De Heersende second opinion

Van ‘een webshop’ de grootste maken, dat vereist een flinke investering. Maar wanneer weet je dat je kiest voor een goede investering? Wanneer besef je dat een eerste samenwerking met een eerste online marketing bureau veel te weinig oplevert? Toen zowel de organische top 10-posities, als Google Ads resultaten niet konden tippen aan de ambitie, was het tijd voor een second opinion. Een Heersende, want DaglichtDirect trok aan de juiste bel. Heers!

Ook een second opinion? Neem dan even contact op met onze specialisten. Wij weten bijna zeker dat je lang niet alles uit SEO haalt.

Second opinion aanvragen

Van grondige scan naar 432% meer bezoekers uit SEO

Wij houden van doorpakken! Feit. Toch zijn we niet het type winnaars dat als een kip zonder kop aan de slag gaat. De basis voor de second opinion was dan ook een hele grondige SEO en SEA scan en een analyse van alle bestaande data. Op basis van deze gegevens, een gedeelde winnaarsmentaliteit én een goede match van onze Heersende aanpak met de ambitie van DaglichtDirect, ontstond er een succesverhaal.

Wij zijn de uitdaging van een concurrerende markt niet uit de weg gegaan door op safe te spelen en voor longtails te kiezen. Door maximaal in te zetten op de algemene (concurrerende) SEO termen, hebben we keihard resultaat kunnen boeken: 432% meer bezoekers vanuit Google (SEO).

"Heers is zeer proactief en denken altijd mee in de richting die voor DaglichtDirect.nl het beste is. Zowel op het gebied van SEO en SEA zijn we flinke stappen voorwaarts aan het maken

Focus op ROI en ROAS: Weten waar je je marketingbudget aan uitgeeft

Waar het vorige partijen voor DaglichtDirect nog niet gelukt was om het hele E-commerce stuk goed meetbaar te maken, was dit voor ons prioriteit nummer 1. Lekker direct, maar wat optimaliseer je precies én waarvoor, als je niets van te voren hebt gemeten? De 474% meer omzet kon nu goed aan de investering in SEO of geoptimaliseerde SEA (de ROAS) toegekend worden. Zo had onze Ads specialist al snel inzichtelijk wat iedere euro investering opleverde in de webshop.

Heersen is dus ook weten waar je je marketingbudget in investeert én terugverdient.

Het succes van een gedeelde ambitie en transparante aanpak

Onze aanpak? Ons netjes houden aan de bewezen basis van Magento SEO: techniek, content en autoriteit. Het mooie aan zo’n gedeelde ambitie is dat we de DaglichtDirect continu hebben meegenomen in het proces, waardoor ook zij enthousiast werden om zelf werk te verrichten. Geen must, want we nemen je graag alles uit handen, maar wel een mooie manier om 2 keer zo snel stappen te maken.

Met behulp van kwalitatieve linkbuilding hebben we het aantal verwijzende domeinen laten toenemen van 18 naar 71. Op ons advies heeft DaglichtDirect zelf ruim 600 productpagina’s van interne links voorzien. Teamwork!

Ook winnen? Weet exact wat je te doen staat na onze vrijblijvende SEO analyse

In vier maanden tijd hebben we een goede stap kunnen zetten om de ambitie van DaglichtDirect te kunnen verwezenlijken. Waar de zomermaanden de tijden zijn om te pieken, hebben we in de wintermaanden hetzelfde aantal organische bezoekers gerealiseerd.

  • 214 posities winst in Google
  • 432% meer bezoekers via SEO

Op naar meer Heersende doelstellingen in 2021! Heeft jouw bedrijf dezelfde online ambitie als DaglichtDirect? Start met een vrijblijvende SEO analyse! Op basis daarvan zetten onze search specialisten een ijzersterke online strategie met je neer. Online succes ligt binnen handbereik!

Start met een vrijblijvende check!