Contentscan: hoe aantrekkelijk is jouw content?

Met een overvloed aan content op ’t web is je doelgroep snel afgeleid. Grijpt jouw huidige content wel de aandacht van je bezoeker én staat alles SEO-technisch wel goed? Content is noodzakelijk om meer traffic binnen te halen via Google, maar is nóg belangrijker om conversies binnen te harken.

Nieuwsgierig hoe jouw content scoort? Vraag een gratis content scan aan. Ontdek waar de kansen en uitdagingen liggen voor jouw bedrijf en zorg ervoor dat je bezoekers niet afhaken bij de eerste zin.

  • Binnen twee werkdagen een analyse van de content op je website (o.b.v. de homepage + 1 belangrijke pagina voor jou)
  • Een duidelijk beeld waar de kansen op het gebied van kansen liggen.
  • Een mini SEO-scan voor content.

Content is King?

Bij ons is content eigenlijk Queen als je naar onze contenttoppers kijkt, maar goed volgens Bill Gates was het ‘King’ destijds. Vraag de content scan hiernaast aan en dan snap je binnenkort dat ‘King’ achterhaald is.

Vrijblijvende Contentscan

Weten of jouw content de doelgroep triggert?

Naam(Vereist)
Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.

Een goede content marketeer snapt je doelgroep èn Google

We zeggen niet dat vindbaarheid het belangrijkste is, maar het is toch wel erg prettig als mensen je briljante content kunnen vinden toch? Daarom doen we meestal eerst een zoekwoorden-analyse.

We houden bij het schrijven van webteksten onder andere rekening met:

  • de SEO titel:
  • de meta beschrijving (voor de CTR);
  • synoniemen en latent semantische indexering (om maar even wat vakjargon er tegenaan te gooien);
  • en interne links.

Zo kan Google nauwelijks meer om je content heen (als je tenminste je techniek en autoriteit op orde hebt).

Conversie & SEO tekst laten schrijven

Mooi als veel mensen via Google je website weten te vinden, maar je wilt natuurlijk dat ze na het lezen overgaan tot een actie (contact opnemen, product kopen of content delen via social media bijvoorbeeld).

Daar houden we rekening mee bij het schrijven van SEO tekst(en)! We schrijven met oog op de buyer persona’s en houden rekening met de 7 principes van overtuigen van Cialdini. En ook het eeuwenoude A.I.D.A.-model en het moderne See, Think, Do, Care-model zijn ons meer dan bekend.

Niets dan lof over onze samenwerking met Heers en hun contentspecialisten, die precies weten hoe we onze klanten én Google willen aanspreken.

Contentmarketing

Naast losse webteksten verzorgen we voor veel van onze klanten ook de volledige content marketing. Zo hebben we bijvoorbeeld blog-abonnementen, creëren we whitepapers en verzorgen we e-mailcampagnes. Alles natuurlijk op basis van een uitgedachte contentstrategie.

O.a deze klanten hebben ons webteksten laten schrijven:

  • zoekmachine optimalisatie
  • online marketing
  • seo specialist
  • blogs laten schrijven
  • webteksten laten schrijven

SEO teksten laten schrijven

Webteksten schrijven is een vak apart, niet alleen moet je je bezoeker verleiden, maar je moet ook Google verleiden. Onze content marketeers weten precies hoe ze dit moeten combineren en zorgen voor lekker leesbare, goed vindbare en converterende webteksten.

Onze content marketeers zijn dus niet alleen schrijvers maar ook conversie specialisten. Of eigenlijk zijn we van mening dat SEO tekstschrijvers het hoogst haalbare zijn in de wereld van teksten schrijven. Iedereen kan tegenwoordig een boek publiceren en bij de meeste kranten worden de artikelen geschreven door stagiairs. Als bedrijven website teksten laten schrijven door onze specialisten wordt er verwacht dat ze zorgen voor zowel verkeer (via Google) als voor conversie. Dat gaat dus veel verder dan foutloos Nederlands schrijven, een zoekwoord op de juiste plaats zetten of actief schrijven. SEO teksten zijn een combinatie van alle belangrijke dingen, die je je kunt voorstellen bij een tekst.

Maak kennis met onze specialisten

SEO teksten laten schrijven door deze Heersers is het beste idee dat je vandaag kunt hebben

  • Annabel

    Annabel Teunissen

    Content marketeer

    Wij zijn niets zonder haar. Annabel.

  • Wende Pollé

    Senior SEO-specialist

    Er was eens een SEO-specialist. Gaat minimaal 3x per jaar naar Disney.

Wat voor website teksten schrijven jullie dan?

Je kunt bij onze specialisten terecht voor de volgende soorten webteksten:

  • Pagina’s
  • Blogartikelen
  • Categoriebeschrijvingen (webshops)
  • Productbeschrijvingen
  • E-mails (e-mailmarketing / marketing automation)

Waar moet je op letten bij SEO teksten?

Als je SEO teksten laat schrijven moet je er op letten dat aan de volgende zaken voldaan wordt. Nee wacht …, eigenlijk mag je er natuurlijk gewoon vanuit gaan dat op de onderstaande zaken gelet wordt:

  • Informatiebehoefte van de doelgroep
  • Content, die aansluit bij de zoekintentie van de gebruikers van Google
  • Conversie optimalisatie zoals bijvoorbeeld de verleidingsprincipes van Cialdine
  • Het clusteren van zoekwoorden op pagina’s
  • De positie van de pagina binnen een topic cluster op de website
  • Foutloos Nederlands

Wat is het verschil tussen webteksten en andere teksten?

Een webtekst heeft een breder publiek (als het goed is). Met een goede webtekst trek je namelijk mooie aantallen zoekers via Google naar je website. En daar zit ‘m gelijk het echte verschil: een goede webtekst kan niet buiten SEO. Want ga maar na bij jezelf: hoe navigeer je op internet? Precies: de zoekmachine is je startpunt, 99 van de 100 keer.

Dit is hét grote verschil tussen webteksten en andere teksten: om ervoor te zorgen dat je webtekst ook gelezen wordt en daadwerkelijk doet waarvoor ‘ie bedoeld is, moet ‘ie één hele belangrijke lezer aanspreken: Google. Webteksten laten schrijven doe je daarom door iemand die verstand heeft van SEO en die dus weet hoe hij de aandacht trekt van Google.

Verder zijn webteksten vaak makkelijker te lezen dan een gemiddeld artikel in een krant of een tijdschrift. Het heeft meer witregels, kortere alinea’s, meer opsommingen, meer onderbrekingen met bijvoorbeeld plaatjes of kaders… Dat komt doordat de online lezer lui is, en daarnaast vaak van een klein telefoonscherm leest. Om online lezers over te halen tot lezen (of zelfs maar tot snel scannen), moet een tekst er ‘luchtig’ en afwisselend uitzien. Niets zo ontmoedigend als een groot, dicht tekstblok, als je het de gemiddelde online lezer vraagt.

Wat kost een webtekst?

De kosten van een webtekst zijn gebaseerd op de (verwachte) tijd, die de schrijver bezig is met die tekst. Bij het ene onderwerp kost het schrijven van een tekst een uurtje, bij een pittiger onderwerp kan het soms wel 3 uur duren. In de prijzen voor een webtekst nemen wij ook zaken als onderzoek, intake, revisies en communicatie mee.

Wat levert een goede webtekst op?

Als het goed is conversie. Een SEO tekst heeft verschillende doelen, maar één ultiem doel: hij moet geld in het laatje brengen. Het is moeilijk om één-op-één te berekenen wat een SEO-tekst op pagina X je oplevert, maar gegeven is dat een pagina tekst nodig heeft om te converteren. En de overtuigingskracht van die tekst begint al in Google: je klikt op het resultaat dat in jouw ogen het best aansluit bij je zoekopdracht.

Een goede tekst kan dus het verschil maken: je lokt er mensen mee naar je website, van pagina naar pagina, zo richting het winkelmandje of aanvraagformulier. Een goede webtekst doet dat zonder dat het ‘dringend’ aanvoelt en wordt daarbij gesteund door een mooi design en een goed uitgedachte websitestructuur. En linkbuilding, ook belangrijk!

Waarom zou ik mijn website teksten laten schrijven door Heers?

Waarom je website teksten laten schrijven door Heers? Kijk even rond op onze website, dan krijg je een beeld van ons favoriet soort webtekst: de webtekst met een knipoog 😉 Natuurlijk schrijven we SEO-teksten en schrijven we niet alleen in de stijl die je hier vindt, maar één ding hebben al onze teksten gemeen: ze zijn niet hoogdravend, maar down-to-earth en ingestoken op jouw publiek.

Houd jij net als wij niet van uitgekauwde, commerciële teksten, maar wel van luchtige teksten die hetzelfde kunnen? 😉 Contact us om je teksten te laten schrijven door onze contentspecialisten! En laat even weten dat je onze schrijfstijl leuk vindt, daar maak je ons content mee 🙂