“Weet welk bedrijf je website bezoekt” Dat is de propositie van Leadinfo. Alleen het is veel meer dan dat. Uiteindelijk zorgt het ervoor dat je de websitebezoekers om kunt zetten in leads. Hoe werkt dit precies? In dit blog leggen we de fijne kneepjes uit van Leadinfo.
Wat is Leadinfo?
Dagelijks ontvang je mogelijk honderden, zelfs duizenden bezoekers op je website. Maar hoeveel van deze bezoekers worden eigenlijk leads? Traditioneel blijven de meeste bezoekers anoniem, tenzij ze actief contact opnemen via formulieren of telefoongesprekken. Dit betekent dat veel potentiële klanten onopgemerkt blijven, terwijl uit onderzoek blijkt dat 40% van hen wel degelijk interesse heeft in jouw aanbod.
Leadinfo is de oplossing voor B2B-bedrijven om deze anonieme zakelijke bezoekers te identificeren en waardevolle inzichten te verzamelen over hun interesses en online gedrag. Met Leadinfo kun je onder andere zien welke bedrijven je website bezoeken, welke pagina’s ze bekijken en hoeveel tijd ze doorbrengen op elke pagina. Alle relevante gegevens worden overzichtelijk gepresenteerd in het gebruiksvriendelijke dashboard van Leadinfo.
De Leadinfo inbox
Wanneer een bedrijf je website bezoekt, wordt dit geregistreerd in de Leadinfo inbox. Hier kan je gemakkelijk bedrijven filteren op bezoeken uit verschillende periodes, zoals vandaag, gisteren, deze week of de afgelopen maand. Hierdoor creëer je een ideaal overzicht van bedrijven die de website hebben bezocht in een bepaalde periode.
Een andere handige functie in de inbox is het labelen van bedrijven. Zo kan je bijvoorbeeld klanten, leveranciers en concurrenten labelen om ze uit te sluiten uit je inbox. Daarnaast kan je bedrijven markeren als potentiële ‘warme leads’ wanneer ze herhaaldelijk je website hebben bezocht en uitgebreid pagina’s hebben bekeken.
Ook kun je daarbij analyseren hoe lang ze op elke pagina hebben doorgebracht. Hierdoor kun je je richten op de meest relevante bedrijven, waardoor je snel inzicht krijgt in welke bezoekers mogelijk interesse hebben in jouw producten of diensten, en kun je ook nog eens zien in welk product of dienst zij specifiek interesse hebben.
Bovendien biedt Leadinfo gedetailleerde informatie over deze bedrijven, zoals oprichtingsdatum, vestigingslocatie, het aantal medewerkers, de financiële situatie en de contactgegevens van medewerkers.
Doordat je een gemakkelijk overzicht hebt van de potentiële warme leads en hun contactgegevens, vereenvoudig je het opvolgingsproces aanzienlijk.
Triggers
Een andere interessante tool binnen Leadinfo is het gebruik van triggers. Deze tool maakt het mogelijk om bezoekers automatisch te labelen op basis van specifieke criteria. Hierbij kun je op enorm veel eigenschappen filteren. Zo kun je bijvoorbeeld filteren op een minimaal aantal website bezoeken, een minimaal aantal bezochte pagina’s, een minimaal aantal medewerkers, de vestigingslocatie, een minimaal aantal jaarlijkse omzet, en nog veel meer.
Dit stelt gebruikers in staat om bedrijven automatisch toe te wijzen en direct inzicht te krijgen in de meest veelbelovende leads die hun website bezoeken. Bij Heers zijn we volledig thuis in deze functie en kunnen we je perfect begeleiden zodat je direct kunt profiteren van de meest veelbelovende leads die je website bezoeken.
Je kent je bezoeker, en nu?
Leadinfo helpt bij de salesafdeling door de automatische identificatie en labeling van warme leads. Hierdoor kan sales efficiënter en gerichter werken, doordat ze snel inzicht krijgen in de meest veelbelovende leads.
Met de gedetailleerde bedrijfsinformatie en contactgegevens die Leadinfo biedt, kunnen salesmedewerkers direct aan de slag met het opvolgen van deze leads. Hierdoor wordt het conversieratio natuurlijk aanzienlijk vergroot doordat je contact zoekt met mensen die al eerder interesse hebben getoond in jouw product of dienst.
Een mooie samenwerking tussen marketing en sales dus!
Retargeting met Leadinfo
Leadinfo maakt het ook mogelijk om minder warme leads automatisch te retargeten via LinkedIn-campagnes. Door bezoekers die interesse hebben getoond, maar nog niet hebben geconverteerd opnieuw te benaderen, vergroot je de kans om hen alsnog om te zetten in waardevolle klanten.
Retargeting helpt je om top-of-mind te blijven bij potentiële klanten en verhoogt de effectiviteit van je marketinginspanningen. Wil je dat wij dit optimaal voor je instellen? Wij helpen je graag.
Wil je nog meer uit Leadinfo halen? Bekijk dan de mogelijkheden van Leadbot. Dit is een slimme pop-up op je website die fungeert als een digitale accountmanager. Dit zorgt ervoor dat je belangrijkste knoppen altijd zichtbaar zijn, waardoor bezoekers sneller actie ondernemen.
Laten we jouw anonieme bezoekers omzetten in waardevolle leads!
Geef een reactie