Wie zich verdiept heeft in SEO (in onze ogen moet dat bijna iedereen zijn) ontkomt niet aan het fenomeen ‘backlinks kopen‘. Van Google mag je geen backlinks kopen, want de utopie van Google is dat je zulke briljante content schrijft dat andere websites vrijwillig een backlink plaatsen naar jouw website. In dit artikel lees je
Blog
Google Advanced Search Operators: Googelen als een pro
Ben je ooit gefrustreerd geraakt door eindeloos zoeken naar iets specifieks op Google? Maak je geen zorgen; je bent niet de enige. Gelukkig is er een oplossing: Google Advanced Search Operators. Ja, je leest het goed! Met deze tips leer je googelen voor gevorderden. Laten we erin duiken! Wat zijn Google Search Operators? Google Search
Interne links: Zó moet je ze inzetten binnen je SEO-strategie
Wie kent ze niet? De onderlijnde blauwe hyperlinks in een tekst. In de SEO-wereld noemen we dit interne links. Als SEO-specialisten (dit bedoelen we dus) zijn we continu bezig om de interne linkstructuur zo optimaal mogelijk in te zetten voor topposities in Google. In dit blog lees je hoe wij interne links inzetten binnen onze
Microsoft Bing Adverteren: Laat geen omzet en leads liggen
Adverteren in Microsoft Bing. Je weet wel, die zoekmachine die niemand gebruikt, toch? Fout! Bing is aan het groeien. Hard aan het groeien zelfs. Afgelopen maart heeft Bing voor het eerst de 100 miljoen dagelijkse gebruikers bereikt. Zeer grote kans dat dus ook jouw doelgroep zich op Bing bevindt. En waar je doelgroep is, wil
SEO teksten laten schrijven die zowèl Google als je bezoeker verleiden?
SEO teksten laten schrijven zou je de ideale combinatie tussen storytelling, copywriting en zoekmachine optimalisatie op moeten leveren. Helaas kom je in de praktijk vaak uit bij matige teksten waar alleen gelet is op de posities van het zoekwoord in de tekst, een aantal synoniemen en een bepaalde keyword density. Laten we eerlijk zijn, daar
Passief vs. actief schrijven
Als je ooit hebt nagedacht over de kracht van woorden en hoe ze de boodschap die je wil overbrengen kunnen beïnvloeden, dan ben je hier aan het juiste adres. In dit blog is dieper ingegaan op de subtiele, maar belangrijke verschillen tussen passief en actief schrijven. Na het lezen, heb je ontdekt hoe je deze
Je SEO verbeteren? De hoogste tijd nu met de komst van AI en de link spam update
Je SEO verbeteren is nu belangrijker dan ooit. De komst van AI-tools zoals ChatGPT zorgt er voor dat vrijwel iedereen een zoekwoorden-onderzoek kan doen en SEO teksten kan schrijven. Dit gaat voor heel veel extra (generieke) content en extra concurrentie in Google zorgen. SEO-ervaring bij de gebruikers van AI-tools zorgt wel voor veel beter resultaat
Heb je last van SEO erosie?
Minder bezoekers via de organische zoekresultaten van Google…, de grootste nachtmerrie van iedere SEO specialist! En we zijn absoluut niet de enigen, die er wakker van liggen. De eerste logische gedachte: gedaald in de rankings van Google. Stress natuurlijk, maar dat lossen we meestal wel op. Wil je zelf uitzoeken hoe het kan, lees dan
Waarom Google Ads remarketing een cruciaal onderdeel binnen je online marketingstrategie moet zijn
Google Ads remarketing is een erg belangrijk onderdeel van jouw online marketingstrategie. De meeste online strategieën zijn gefocust op het doorlopen van de marketing funnel of customer journey. Maar wat als jouw bezoekers al afhaken voor ze converteren? Dan zijn al je eerdere inspanningen voor niks geweest. Gelukkig hoeft een afhakende bezoekers niet meteen een