Weten waar je nu staat qua SEO?

Bij Heers zijn we echte SEO-junkies. Je SEO uitbesteden aan ons is dan ook een goed idee als je hoger in Google wilt komen.

Wil je bewijs? Hier enkele SEO resultaten die we behaalden voor onze klanten:

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen op SEO gebied? Vraag dan hiernaast je gratis SEO check aan.

In je gratis SEO check vertellen we je waar de SEO kansen voor jouw website liggen. En we leggen je uit hoe wij die verbeterpunten bij hun lurven zouden pakken.

Vrijblijvende SEO check

Weten wat SEO uitbesteden je op kan leveren?

  • Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.
  • Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen. Meer weten over hoe we met gegevens omgaan? Lees dan onze privacy policy

Hoe werkt SEO?

Er zijn volgens onze branche zo’n 200 rankingfactoren, maar laten we eerlijk wezen, alleen bij Google zelf zijn het een paar mensen die weten hoeveel het er exact zijn.

Wat we wel weten is dat al die factoren onder te brengen zijn in drie hoofdcategorieën:

Waarbij techniek en content eigenlijk voornamelijk afgestemd moeten zijn op de bezoeker van je website. Als je bezoeker tevreden is en vindt wat hij of zij zoekt, dan zal de autoriteit (d.m.v. links) in theorie na verloop van tijd vanzelf moeten stijgen.

#1 Techniek

Je website moet technisch op orde zijn. Dingen waar je hierbij onder andere  aan moet denken zijn:

  • de structuur van je website
  • het juiste gebruik van headers
  • gebruiksvriendelijke urls
  • snelle laadtijd
  • gebruik van een SSL-certificaat
  • gebruik van sitemaps

Helaas weet nog niet iedere webbouwer hoe je rekening houdt met deze technische SEO-basis voor een goed vindbare website.

#2 Content

Je doelgroep is op zoek naar iets. Naar contactgegevens, een product, informatie …, content dus. Hoe beter je website voorziet in die contentbehoefte, hoe beter gebruikers van je website deze zullen waarderen en signalen aan Google af zullen geven dat je website ‘briljant’ is. Denk bij die signalen aan:

  • het bezoeken van meerdere pagina’s op je website
  • niet direct afhaken op je website en terugkeren naar Google (bounce rate en pogosticking)
  • het delen van je content op social media
  • of de voor SEO’s ‘holy grail’ van waardering: een link naar jouw content / website plaatsen

Ondanks dat er mensen zijn die beweren dat Google tegenwoordig zo slim is dat ze je content wel kunnen mappen op de informatiebehoefte van je doelgroep kun je absoluut nog niet om zoekwoorden heen. Er zijn dus 3 stappen om tot de ideale content te komen:

  1. Analyseren van de contentbehoefte van je doelgroep. Dit doe je in de content strategie
  2. Die contentbehoefte koppelen aan een zoekwoorden-onderzoek
  3. Het verwerken van die zoekwoorden in een voor de lezer verleidelijke webtekst.

#3 Autoriteit

Waar Google vroeger zelf een eigen indicator voor autoriteit had (namelijk PageRank) gaan we tegenwoordig uit van Domein-en Pagina autoriteit of Domain Rating. Deze autoriteit wordt voor het grootste deel bepaald door externe inkomende links.

Idealiter vinden de bezoekers van je website de content op die website zo mooi en je website zo gebruiksvriendelijk dat ze vrijwillig gaan linken naar je website. In de praktijk weet iedereen hoe belangrijk links voor je ranking in Google zijn en vraagt ook bijna iedereen er tegenwoordig geld voor. Iets waar Google enorm mee worstelt, want ze kunnen voorlopig de autoriteit van een website niet anders vaststellen dan door links, maar dit is natuurlijk relatief eenvoudig te manipuleren.

In onze ogen niets mis mee, want alle media wordt gemanipuleerd en PR-bureau’s zorgen al sinds jaar en dag voor betaalde exposure voor hun klanten.

De rol van linkbuiling in SEO

Vandaar dat linkbuilding nog steeds een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie is Staar je niet blind op techniek, content of autoriteit als iets wat op zichzelf staat. Zorg ervoor dat je continu je doelgroep zo goed mogelijk blijft bedienen via je website en zorg er ook voor dat je website op zoveel mogelijk andere relevante websites vermeld wordt. Noem het link earning, content marketing, linkbuilding of PR, maar je hebt die links nodig.

Wat is SEO volgens een van onze specialisten?

Wat is een SEO specialist?

Een echte specialist op het gebied van zoekmachine optimalisatie kent het algoritme van Google van binnen en buiten en houdt updates van Google nauwlettend in de gaten. Zo’n specialist kan niet alleen je content optimaliseren, je techniek aanpakken, SEO teksten schrijven en linkbuilden, maar weet ook als geen ander hoe je bezoekers op een website de beste gebruikerservaring kunt geven. De tijd dat alleen rankings belangrijk waren is al lang voorbij, een SEO specialist moet daarom ook alles weten van conversie.

Google optimalisatie?

Google optimalisatie is taaltechnisch niet helemaal correct tenzij je Google als bedrijf op zoekmachine wilt verbeteren. Wij zouden dit graag willen, bijvoorbeeld door het aantal advertenties te verminderen en ze herkenbaarder te maken, maar helaas zoveel invloed hebben we niet.

Wat we wel kunnen is de resultatenpagina van Google verbeteren door te zorgen dat jouw bedrijf of product daar prominent aanwezig is.

Het zelfde geldt voor SEO optimalisatie, feitelijk betekent dat het optimaliseren van de optimalisatie.

Nog meer weten over SEO

Neem contact op
Roderick - online marketing bureau HeersRoderick van StratenSenior SEO-sepcialist

Roderick was al bezig met SEO voor Google de markt ging domineren en krijgt nog steeds een kick van stijgende rankings.

Geen sprint, maar een marathon

Veel marketingmanagers willen zo snel mogelijk resultaat zien. Logisch. Maar zo werkt SEO – helaas – niet. Het is geen sprint (zoals SEA), maar een marathon. Echt een tactiek met het idee: duurt even, maar dan heb je ook wat. Zie die #1 positie in de SERP als een eretitel waar je  – als je goed je best blijft doen – weken, maanden en zelfs jaren de vruchten van plukt.

Heb dan ook niet de illusie dat SEO een eenmalig projectje is of makkelijk is. SEO is iets waar je continu mee bezig moet blijven net zoals met je doelgroep 😉

Stap 1: zoekwoorden selecteren

Google is (zeker in het Nederlands) nog steeds gericht op zoekwoorden. Of we dat nu leuk vinden of niet. In ieder serieus contentplan hoort dan ook een zoekwoorden-analyse te zitten.

Nadat je de informatiebehoefte van de doelgroep in kaart hebt gebracht (met o.a. een contentstrategie) match je die met de juiste zoekwoorden. Daarna schrijf je  goede webteksten rond die informatie en zoekwoorden, zodat je informatie ook daadwerkelijk gevonden en gewaardeerd wordt.

Piece of cake. Zou je denken.

Maar we zijn niet voor niets SEO-specialist. Het vraagt nogal wat als je nog nooit van SEO hebt gehoord. Daarom nemen wij als jouw nieuwe (en laatste) SEO-partner het hele SEO-proces graag voor je uit handen.

Stap 2: een concreet SEO plan

De SEO-strategie moet natuurlijk tot een concreet SEO-plan leiden. Zodat alle betrokkenen weten wat er moet gebeuren om de concurrentie in Google te verslaan. In het SEO-plan hoort onder andere te staan op welke zoekwoorden de focus komt te liggen en hoe dat gerealiseerd gaat worden.

Is er bijvoorbeeld een landingspagina nodig met goede content, dient er content gecreëerd of geoptimaliseerd te worden of moet het linkprofiel verbeterd worden?

Wij doen onder andere SEO voor:

  • zoekmachine optimalisatie bureau
  • zoekmachine optimalisatie uitbesteden
  • seo uitbesteden
  • seo tekstschrijver
  • bon prix heeft ons SEO teksten laten schrijven
  • seo tekstschrijver

Waar moet je op letten bij een SEO website?

Wil je meer dan alleen een mooie website (zo’n digitaal visitekaartje) en meer leads en omzet genereren via online? Dan heb je een echte SEO website nodig. Een website die goed gevonden wordt door je doelgroep (dus relevante bezoekers) in de zoekmachines. Zo regelen we dat bij Heers:

  1. Techniek: klopt alles qua indexering, snelheid en codering?
  2. Content: is er voldoende goede content op de website rondom de zoekwoorden – die niet alleen Google, maar ook je bezoekers verleiden?
  3. Autoriteit: het domein en de onderliggende pagina’s worden versterkt qua autoriteit door interne en externe links. Dit doen we via contentmarketing/linkbuilding.

Traffic & conversie

Bij Heers gaan we de strijd met de concurrentie aan voor meer traffic en conversie. Het stukje traffic hebben we al besproken, maar hoe zit het met de conversie? We streven niet alleen naar hoge rankings in Google, maar we gaan het gevecht ook aan voor daadwerkelijke kliks vanuit Google. Met aantrekkelijke titels en beschrijvingen zorgen we voor een hoge CTR (doorklik ratio). En op de website zorgen we natuurlijk voor de juiste teksten en CTA’s (Call-To-Actions) zodat je bezoekers ook klanten worden.

Je website verbeteren

Ben je al serieus bezig geweest met SEO en heb je toch niet de resultaten die je voor ogen had? Laat ons je helpen! Door onze bewezen, effectieve en transparante aanpak kunnen wij je SEO verbeteren. We <3 Google en kicken op een goede positie in de zoekmachine.

Niet alleen maar strategisch een zoekwoordje in de tekst plakken. Nee bij Heers denken we met je mee op strategisch niveau. Wat is je Tone of Voice, hoe wil jij je doelgroep bereiken, hoe kunnen we die marketing naar een hoger niveau tillen? Onze specialisten staan in de startblokken klaar om jou als winnaar over die streep te krijgen. En geloof ons, je loopt erg veel omzet mis als je NIET kiest voor SEO.

Zullen we samen naar gemiste kansen kijken?

Kom langs in Gorinchem

In de mooiste Vestingstad van Nederland, Gorinchem, huist ons kantoor. Wil je live sparren over je kansen op het gebied van SEO? Maak dan een afspraak met 1 van onze SEO specialisten en we bekijken live je website en concurrentie om tot een plan van aanpak te komen.

Daag jij ons uit?

Meer over SEO

Waarom SEO uitbesteden?

90% van alle Nederlanders begint zijn zoektocht naar een dienst, product of bedrijf in Google. Daarnaast bewijst SEO online de kwalitatief beste bezoekers op te leveren. De conversiepercentages vanuit organisch verkeer zijn in de meeste gevallen beter dan bijvoorbeeld vanuit online advertenties.

Het uitbesteden van SEO heeft de volgende voordelen:

  • Beschikbaarheid van professionele SEO tools
  • Profiteren van jarenlange ervaring
  • Up-to-date kennis van de Google-richtlijnen (en updates)
  • 24/7 inzicht in de resultaten
  • Elke maand contact met de gezelligste SEO specialisten van NL

Meer weten over waarom je SEO moet doen

Wat gaat SEO uitbesteden kosten?

Afhankelijk van de status van je website, de aanwezige content en je linkprofiel bepalen we wat nodig is om de concurrentie te verslaan. Soms betekent dat dat er veel tijd en geld in contentcreatie gaat zitten, soms betekent het dat je uren aan webdevelopment nodig hebt en in andere gevallen betekent het dat er geïnvesteerd moet worden in de autoriteit van het domein (linkbuilding). De daadwerkelijke kosten worden voornamelijk bepaald door de concurrentie op een zoekwoord.

Tijdens onze gratis SEO scan brengen we in kaart welke maandelijkse kosten er nodig zijn om de concurrentie in Google te verpulveren.

Wat levert SEO op?

Grofweg kun je de omzet die je kan behalen berekenen met behulp van de volgende formule:

Zoekvolume X CTR X Conversieratio X prijs van je product / dienst.

  • Zoekvolume = het aantal zoekopdrachten in Google voor de specifieke zoekterm
  • CTR = (doorklik) percentage in de SERP (de zoekresultatenpagina van Google)
  • Conversieratio = het percentage bezoekers wat een actie onderneemt op je website. Bv. aankoop of invullen van een formulier

Hoeveel (online) omzet loop jij mis?

SEO of SEA: Wat past het beste?

Samengevat: ga je voor een steady en meer solide mooi plekje in de zoekmachine resultaten, kies dan voor SEO. Wil je direct goed zichtbaar zijn en direct meer omzet genereren uit de zoekmachines, kies dan voor SEA.

Langere uitleg: met SEA (zoekmachine adverteren) kun je patsboem bovenaan staan in de zoekmachine met een advertentie. Voor die advertentie blijf je echter steeds betalen, voor iedere keer dat iemand erop klikt. Als je stopt met adverteren, is je mooie plekje in de zoekmachine resultaten direct weg. SEO (zoekmachine optimalisatie) vergt een langere adem: het duurt langer voordat je op een goede plek in de zoekresultaten staat. Als je daar eenmaal staat, sta je daar echter wel gratis en ben je er niet zomaar in een dag weer weg.

Kijk altijd naar de conversiepercentages, want die kunnen afhankelijk van de dienst of het product soms flink verschillen voor SEO en SEA.

Als full-service zoekmachine marketing bureau kunnen we je uiteraard met beide disciplines helpen.

Wat doet een SEO specialist?

Een SEO specialist zorgt ervoor dat je website zo goed mogelijk presteert in de organische zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Dit doet een SEO specialist door je website te optimaliseren op het gebied van techniek, content en autoriteit (linkbuilding). Er zijn ook SEO specialisten die zich uitsluitend focussen op 1 van deze gebieden, of op 2. Door op alle 3 de pijlers in te zetten, zijn je groeimogelijkheden het grootst en boek je doorgaans het beste resultaat.

Iedere SEO specialist begint met een uitgebreide SEO analyse waarbij gekeken worden naar:

  • de concurrentie (welke content gebruikt de concurrentie en hoe ziet het linkprofiel er uit)
  • de techniek (is de website toegankelijk, indexeerbaar en zijn er bijvoorbeeld issues met crawlen en indexeren)
  • de informatiebehoefte van de doelgroep
  • de zoekwoorden (welke sluiten aan bij de informatiebehoefte / zoekintentie en bij de doelstellingen)
  • de content (welke content kan geoptimaliseerd worden en welke content mist nog)

Nieuwsgierig? Vraag onze gratis SEO check aan.

Welke SEO diensten levert Heers?

Bij Heers kun je terecht voor alle SEO diensten. We zijn echte SEO-nerds en helpen je van SEO scan tot en met website migraties. Van content optimalisatie tot een volledige contentstrategie en van linkbuilding tot technische en internationale SEO. Als het iets met SEO te maken heeft, dan doen wij het!