Waarom SEO uitbesteden aan ons?

Bij Heers zijn we echte SEO-junkies. Je SEO uitbesteden aan ons is dan ook een goed idee als je hoger in Google wilt komen.

Wil je bewijs? Hier enkele SEO resultaten die we behaalden voor onze klanten:

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen op SEO gebied? Vraag dan hiernaast je gratis SEO check aan.

In je gratis SEO check vertellen we je waar de SEO kansen voor jouw website liggen. En we leggen je uit hoe wij die verbeterpunten bij hun lurven zouden pakken.

Vrijblijvende SEO check

Weten wat SEO uitbesteden je op kan leveren?

  • Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.
  • Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen. Meer weten over hoe we met gegevens omgaan? Lees dan onze privacy policy

Waar een ander online bureau het af liet weten voor ons, pakte Heers direct door in de 1e maanden naar diverse top 3 posities voor ons in Google. Echte vakmensen!

Waarom SEO uitbesteden en niet zelf doen?

Twijfel je tussen SEO zelf doen of SEO uit te besteden aan een SEO bureau? Denk dan goed na over de onderstaande punten:

  • Tijd: Bij SEO is veel onderzoek, analyse en monitoring vereist. Door het uit te besteden, kun je je focussen op de core business van je bedrijf.
  • Expertise: Professionele SEO-bedrijven hebben de kennis en ervaring om je website te optimaliseren voor zoekmachines. Ze weten precies welke technieken wel en niet (meer) werken om je bovenaan in Google te krijgen.
  • Resultaten: Door je SEO uit te besteden, kun je sneller resultaten verwachten. SEO-bedrijven weten exact waar de quick wins zitten en zijn gewend om op keihard resultaat te sturen.
  • Continuïteit: SEO is een continu proces. Door het uit te besteden, ben je er zeker van dat er altijd iemand werkt aan je rankings op een toekomstvaste manier en volgens de laatste trends en algoritmen van zoekmachines.
  • De kosten: Het uitbesteden van SEO kan op de lange termijn goedkoper zijn dan het zelf doen. Enerzijds doordat beginnersfouten voorkomen worden en anderzijds bijvoorbeeld door het grote online PR netwerk dat veel SEO-bedrijven hebben.

Hoeveel kost SEO uitbesteden?

SEO is altijd maatwerk. We stellen onze marketingmix zorgvuldig voor je af op basis van jouw wensen en onze kennis. Met een SEO scan leggen we de vinger op de SEO kansen voor jouw organisatie. Aan de hand van die kansen geven we je een indicatie van hoe we jou met SEO concreet aan meer traffic en meer klanten kunnen helpen.

Bij Heers neem je een SEO maandabonnement af gebaseerd op uren. Die uren besteden we in overleg aan:

  • Technische SEO van je website
  • Vergroting van je autoriteit door linkbuilding
  • Content optimalisatie, content creatie en content marketing

We geven je uiteraard advies over de manier waarop jij SEO het effectiefst kunt inzetten. Op basis van dit advies geven we je vervolgens een indicatie van de kosten voor je SEO uitbesteden aan Heers.

SEO uitbesteden aan Heers was al een goed idee voor:

  • DHK heeft de SEO laten doen door Heers
  • seo uitbesteden
  • bon prix heeft ons SEO teksten laten schrijven
  • seo laten doen
  • seo tekstschrijver

Naar de top in Google?

Neem dan contact met ons op
RoderickOnline Marketeer

Roderick kent alle ins en outs van Google en weet als geen ander wat er nodig is om je website bovenaan in Google te krijgen.

SEO uitbesteden = inzetten op alle SEO pijlers

Bij Heers zit je goed als je SEO in de breedste zin van het woord zoekt. Voor alle drie de pijlers van SEO, dus techniek, autoriteit en content, hebben we SEO specialisten in huis.

Techniek

Onze specialisten in technische SEO zorgen er onder andere voor dat Google zijn crawl budget voor jouw website effectief inzet. En dat merk je in de rankings van Google. Daarnaast zorgen ze voor het juiste advies aan de webbouwer, zodat alles geïndexeerd of juist niet geïndexeerd kan worden, de website snel genoeg is volgens de Core Web Vitals.

Autoriteit

Onze specialisten bouwen een natuurlijk en sterk linkprofiel voor de website op, waardoor de autoriteit van je website in de ogen van Google stijgt. We kijken natuurlijk niet alleen naar domeinwaarden zoals Domein Autoriteit en Domein Rating, maar vooral naar relevantie en ook bezoekers.

Content

Bij een content specialist van Heers ben je aan het juiste adres (al zou deze standaard zin anders kunnen doen vermoeden) voor heldere teksten, die zowel je bezoekers als Google verleiden.

SEO uitbesteden zonder geheimen

Resultaat, daar houden we dus van. Maar er is nog iets waar we van houden: transparantie.

We geven je graag inzicht in wat we doen, waarom we dat doen en hoe we het doen. Of je nu precies snapt hoe SEO werkt of juist weinig kaas hebt gegeten van SEO: je kunt ons al je vragen stellen. Vinden we alleen maar leuk.

We leggen je graag uit hoe de vork in de steel steekt en welke strategische stappen we nemen om je targets te gaan halen en je optimaal rendement te leveren.

En: jij en je team mogen altijd met ons meekijken terwijl we aan het werk zijn. Je kunt dus van minuut tot minuut zien waar je je marketingbudget in stopt en wat dat oplevert.

Via ons online dashboard heb je 24/7 inzicht in:

  • je rankings en wijzigingen daarvan per periode in Google & Bing;
  • de links naar je website;
  • de gegevens uit Google Search Console;
  • de gegevens uit Google Analytics.

Wil je bijvoorbeeld ook je Google Ads campagnes kunnen monitoren of zien hoe het ervoor staat met je marketing automation? Laat het ons weten, dan koppelen we je dashboard aan bijvoorbeeld:

  • Google & Bing Ads;
  • MailChimp;
  • De belangrijkste social media kanalen.

Daarnaast overleggen we maandelijks met je over de voortgang. We vertellen je exact wat we de afgelopen maand gedaan hebben en hoe we de komende maand willen aanvliegen.

SEO zelf doen of uitbesteden?

Als je in een markt zit, die niet heel pittig is of als je veel kennis van SEO hebt dan kun je prima zelf met het optimaliseren aan de gang. Aan het uitbesteden van SEO zitten, zoals aan vrijwel alles, zowel voor- als nadelen. We benoemen ze hieronder.

De voordelen van SEO uitbesteden

  • Focus op je core business: logisch lijkt ons.
  • Profiteren van de kennis van ervaren specialisten, die dagelijks bezig zijn met SEO.
  • Inzicht via de laatste SEO tools
  • Profiteren van het netwerk van een SEO bureau m.b.t. linkbuilding.
  • Een objectieve blik op je bedrijfsverhaal / propositie.

De nadelen

  • SEO specialisten zijn gewild en er kunnen flinke kosten verbonden zijn aan het uitbesteden van SEO. Het is daarom verstandig om vooraf ook de verwachte resultaten helder af te spreken. Lees bijvoorbeeld ons blog ‘Hoeveel (online) omzet loop jij mis?‘.
  • Niet alle SEO specialisten zijn niet altijd even flexibel of transparant. Zorg voor een goede samenwerking waarbij tussentijds afgeweken kan worden van de bepaalde focus en waarbij je op de hoogte gehouden wordt van de aanpak, de resultaten en de werkzaamheden.
  • Er zijn veel SEO specialisten, die geen kennis willen delen. In onze ogen is kennisdeling essentieel voor een goede samenwerking.
  • Hoe graag we ook zouden willen, we staan niet 5 dagen per week 8 uur per dag voor je klaar. We hebben ook echt andere klanten, die aan meer omzet geholpen moeten worden.

SEO uitbesteden: Onze bewezen SEO-aanpak

Als je SEO uit gaat besteden wil je natuurlijk het liefst een partij, die je met het gehele SEO-traject kan ondersteunen. Verrassing! Bij Heers kunnen we je van A-Z helpen op het gebied van SEO.

  • We helpen je met technische SEO
  • We doen zoekwoordenonderzoeken
  • We kunnen je contentstrategie neerzetten (inclusief contentkalender en topic clusters)
  • We schrijven SEO teksten, die zowel Google als je bezoeker verleiden
  • Je kunt ons je blogs laten schrijven, zodat je website regelmatig unieke content heeft
  • We helpen je met linkbuilding
  • We helpen je met SEO-migraties
  • We helpen je met lokale SEO
  • En we doen ook nog eens internationale SEO

SEO uitbesteden aan Heers is een goed idee als:

  • Wilt inzetten op de lange termijn en blijvend betere posities in Google en meer conversie wilt;
  • Je marketingbudget doelgericht wilt inzetten om de strijd aan te gaan met de concurrent.

Wij realiseren hoge posities in Google op relevante zoekwoorden (zoekwoorden met de juiste zoekintentie) voor je. Zo zorgen we voor meer naamsbekendheid en meer leads en omzet.

Bij ons kun je je SEO uitbesteden van a tot z. Hieronder zie je de stappen, die we bij het ideale SEO-traject samen met jou doorlopen.

  • Intake (doelstellingen, (informatiebehoefte van de) doelgroep, etc.)
  • SEO-Analyse (techniek, content, concurrentie, linkprofiel)
  • SEO Plan (techniek, content, linkbuilding)
  • Uitvoering (content optimalisatie / creatie, technisch advies, linkbuilding)
  • Wekelijkse monitoring (24/7 online mogelijk voor klanten)
  • Wekelijks intern SEO-overleg bij issues met het hele SEO-team
  • Maandelijkse rapportage en overleg

Needless to say, maar onze SEO werkzaamheden spelen zich allemaal af binnen de richtlijnen van Google.

SEO uitbesteden: Duidelijke resultaten, transparante aanpak

Heers houdt niet van shady praktijken. Waar we wel van houden: duidelijke resultaten.

SEO uitbesteden voor +482% meer omzet, 432% meer bezoekers? Resultaat, daar draait SEO om bij Heers. Op onze pagina met cases vind je een kleine selectie uit de resultaten die we onlangs behaalden voor onze klanten.

En voor de transparantie ;-): die 482% meer omzet was voor DHK Kozijnen, en over die 432% meer bezoekers lees je meer in de case van DaglichtDirect.

Bijkomend voordeel: Als online marketing bureau kunnen we je ook helpen het beste uit je Google Ad campagnes te halen, kun je bij ons terecht voor je contentstrategie en het schrijven van SEO teksten en halen we met behulp van conversie optimalisatie ook het meeste rendement uit je bezoekers.

Meer over SEO

Waarom SEO (verbeteren)?

90% van alle Nederlanders begint zijn zoektocht naar een dienst, product of bedrijf in Google. Daarnaast bewijst SEO online de kwalitatief beste bezoekers op te leveren. De conversiepercentages vanuit organisch verkeer zijn in de meeste gevallen beter dan bijvoorbeeld vanuit online advertenties.

Meer weten over waarom je SEO moet doen

Wat levert SEO op?

Grofweg kun je de omzet die je kan behalen berekenen met behulp van de volgende formule:

Zoekvolume X CTR X Conversieratio X prijs van je product / dienst.

  • Zoekvolume = het aantal zoekopdrachten in Google voor de specifieke zoekterm
  • CTR = (doorklik) percentage in de SERP (de zoekresultatenpagina van Google)
  • Conversieratio = het percentage bezoekers wat een actie onderneemt op je website. Bv. aankoop of invullen van een formulier

Hoeveel (online) omzet loop jij mis?

SEO of SEA: Wat past het beste?

Samengevat: ga je voor een steady en meer solide mooi plekje in de zoekmachine resultaten, kies dan voor SEO. Wil je direct goed zichtbaar zijn en direct meer omzet genereren uit de zoekmachines, kies dan voor SEA.

Langere uitleg: met SEA (zoekmachine adverteren) kun je patsboem bovenaan staan in de zoekmachine met een advertentie. Voor die advertentie blijf je echter steeds betalen, voor iedere keer dat iemand erop klikt. Als je stopt met adverteren, is je mooie plekje in de zoekmachine resultaten direct weg. SEO (zoekmachine optimalisatie) vergt een langere adem: het duurt langer voordat je op een goede plek in de zoekresultaten staat. Als je daar eenmaal staat, sta je daar echter wel gratis en ben je er niet zomaar in een dag weer weg.

Kijk altijd naar de conversiepercentages, want die kunnen afhankelijk van de dienst of het product soms flink verschillen voor SEO en SEA.

Wat doet een SEO specialist?

Een SEO specialist of SEO expert zorgt ervoor dat je website zich van zijn beste kant laat zien voor zoekmachines zoals Google. Hij doet dit door je website te optimaliseren op het gebied van techniek, content en autoriteit (linkbuilding). Er zijn ook SEO specialisten die zich uitsluitend focussen op 1 van deze gebieden, of op 2. Door op alle 3 de pijlers in te zetten, zijn je groeimogelijkheden het grootst en boek je doorgaans het beste resultaat.