hebben?!

Wij werken onder andere voor:

  • seo uitbesteden
  • DHK heeft de SEO laten doen door Heers

Hoe kan ik een SEO-specialist worden?

‘SEO opleiding’, ‘SEO school’ en SEO specialist opleiding’. Ja, dit zijn veelgezochte zoekwoorden. Je kunt lang zoeken maar er is geen speciale SEO-opleiding die je kunt volgen. Wil jij dus SEO-specialist worden? Dan is een technische opleiding aan te raden. Aangezien je een flinke scheut technische kennis nodig hebt om deze SEO droom werkelijkheid te maken. Ook de opleiding commerciële economie staat hoog aangeschreven om kennis te maken met de wereld van online marketing.

Liever naast je opleiding of werk een cursus volgen om SEO beter te begrijpen? Een aantal keer per jaar geven onze consultants trainingen (zowel op onze eigen locatie als incompany). In één middag leer je een hoop over zoekmachine optimalisatie, content of zelfs betaalde advertenties. We brengen alle factoren van Google terug naar Jip- en Janneke-taal, zodat je een duidelijk en compleet overzicht hebt. Door een SEO training te volgen bij Heers kan ook jíj beginnen met winnen.

SEO-specialist worden bij Heers

Interesse in een Heerser worden? Dat snappen wij. Denk jij na het lezen van onze SEO-specialist vacature dat je de juiste kennis, kwaliteiten en eigenwijze houding hebt die we zoeken? Heb jij daarbij een flinke crush op SEO? Neem dan vooral even contact met ons op en misschien wordt het wel een date 😉

Ook voor andere posities als copywriters en SEA-specialisten hebben wij vacatures open staan. Je hoeft dus zeker niet af te druipen wanneer jouw kwaliteiten ergens anders liggen.

Sparren met een SEO specialist?

Laat je verrassen door hun SEO expertise

  • Wende Pollé

    Senior SEO-specialist

    Er was eens een SEO-specialist. Gaat minimaal 3x per jaar naar Disney.

  • Corné Kemp

    Corné Kemp

    SEO & SEA

    Leidt verkeer naar de juiste pagina’s, verzamelt verkeersborden.

  • Roderick van Straten

    Senior Online marketeer

    Metal & Punk. Drinkt geen koffie. Hekel aan verliezen

Het verschil tussen een SEO-specialist en een SEA-specialist

SEO vs SEA, You can already SEA the difference. Het zijn namelijk twee verschillende dingen. SEO houdt zich bezig met, ja SEO. Dit hebben we al genoeg toegelicht dus scroll gewoon even terug als je het écht zo graag wil weten. SEA is Search Engine Advertising. Wat een SEA-specialist zoals op een werkdag doet verschilt dus van een SEO-specialist. Een SEA-specialist houdt zich bezig met de Google ads, het advertentiesysteem van Google. Daar waar SEO over de organische zoekresultaten gaat. Wel vallen beide begrippen onder SEM. En nee dit is niet de voornaam van een van onze geweldige collega’s. SEM staat voor Search Engine Marketing.

Meer over SEO

Waarom SEO uitbesteden?

90% van alle Nederlanders begint zijn zoektocht naar een dienst, product of bedrijf in Google. Daarnaast bewijst SEO online de kwalitatief beste bezoekers op te leveren. De conversiepercentages vanuit organisch verkeer zijn in de meeste gevallen beter dan bijvoorbeeld vanuit online advertenties.

Het uitbesteden van SEO heeft de volgende voordelen:

  • Beschikbaarheid van professionele SEO tools
  • Profiteren van jarenlange ervaring
  • Up-to-date kennis van de Google-richtlijnen (en updates)
  • 24/7 inzicht in de resultaten
  • Elke maand contact met de gezelligste SEO specialisten van NL

Meer weten over waarom je SEO moet doen

Wat kost SEO uitbesteden?

Afhankelijk van de status van je website, de aanwezige content en je linkprofiel bepalen we wat nodig is om de concurrentie te verslaan. Soms betekent dat dat er veel tijd en geld in contentcreatie gaat zitten, soms betekent het dat je uren aan webdevelopment nodig hebt en in andere gevallen betekent het dat er geïnvesteerd moet worden in de autoriteit van het domein (linkbuilding). De daadwerkelijke kosten worden voornamelijk bepaald door de concurrentie op een zoekwoord.

Tijdens onze gratis SEO scan brengen we in kaart welke maandelijkse kosten er nodig zijn om de concurrentie in Google te verpulveren.

Wat levert SEO op?

Grofweg kun je de omzet die je kan behalen berekenen met behulp van de volgende formule:

Zoekvolume X CTR X Conversieratio X prijs van je product / dienst.

  • Zoekvolume = het aantal zoekopdrachten in Google voor de specifieke zoekterm
  • CTR = (doorklik) percentage in de SERP (de zoekresultatenpagina van Google)
  • Conversieratio = het percentage bezoekers wat een actie onderneemt op je website. Bv. aankoop of invullen van een formulier

Hoeveel (online) omzet loop jij mis?

SEO of SEA: Wat past het beste?

Samengevat: ga je voor een steady en meer solide mooi plekje in de zoekmachine resultaten, kies dan voor SEO. Wil je direct goed zichtbaar zijn en direct meer omzet genereren uit de zoekmachines, kies dan voor SEA.

Langere uitleg: met SEA (zoekmachine adverteren) kun je patsboem bovenaan staan in de zoekmachine met een advertentie. Voor die advertentie blijf je echter steeds betalen, voor iedere keer dat iemand erop klikt. Als je stopt met adverteren, is je mooie plekje in de zoekmachine resultaten direct weg. SEO (zoekmachine optimalisatie) vergt een langere adem: het duurt langer voordat je op een goede plek in de zoekresultaten staat. Als je daar eenmaal staat, sta je daar echter wel gratis en ben je er niet zomaar in een dag weer weg.

Kijk altijd naar de conversiepercentages, want die kunnen afhankelijk van de dienst of het product soms flink verschillen voor SEO en SEA.

Als full-service zoekmachine marketing bureau kunnen we je uiteraard met beide disciplines helpen.

Wat doet een SEO specialist?

Een SEO specialist zorgt ervoor dat je website zo goed mogelijk presteert in de organische zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Dit doet een SEO specialist door je website te optimaliseren op het gebied van techniek, content en autoriteit (linkbuilding). Er zijn ook SEO specialisten die zich uitsluitend focussen op 1 van deze gebieden, of op 2. Door op alle 3 de pijlers in te zetten, zijn je groeimogelijkheden het grootst en boek je doorgaans het beste resultaat.

Iedere SEO specialist begint met een uitgebreide SEO analyse waarbij gekeken worden naar:

  • de concurrentie (welke content gebruikt de concurrentie en hoe ziet het linkprofiel er uit)
  • de techniek (is de website toegankelijk, indexeerbaar en zijn er bijvoorbeeld issues met crawlen en indexeren)
  • de informatiebehoefte van de doelgroep
  • de zoekwoorden (welke sluiten aan bij de informatiebehoefte / zoekintentie en bij de doelstellingen)
  • de content (welke content kan geoptimaliseerd worden en welke content mist nog)

Nieuwsgierig? Vraag onze gratis SEO check aan.

Welke SEO diensten levert Heers?

Bij Heers kun je terecht voor alle SEO diensten. We zijn echte SEO-nerds en helpen je van SEO scan tot en met website migraties. Van content optimalisatie tot een volledige contentstrategie en van linkbuilding tot technische en internationale SEO. Als het iets met SEO te maken heeft, dan doen wij het!