In mijn werk krijg ik heel vaak de vraag of je nu vooral op SEO of op SEA in moet zetten en wat je dan aan bezoekers op je website mag verwachten. In dit artikel heb ik geprobeerd zoveel mogelijk relevante data te verzamelen om je te helpen een keuze te maken tussen SEO en
Blog
Organic Shopping inzetten binnen je online marketingstrategie
Ben jij webshop eigenaar? Dan heb je ongetwijfeld wel eens nagedacht over adverteren in Google Shopping. Je weet wel, die visuele advertenties van producten in de zoekresultaten. Jarenlang was het alleen mogelijk om hier te adverteren. Maar daar heeft Google in april 2020 verandering in gebracht met de introductie van ‘Organic Shopping’. Gratis ‘adverteren’ met
Digitale toegankelijkheid is meer dan MVO
Van 7 t/m 12 oktober is het de week van de toegankelijkheid. Een goed moment om niet alleen te kijken naar de offline belemmeringen waar 1 op de 5 Nederlanders tegenaan loopt, maar ook om eens goed te kijken naar digitale toegankelijkheid.. Wat is digitale toegankelijkheid? Digitale toegankelijkheid heeft betrekking op het webdesign en de
Zet Leadinfo succesvol in voor jouw bedrijf
“Weet welk bedrijf je website bezoekt” Dat is de propositie van Leadinfo. Alleen het is veel meer dan dat. Uiteindelijk zorgt het ervoor dat je de websitebezoekers om kunt zetten in leads. Hoe werkt dit precies? In dit blog leggen we de fijne kneepjes uit van Leadinfo. Wat is Leadinfo? Dagelijks ontvang je mogelijk honderden,
A/B testen in Google Ads: uitgebreid stappenplan + tips
Ongetwijfeld zul je al eens van ze gehoord hebben: A/B testen. Niet gek, want deze krachtige manier van testen wordt gebruikt binnen vrijwel elk online marketingkanaal. SEO, SEA, CRO, Social Ads, noem het maar op. Voor veel bedrijven leveren de resultaten van A/B testen duizenden euro’s per jaar op. Geen verrassing dus dat marketeers en
Google proof webcontent: Overtuig Google én je bezoekers
Wil je dat jouw website opvalt in de zee van online content? Sta je voor de uitdaging om zowel Google als je bezoekers te overtuigen? En vraag jij je ook af, wat is nou eigenlijk goede content volgens Google? Dan is het tijd om te ontdekken hoe je jouw webcontent “Google proof” maakt. Zoekwoord optimalisatie,
Hoe jij de 7 principes van Cialdini inzet voor Google Ads
We geven het eerlijk toe. Google Ads specialisten houden van cijfers en data, hoe meer hoe beter. Het liefst verdrinken we in alle data en zijn we uren bezig met data-analyse. Maar Google Ads is veel meer dan de cijfers en data. Ook marketingpsychologie is een belangrijk onderdeel binnen Google Ads. En hoe kun je
Hoe maak je een SEO-dashboard in Looker Studio?
Wil jij je onlinemarketingdata eenvoudig rapporteren? Start dan met dashboarden via Looker Studio. Onze SEO-rapportages zijn door het gebruik van Looker efficiënter, beter inzichtelijk voor onze klanten en helemaal in de stijl van Heers. Wij kunnen niet zonder. Daarom delen we de beste tips wanneer je wilt starten met het bouwen van dashboards in Looker
Wat is content marketing?
Je kunt er al een tijdje niet meer omheen, content marketing. Als je indruk wil maken op je doelgroep en op Google moet je aan de slag met (goede) content. Maar wat is content marketing precies? Bij content marketing draait het om sterke, creatieve en overtuigende content en dan moet je ook nog nagedacht hebben