Je kent het wel: de pasgetrouwde stelletjes bij wie alles pais en vree is tijdens de honeymoon. Kwinkelerende vogeltjes, roze wolken, vlinders in je buik. En dan dient de realiteit zich aan en blijkt ineens dat die partner snurkt (dat deed ‘ie anders nóóit!). Of dat de kersverse echtgenote eigenlijk nooit heeft gesnapt dat een
Blog
Wie klikt waar in Google?
In 2020 is er weer een mooi onderzoek gedaan naar het klikgedrag binnen de SERP van Google. Waar wordt wel of niet op geklikt, en hoeveel? Dat is toch iets wat we allemaal willen weten? Er zijn bij het onderzoek 1.801 gebruikerssessies geanalyseerd. Wat onder andere onderzocht is: Hoeveel mensen er klikken op de Google
5 manieren om merkautoriteit op te bouwen met content marketing
Een merkautoriteit binnen je branche: dat word je niet zomaar. Dat kost bloed, zweet en… content. Vooruit: je mag ook best een traantje laten, maar vandaag hebben we het niet over je verdriet nu je geen Playstation 5 hebt weten te bemachtigen ;-). In deze blog laten we je zien hoe je met content je
Hey Heers, waarom nu pas een blog over SEO en voice search?
Laten we maar direct met de deur in huis vallen: wat is voice search? Ik ga ervan uit dat iedereen het verschil weet tussen een gesproken en een getypte zoekopdracht. Voice search is de naam voor de gesproken zoekopdrachten die zoekers aan een zoekmachine zoals Google stellen. Waar SEO van oudsher om getypte zoekopdrachten ging, wint voice search de laatste jaren
Google Analytics 4: Het nieuwe pareltje van Google
Iedereen die een beetje online marketeer is (en daar rekenen we onszelf voor het gemak maar even toe), kan niet zonder Web Analytics. Data uit je website is het hoogste goed voor ons online marketeers: we zijn gek op doelen en dus op data. Data over klikgedrag, over patronen, over conversies: het is onmisbaar voor
Help! Indexverzoeken zijn momenteel opgeschort in Google Search Console
Iedere SEO-specialist die dit artikel leest, zal de titel van dit artikel waarschijnlijk bekend voorkomen. Sinds 14 oktober 2020 is het namelijk, hoewel het tijdelijk is volgens Google, niet meer mogelijk om een handmatige indexering van je URL’s aan te vragen in Google Search Console. Google geeft zelf aan dat ze dat slechts doen om
Alles wat je moet weten over een content pillar en content cluster
Webteksten schrijven is één, maar om echt succesvol te zijn met SEO en inbound marketing, moet je, als je teksten gaat schrijven, echt meer weten dan waar je het zoekwoord in een tekst laat. Een ervaren content specialist stort zich dan ook vanuit de contentstrategie op content pillars en content clusters. Of je nu als
Google Ads update: wie wil er een surprise-ei?
Bij ons op kantoor is het nooit saai. En als dat wel zo lijkt, helpt Google ons een handje. Dan komen ze met een update of een stiekeme tweak aan een van hun diensten. Hebben we weer iets om uit te zoeken en aan te passen. Dat Google met ons meedenkt, zien we deze maand
De ideale online strategie voor jouw website
Klinkende champagneglazen op de jaarlijks terugkerende beurs in Amsterdam of de borrel van de lokale sportvereniging: je zult het ongetwijfeld een keer hebben meegemaakt. Het is voor veel bedrijven onderdeel van de offline marketingstrategie. We hoeven niemand uit te leggen dat alle grote evenementen even op zich laten wachten in deze tijd, dus het genereren