Zorg dat je alles op orde hebt

Staar je niet blind op techniek, content of autoriteit als iets wat op zichzelf staat. Zorg ervoor dat je continu je doelgroep zo goed mogelijk blijft bedienen via je website en zorg er ook voor dat je website op zoveel mogelijk andere relevante websites vermeld wordt. Noem het link earning, content marketing, linkbuilding of PR, maar je hebt die links nodig.

Heb ook niet de illusie dat SEO een eenmalig projectje is of makkelijk is. SEO is iets waar je continu mee bezig moet blijven net zoals met je doelgroep 😉

SEO begint met zoekwoorden

Google is (zeker in het Nederlands) nog steeds gericht op zoekwoorden. In ieder serieus contentplan hoort dan ook een zoekwoorden-analyse te zitten.

Nadat je de informatiebehoefte van de doelgroep in kaart hebt gebracht match je die met de juiste zoekwoorden. Daarna schrijf je  goede webteksten rond die informatie en zoekwoorden, zodat je informatie ook daadwerkelijk gevonden en gewaardeerd wordt.

Sterker nog Google is in het Nederlands nog niet zo heel slim, dit komt omdat we wereldwijd natuurlijk maar een klein landje zijn. Een goed voorbeeld van de beperkte kennis van onze taal is het feit dat deze pagina, die je nu leest op #1 in Google staat voor de zoekterm ‘SEO betekenis’ met de onderstaande ‘kromme’ zin uitgelicht als snippet.

“De letterlijke SEO betekenis is Search Engine Optimization, zoekmachine optimalisatie in het Nederlands dus.”

De echte taalpuristen moeten dus af en toe een oogje dichtknijpen als ze de topposities willen bereiken.

Een concreet SEO plan

De SEO strategie moet natuurlijk tot een concreet SEO plan leiden. Zodat alle betrokkenen weten wat er moet gebeuren om de concurrentie in Google te verslaan. In het SEO plan hoort onder andere te staan op welke zoekwoorden de focus komt te liggen en hoe dat gerealiseerd gaat worden.

Is er bijvoorbeeld een landingspagina nodig met goede content, dient er content gecreëerd of geoptimaliseerd te worden of moet het linkprofiel verbeterd worden?

SEO marketing in de praktijk

In de praktijk wordt meestal eerst het technische aspect van SEO aangepakt. Klopt alles qua indexering, snelheid en codering?

Daarna wordt gekeken of er (voldoende) goede content op de website is rondom de zoekwoorden. En daarna wordt via interne en externe links het domein en de onderliggende pagina’s versterkt qua autoriteit.

Wij doen onder andere SEO voor:

  • seo bureau
  • online marketing bureau
  • zoekmachine optimalisatie bureau
  • seo specialist
  • linkbuilding uitbesteden
  • wat is seo?

SEO website nodig?

Wil je meer dan alleen een mooie website (zo’n digitaal visitekaartje) en ook echt meer leads en omzet genereren via online? Dan heb je een echte SEO website nodig. Een website die goed gevonden wordt door je doelgroep (dus relevante bezoekers) in de zoekmachines.

Waar moet je op letten bij een SEO website?

Om je website goed vindbaar te maken in Google (en andere zoekmachines) moet je eerst voor een goede technische basis zorgen. Daarna moeten er geoptimaliseerde webteksten komen, die niet alleen Google, maar ook je bezoekers verleiden.

Als techniek en content op orde zijn, komt de autoriteit van je website. aan de orde. Die autoriteit van je website verbeter je door relevante links naar je website te realiseren. Dit doen we via contentmarketing of linkbuilding. Want linksom of rechtsom heeft je website gewoon goede inkomende externe links nodig.

SEO website en conversie

Natuurlijk gaan we niet alleen voor hoge rankings in Google, maar we gaan ook voor daadwerkelijke kliks vanuit Google. Met aantrekkelijke titels en beschrijvingen zorgen we voor een hoge CTR (doorklik ratio). En op de website zorgen we natuurlijk voor de juiste teksten en CTA’s (Call-To-Actions) zodat je bezoekers ook klanten worden.

Je SEO website verbeteren?

Ben je al serieus bezig geweest met SEO en heb je toch niet de resultaten die je voor ogen had? Door onze bewezen, effectieve en transparante aanpak kunnen wij je SEO website verbeteren. Wij zijn ervaren in en verliefd op SEO marketing.

Wat is een SEO specialist?

Een echte specialist op het gebied van zoekmachine optimalisatie kent het algoritme van Google van binnen en buiten en houdt updates van Google nauwlettend in de gaten. Zo’n specialist kan niet alleen je content optimaliseren, je techniek aanpakken en linkbuilden, maar weet ook als geen ander hoe je bezoekers op een website de beste gebruikerservaring kunt geven. De tijd dat alleen rankings belangrijk waren is al lang voorbij, een SEO specialist moet daarom ook alles weten van conversie.

SEO of ….?

Naast SEO / zoekmachine optimalisatie worden ook regelmatig termen als Google optimalisatie of SEO optimalisatie gebruikt. Nou snappen we natuurlijk wel waar mensen naar op zoek zijn als ze daarop googlen, maar technisch gezien kunnen we helaas Google zelf niet optimaliseren. En SEO optimalisatie zou dus feitelijk de optimalisatie van een optimalisatie zijn. In dat geval is er bij je vorige SEO partij iets niet optimaal gegaan ..

Kennismaken op ons kantoor in Gorinchem?

Wil je live sparren over je kansen op het gebied van SEO? Maak dan een afspraak met 1 van onze SEO specialisten en we bekijken live je website en concurrentie om tot een plan van aanpak te komen.

Meer over SEO

Waarom SEO?

90% van alle Nederlanders begint zijn zoektocht naar een dienst, product of bedrijf in Google. Daarnaast bewijst SEO online de kwalitatief beste bezoekers op te leveren. De conversiepercentages vanuit organisch verkeer zijn in de meeste gevallen beter dan bijvoorbeeld vanuit online advertenties.

Meer weten over waarom je SEO moet doen

Wat is lokale SEO?

Achter bijna de helft van alle zoekopdrachten zit een lokale zoekintentie. Lokale SEO is er op gericht specifiek in je eigen regio bovenaan in Google te komen.

Lokale zoekmachine optimalisatie is meer dan alleen een Google Mijn Bedrijf-pagina aanmaken. Je moet ook rekening houden met ‘local citations’ en lokale backlinks.

Meer over lokale SEO

Wat levert SEO op?

Grofweg kun je de omzet die je kan behalen berekenen met behulp van de volgende formule:

Zoekvolume X CTR X Conversieratio X prijs van je product / dienst.

  • Zoekvolume = het aantal zoekopdrachten in Google voor de specifieke zoekterm
  • CTR = (doorklik) percentage in de SERP (de zoekresultatenpagina van Google)
  • Conversieratio = het percentage bezoekers wat een actie onderneemt op je website. Bv. aankoop of invullen van een formulier

Hoeveel (online) omzet loop jij mis?

SEO of SEA: Wat past het beste?

Samengevat: ga je voor een steady en meer solide mooi plekje in de zoekmachine resultaten, kies dan voor SEO. Wil je direct goed zichtbaar zijn en direct meer omzet genereren uit de zoekmachines, kies dan voor SEA.

Langere uitleg: met SEA (zoekmachine adverteren) kun je patsboem bovenaan staan in de zoekmachine met een advertentie. Voor die advertentie blijf je echter steeds betalen, voor iedere keer dat iemand erop klikt. Als je stopt met adverteren, is je mooie plekje in de zoekmachine resultaten direct weg. SEO (zoekmachine optimalisatie) vergt een langere adem: het duurt langer voordat je op een goede plek in de zoekresultaten staat. Als je daar eenmaal staat, sta je daar echter wel gratis en ben je er niet zomaar in een dag weer weg.

Kijk altijd naar de conversiepercentages, want die kunnen afhankelijk van de dienst of het product soms flink verschillen voor SEO en SEA.

Wat doet een SEO specialist?

Een SEO specialist of SEO expert zorgt ervoor dat je website zich van zijn beste kant laat zien voor zoekmachines zoals Google. Hij doet dit door je website te optimaliseren op het gebied van techniek, content en autoriteit (linkbuilding). Er zijn ook SEO specialisten die zich uitsluitend focussen op 1 van deze gebieden, of op 2. Door op alle 3 de pijlers in te zetten, zijn je groeimogelijkheden het grootst en boek je doorgaans het beste resultaat.

Hoe kies je de juiste specialist?

Aanbod genoeg aan SEO specialisten, maar hoe kies je een goede? Er zijn geen kwaliteitskeurmerken of registers voor SEO specialisten: iedereen kan op een mooie dag besluiten zichzelf SEO specialist te noemen.

Ons advies: gebruik je gezonde verstand als je een goede SEO specialist zoekt. Ook een steengoede SEO expert kan je niet beloven dat je binnen twee maanden de giganten zoals Bol of Zalando voorbijgaat op heel competitieve zoekwoorden. Lees reviews en cases en stel kritische vragen. Biedt een SEO specialist een gratis SEO check aan, ga dan op dat aanbod in. Je krijgt dan een voorproefje van hoe de SEO specialist werkt en hoe de communicatie is.

Levert mijn SEO specialist goed werk?

Als je je na een jaar vertwijfeld afvraagt of je SEO specialist goed werk levert, dan is het antwoord waarschijnlijk: helaas niet. Goede SEO zorgt ervoor dat je duidelijk resultaten boekt: je schuift omhoog in de zoekresultaten op termen die voor jou relevant zijn. Logisch gevolg daarvan is dat je het drukker krijgt.

Als je dus geen inzicht hebt in stijgingen in de zoekresultaten en het ook niet drukker hebt gekregen, dan is het tijd om je eens achter de oren te krabben over je keuze voor je SEO specialist.