Content is niet doorslaggevend

Goede webteksten (lees volgens de richtlijnen van Google) realiseren is tegenwoordig niet enorm lastig meer. Er zijn inmiddels voldoende goede SEO tekstschrijvers, die je daarmee kunnen helpen. Daardoor kan content in de meeste gevallen ook niet de doorslaggevende factor voor je positie in Google zijn.

Bij Heers weten we als geen ander hoe belangrijk een sterk linkprofiel is voor je vindbaarheid. Onze bewezen aanpak heeft al voor honderden topposities in Google gezorgd.

Linkbuilding uitbesteden aan Heers heeft al veel bedrijven aan meer relevante bezoekers en omzet geholpen. Wil jij dat ook?

Gratis linkbuilding scan

Meer over je linkprofiel weten kan bijna niet.

  • Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.
  • Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen. Meer weten over hoe we met gegevens omgaan? Lees dan onze privacy policy

Wie moet aan linkbuilding doen?

Vrijwel iedereen… Het is maar weinigen gegeven om zonder linkbuilding aan de benodigde relevante externe links te komen. Natuurlijk grote merken en bedrijven die een briljante contentmarketing aanpak hebben lukt het wel om zonder specifiek te linkbuilden. Die websites verkrijgen op een natuurlijke manier voldoende relevante externe links. Linkbuilding uitbesteden is in de praktijk voor de meeste bedrijven de beste oplossing.

Linkbuilding uitbesteden vs. contentmarketing

Een nadeel van contentmarketing ten opzichte van linkbuilding uitbesteden (even puur vanuit het perspectief van de link) is natuurlijk de vele uren die gaan zitten in het creëren van briljante content. En bovendien zijn er geen garanties dat contentmarketing links oplevert. Investeren zonder garanties is niet iets wat de meeste Nederlanders lekker ligt.

Daarnaast plaats ook vrijwel niemand meer kosteloos links naar briljante content. Dit laatste komt omdat iedereen nu echt wel weet wat een link waard is.

Bovendien hebben goede linkbuilders ook een vaak een enorm online pr netwerk, waar (tegen betaling) briljante content met een link geplaatst kan worden. Daarom is linkbuilding uitbesteden the way to go als je als betere rankings in Google wilt.

Waarom linkbuilden?

  1. Omdat het werkt en als je het op de juiste manier doet loop je geen risico op een Google penalty omdat er met geen mogelijkheid te achterhalen is of er voor een link betaald is of niet;
  2. PR bedrijven doen dit aan de lopende band. Ze kopen al eeuwen advertentieruimtes in en doen ditzelfde ook met artikelen met links op grote websites. Sterker nog de meeste grote websites leven hier van.
  3. Als linkbuilden gezien wordt als het manipuleren van het algoritme hoe zit dat dan met gastbloggen (is gewoon linkbuilding natuurlijk), seo webteksten laten schrijven etc.? Alles wat we doen om hoger in Google te komen is dan toch manipuleren?

Linkbuilding uitbesteden: onze aanpak

  1. Het begint natuurlijk bij een goede analyse (website, zoekwoorden en concurrentie). Dan weten we namelijk pas waar we ons op moet gaan richten qua zoekwoorden / anchor texts en pagina’s. Door de linkprofielen van de concurrentie te bestuderen hebben we gelijk ook een lijst met websites die we kunnen benaderen om jouw content / link te plaatsen;
  2. Het lijstje met interessante websites uit stap 1 vullen we aan met meer interessante websites. Interessante websites zijn websites met een flinke autoriteit en trust flow met relevante / soortgelijke content;
  3. Dan gaan we persoonlijk die websites benaderen om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor het plaatsen van je content (met link);
  4. Als laatste stap plaatsen we de content / laten we de content plaatsen (en kunnen we via social media die content op een andere site weer promoten).

Wat we niet doen

  • We plaatsen je link niet op crappy link directories (directories zoals startpagina.nl werken vaak nog wel goed). We checken bijvoorbeeld altijd de spam score van het domein. Slechte links kopen doet namelijk meer kwaad dan goed op termijn;
  • We vermijden links op websites die een compleet ander onderwerp hebben. Google ziet de relatie tussen de content op jouw site en de site waar je externe link vandaan komt namelijk wel vaak;
  • Ook links op zogenaamde partner pagina’s op een website zonder verder relevante content op die pagina voegen weinig waarde toe. Vaak is er geen relevante content op zo’n pagina en heeft zo’n pagina ook geen autoriteit.

Linkbuilding uitbesteden was o.a. voor deze partijen een slimme zet:

  • seo bureau
  • seo bedrijf
  • seo optimalisatie
  • zoekmachine optimalisatie specialist
  • google ads uitbesteden
  • linkbuilding uitbesteden

Waarom linkbuilding uitbesteden?

Linkbuilding kost veel tijd. Of je nou allerlei linkverzoeken de wereld in moet sturen en linkjes terug moet plaatsen of dat je veel tijd kwijt bent in het realiseren van briljante unieke content en via contentmarketing je links op een natuurlijke wijze verdient. Uren aan arbeid en soms weken wachten voor er een link gerealiseerd is.

Linkbuilding vergt tegenwoordig ook veel kennis. Google weet steeds beter goede links te onderscheiden van slechte links. Een natuurlijk linkprofiel met een goede mix qua type links en anchor texts is essentieel voor een betere autoriteit en vindbaarheid

Linkbuilding uitbesteden?

vraag het onze specialisten
Dave

Dave kan als geen ander je linkprofiel op een natuurlijke en toekomstvaste manier versterken.

Linkbuilding uitbesteden aan ervaren specialisten

Verspil je tijd, geld en de kwaliteit van je linkprofiel niet aan (goedkope) link pakketjes, maar laat onze ervaren specialisten een scan van je linkprofiel maken en met een uitgebreide aanpak komen. Op een verkeerde manier linkbuilden doet je website / linkprofiel namelijk meer kwaad dan goed.

Onze linkbuilding specialisten snappen niet alleen alles van link metrics, maar snappen ook heel goed waar het op de website zelf misgaat / beter kan. Bij ons kun je dan naast linkbuilding ook terecht voor een complete zoekmachine optimalisatie aanpak / campagne.

Een goede linkbuilding strategie

Linkbuilding is een vak apart geworden en voor je lukraak startpagina-pakketjes gaat kopen (sowieso niet doen natuurlijk) doe je er goed aan eerst een strategie voor je linkbuilding te bepalen. In die linkbuilding strategie bepaal je onder andere:

  • de belangrijkste pagina’s die d.m.v. externe links versterkt moeten worden
  • het gewenste anchor text profiel
  • de verschillende type inkomende externe links die je wilt realiseren
  • de verschillende manieren om links te realiseren

Verschillende linkbuilding tactieken

Er zijn verschillende manieren om relevante, externe, inkomende links te realiseren. Per domein kijken we naar de beste mix van deze tactieken. Enkele veelbeproefde linkbuilding tactieken zijn:

  • Contentmarketing (als je wat meer geduld hebt)
  • Outreach
  • Gastbloggen
  • Broken linkbuilding
  • Link reclamation
  • Local Citations / Bedrijfsvermeldingen
  • Linkruil

Linkbuilding uitbesteden: Alles transparant

Je krijgt van ons toegang tot een online dashboard waar je 24/7 alle data rondom je linkprofiel en onze werkzaamheden kunt volgen. Daarnaast rapporteren we 1x per maand via e-mail en is er maandelijks ruimte voor overleg.

  • Linkbuilding uitbesteden

    In ons dashboard kun je qua linkprofiel de volgende zaken bijhouden:

    • Aantal backlinks + overzicht van die links
    • Aantal verwijzende domeinen + overzicht
    • Trust & Citation Flow
    • Verhouding follow / no-follow links
    • Verhouding text / image links
    • Verhouding in anchor texts
    • Nieuwe / verloren links per periode

    Door ons transparante aanpak weet je exact wat er gebeurt en wat de resultaten zijn. Linkbuilding uitbesteden aan ons betekent geen twijfel, wel resultaat.

    Daarnaast kunnen de volgende zaken in het dashboard geïntegreerd worden:

    • Rankings en wijzigingen per periode in Google en Bing
    • Google Analytics
    • Google en Bing Ads
    • Social Media profielen
    • Google Search Console
    • MailChimp

    Linkbuilding uitbesteden voor kwaliteit en kwantiteit

    Kun je zelf links naar je eigen website regelen? Natuurlijk! Maar weet je waar je op moet letten als het gaat om domein-autoriteit, pagina-autoriteit, Trust Flow, Citation Flow, anchor text profiel etc.?

    Of heb je zelf toegang tot meer dan 15.000 websites? Heb je contacten bij de grote online uitgevers en kun je daar met korting publicaties realiseren?

    Niet? Dan doe je er toch echt verstandig aan om ons je linkbuilding te laten doen. Linkbuilding uitbesteden aan ons betekent op een efficiënte, toekomstvaste manier je linkprofiel versterken, zodat je in korte tijd hogere rankings in Google realiseert.

    Direct je linkbuilding uitbesteden?

    Neem contact op
    seo specialistRoderickOnline Marketeer

    Roderick kent alle ins en outs van linkbuilding en weet als geen ander wat er nodig is om een linkprofiel te verbeteren.

    Er is meer dan alleen linkbuilding

    Linkbuilding uitbesteden aan ons betekent tijdbesparing zodat jij je kan focussen op je core business. Maar het betekent ook het beste resultaat voor je gehele SEO-strategie. Linkbuilding is namelijk meer dan alleen links kopen, linkbuilding moet een geïntegreerd onderdeel van je totale SEO zijn.

    Relevante inkomende links zijn vaak doorslaggevend, maar je techniek en content moeten daarvoor wel eerst op orde zijn. Wij bekijken in ieder linkbuilding traject ook de andere elementen van SEO. Of je nou wilt of niet, linkbuilding uitbesteden aan ons levert je meer op dan alleen links.

    Veel gestelde vragen over linkbuilding

    Wat is linkbuilding?

    Je vindbaarheid in Google wordt grofweg bepaald door techniek, content en autoriteit. Die autoriteit wordt vnl. bepaald door de websites die naar jouw website linken. Linkbuilding is de strategie om een zo sterk (en natuurlijk) mogelijk linkprofiel voor je website op te bouwen.

    Hoe belangrijk is linkbuilding?

    Veel belangrijker dan je zult denken (helaas). Als je techniek en content op orde zijn dan is een sterk linkprofiel echt de doorslaggevende factor. Google volgt nou eenmaal links om het web en je website te doorzoeken en hecht nog steeds veel waarde aan links / de signalen die links afgeven.

    Waarom moet je het uitbesteden?

    Ben je in staat je briljante content viraal te laten gaan zodat andere websites vrijwillig massaal naar je gaan linken? Niet? Dan ben je net zoals de meeste bedrijven afhankelijk van linkbuilding voor hoge posities in Google

    Waar moet je op letten?

    Je linkprofiel (type links naar je website en de anchor texts) moet natuurlijk zijn. Dat betekent dat er dus ook prima websites met weinig autoriteit naar je mogen linken. Daarnaast zijn relevantie en domeinwaarden (zoals Domein Autoriteit, Trust Flow en Citation Flow) belangrijk om op te letten.