Content is niet doorslaggevend

Bovendien is tegenwoordig bijna iedereen in staat om goede webteksten (lees volgens de richtlijnen van Google) te schrijven en anders huur je een SEO tekstschrijver in. Daardoor kan content in de meeste gevallen dan ook niet de doorslaggevende factor voor je positie in Google zijn.

Bij Heers weten we als geen ander hoe belangrijk linkbuilding voor je vindbaarheid. Onze bewezen aanpak heeft al voor honderden topposities in Google gezorgd.

Wie moet aan linkbuilding doen?

Vrijwel iedereen. Het is maar weinigen gegeven om zonder linkbuilding aan de benodigde relevante externe links te komen. Natuurlijk grote merken, professionals die zich bv. uitstekend persoonlijk weten te profileren en bedrijven die een briljante content marketing aanpak hebben lukt het wel om zonder specifiek te linkbuilden. Die enkele websites verkrijgen op een natuurlijke manier voldoende relevante externe links.

Gratis linkbuilding scan

Meer over je linkprofiel weten kan bijna niet.

  • Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.
  • Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen. Meer weten over hoe we met gegevens omgaan? Lees dan onze privacy policy

Nadelen van content marketing (even puur vanuit het perspectief van de link) zijn natuurlijk de vele uren die gaan zitten in het creëren van briljante content en het feit dat vrijwel niemand meer kosteloos links plaats naar briljante content. Dit laatste komt omdat iedereen nu echt wel weet wat een link waard is.

Waarom linkbuilden?

  1. Omdat het werkt en als je het op de juiste manier doet loop je geen risico op een Google penalty omdat er met geen mogelijkheid te achterhalen is of er voor een link betaald is of niet;
  2. PR bedrijven doen dit aan de lopende band. Ze kopen al eeuwen advertentieruimtes in en doen ditzelfde ook met artikelen met links op grote websites. Sterker nog de meeste grote websites leven hier van. En zodra een bedrijf als Bol weer een nieuwe productcategorie heeft die gepushed moet worden in Google komt er weer een leuk doordacht artikel op websites als Emerce of Webwereld met ‘toevallig’ een do-follow linkje naar die productcategorie;
  3. Als linkbuilden gezien wordt als het manipuleren van het algoritme hoe zit dat dan met gastbloggen (is gewoon linkbuilding natuurlijk), seo webteksten laten schrijven etc.? Alles wat we doen om hoger in Google te komen is dan toch manipuleren?

Linkbuilding uitbesteden: onze aanpak

  1. Het begint natuurlijk bij een goede analyse (website, zoekwoorden en concurrentie). Dan weten we namelijk pas waar we ons op moet gaan richten qua zoekwoorden / anchor texts en pagina’s. Door de linkprofielen van de concurrentie te bestuderen hebben we gelijk ook een lijst met websites die we kunnen benaderen om jouw content / link te plaatsen;
  2. Het lijstje met interessante websites uit stap 1 vullen we aan met meer interessante websites. Interessante websites zijn websites met een flinke autoriteit en trust flow met relevante / soortgelijke content;
  3. Dan gaan we persoonlijk die websites benaderen om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor het plaatsen van je content (met link);
  4. Als laatste stap plaatsen we de content / laten we de content plaatsen (en kunnen we via social media die content op een andere site weer promoten).

Wat we niet doen

  • We plaatsen je link niet op crappy link directories (directories zoals startpagina.nl werken vaak nog wel goed). We checken bijvoorbeeld altijd de spam score van het domein. Slechte links kopen doet namelijk meer kwaad dan goed op termijn;
  • We vermijden links op websites die een compleet ander onderwerp hebben. Google ziet de relatie tussen de content op jouw site en de site waar je externe link vandaan komt namelijk wel vaak;
  • Ook links op zogenaamde partner pagina’s op een website zonder verder relevante content op die pagina voegen weinig waarde toe. Vaak is er geen relevante content op zo’n pagina en heeft zo’n pagina ook geen autoriteit.

Wij werken onder andere voor:

  • online marketing bureau
  • linkbuilding uitbesteden
  • seo check
  • seo specialist
  • seo specialist
  • seo optimalisatie

Waarom linkbuilding uitbesteden?

Linkbuilding kost veel tijd. Of je nou allerlei linkverzoeken de wereld in moet sturen en linkjes terug moet plaatsen of dat je veel tijd kwijt bent in het realiseren van briljante unieke content en via content marketing je links op een natuurlijke wijze verdient. Uren aan arbeid en soms weken wachten voor er een link gerealiseerd is.

Linkbuilding vergt tegenwoordig ook veel kennis. Google weet steeds beter goede links te onderscheiden van slechte links. Een natuurlijk linkprofiel met een goede mix qua type links en anchor texts is essentieel voor een betere autoriteit en vindbaarheid

Meer weten over onze linkbuilding-aanpak?

Neem dan contact met ons op
RandyRandyOnline Marketeer

Randy kent alle ins en outs van linkbuilding en weet als geen ander welke links er nodig zijn om een linkprofiel te verbeteren.

Linkbuilding uitbesteden aan ervaren specialisten

Verspil je tijd, geld en de kwaliteit van je linkprofiel niet aan (goedkope) link pakketjes, maar laat onze ervaren specialisten een scan van je linkprofiel maken en met een uitgebreide aanpak komen. Op een verkeerde manier linkbuilden doet je website / linkprofiel namelijk meer kwaad dan goed.

Onze linkbuilding specialisten snappen niet alleen alles van link metrics, maar snappen ook heel goed waar het op de website zelf misgaat / beter kan. Bij ons kun je dan naast linkbuilding ook terecht voor een complete zoekmachine optimalisatie aanpak / campagne.

Linkbuilding uitbesteden: Alles transparant

Je krijgt van ons toegang tot een online dashboard waar je 24/7 alle data rondom je linkprofiel en onze werkzaamheden kunt volgen. Daarnaast rapporteren we 1x per maand via e-mail en is er maandelijks ruimte voor overleg.

  • Linkbuilding uitbesteden

    In ons dashboard kun je qua linkprofiel de volgende zaken bijhouden:

    • Aantal backlinks + overzicht van die links
    • Aantal verwijzende domeinen + overzicht
    • Trust & Citation Flow
    • Verhouding follow / no-follow links
    • Verhouding text / image links
    • Verhouding in anchor texts
    • Nieuwe / verloren links per periode

    Daarnaast kunnen de volgende zaken in het dashboard geïntegreerd worden:

    • Rankings en wijzigingen per periode in Google en Bing
    • Google Analytics
    • Google en Bing Ads
    • Social Media profielen
    • Google Search Console
    • MailChimp

    Door ons transparante aanpak weet je exact wat er gebeurt en wat de resultaten zijn. Linkbuilding uitbesteden aan Heers betekent geen twijfel, wel resultaat.