Content marketing uitbesteden?

Neem dan contact met ons op
CélineContentmarketeer

Creatieve contentmarketeer die content schrijft waar zowel Google als je klanten blij van worden. Maakt teksten leuk én begrijpelijk voor iedereen.

Definitie content marketing

Content marketing is zo’n ding, dat het Amerikaanse Content Marketing Institute er een definitie aan heeft gehangen. Die luidt als volgt:

Content marketing is a marketing technique of creating and distributing relevant and valuable content to attract, acquire, and engage a clearly defined and understood target audience – with the objective of driving profitable customer action.

Oftewel, content marketing is een marketing techniek waarbij content de hoofdrol heeft. Hierbij is het maken van relevante, aantrekkelijke én converteerbare content de rode draad, waarbij de kans op successen wordt vergroot. Met content marketing kun je je doelgroep echt bereiken en over de streep trekken. Je creëert dus content waar jouw doelgroep naar op zoek is en biedt ze een helpende hand.

Volg je het nog? Een content marketing strategie is geen hogere wiskunde, je moet het alleen doen – of het laten doen door een content-expert.

Waarom is content marketing belangrijk?

Omdat je doelgroep op zoek is naar waardevolle informatie. Ze willen antwoorden op hun vragen en oplossingen voor hun problemen. En daar moet jij op inspelen. Nee, je manipuleert je doelgroep niet, maar je helpt ze juist uit de brand door waardevolle informatie te delen.

Jij bent degene naar wie ze op zoek zijn, want jij vertelt – in tegenstelling tot je concurrenten – wél alle ins en outs over een product of dienst. Vervolgens bied je ze ook nog eens precies het product (of de dienst) aan waarnaar ze op zoek zijn. Content marketing is dus belangrijk om de behoeften van je doelgroep te vervullen én om meer omzet te maken (en dat wil je).

Bij content marketing hebben we het trouwens niet alleen over landings- en productpagina’s. Wist je dat je doelgroep ook op zoek is naar aanvullende informatie die ze in blogs lezen? Waar je doelgroep ook is in de customer journey, zorg dat jij daar ook bent met je content. Dan pas ga je serieus geld verdienen.

Waarom content marketing uitbesteden?

Sta jij zelf te trappelen om die content marketing voor elkaar te boxen of brand jij je vingers daar liever zelf niet aan? Eén ding is een feit: degene die aan de slag gaat met jouw content marketing strategie moet wel kwaliteit leveren. Het inlezen, het verdiepen in de doelgroep en de doelgroep ook écht begrijpen kost tijd. Tijd die je misschien helemaal niet hebt. Maar hé! Daar is een oplossing voor. Wil jij toch de vruchten plukken van een content marketing strategie, maar daar zelf niets tot weinig voor doen? Dan kun je content marketing uitbesteden aan een professional.

Die professionals waar jij je content marketing aan wil uitbesteden? Die hebben we bij Heers zitten. Ze zijn van alle markten thuis, schrijven over de meest uiteenlopende onderwerpen en krijgen hier ook nog eens energie van. En die energie straalt vervolgens ook van jouw content af. Wil jij webteksten laten schrijven of zelf een contentstrategie laten maken? Neem dan contact met ons op.

Hoe je met content marketing je merk ondersteunt

Je wil opvallen in je markt, hét bedrijf zijn waar men iets koopt, bestelt of afneemt. Je wil boven je concurrent staan, succesvol en de beste zijn. Hoe je dat doet? Door jouw merk te ondersteunen met content marketing. Niet zomaar content, maar content waar jouw doelgroep naar op zoek is. Weet jij wie je doelgroep is, waar ze behoefte aan hebben en of ze bekend zijn met jouw merk? Als het antwoord hierop ‘weet ik niet’ of ‘nee’ is, is het tijd om aan de slag te gaan met een content marketing bureau die content creëert waar jouw doelgroep van smult. Content marketing bij Heers ondersteunt jouw merk op de volgende manieren:

  • Door een contentaudit van bestaande content te maken.
  • Door pillar pages en topic clusters te creëren over de belangrijkste onderwerpen van jouw business.
  • Door een gezonde mix van relevante blogs en webteksten te maken.
  • Door jouw huidige content te optimaliseren.

Wil je je merk en je content een nóg grotere boost geven? Dan is SEO uitbesteden ook een optie. Hoewel content al een uitstekende ondersteuning voor je merk is, kan het met behulp van SEO nog beter online vindbaar worden.

Trek leads over de streep met content

Je hebt veel bezoekers op je website, maar niemand lijkt te converteren. Hoe kan dat? Waarschijnlijk omdat je content niet aansluit op je doelgroep en je ze daarom niet over de streep kunt trekken. En dat is natuurlijk wat je wel wil. Naast dat je met je bedrijf je doelgroep en leads wil informeren, wil je ook omzet maken. Logisch. Toch moet je in deze tijd nét dat stapje extra zetten als je wil dat de consument voor jou kiest. De concurrentie loopt ook hard en wil net zo graag meer omzet als dat jij dat wil.

Hoe trek je de doelgroep en leads over de streep? Je raadt het al, met overtuigende en relevante content dat voort komt uit content marketing waar over na is gedacht. Waar je vroeger al bezoekers en clicks had met een paar regels – of zelfs geen – content, moet je nu echt de strijd aan met je concurrenten om de meest overtuigende content te maken die je doelgroep laat converteren. Tijd om aan de slag te gaan met content marketing en SEO.

Content marketing vs. SEO

“Ik doe al aan zoekmachine optimalisatie, dan is investeren in content marketing niet nodig, toch?” Fout! Sterker nog, investeren in content marketing is júíst nodig wanneer je al aan SEO doet. Deze twee zijn namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden en gaan een rooskleurige toekomst met elkaar tegemoet. Waarom? Omdat SEO om steeds meer goede content vraagt. Waar je het vroeger wel redde met een bups links, een goede structuur en een hoge Domain Rating, kan je nu – in sommige gevallen – zelfs winnen met een lagere Domain Rating en sterke content. Say what?!

Meer succes met een ijzersterke strategie

Wie met zijn of haar content marketing gebruik maakt van een ijzersterke contentstrategie, heeft een grotere kans op slagen en het behalen van doelen. En dat is precies wat je wil. Dit zeggen we niet omdat we willen dat je content marketing advies bij ons aanvraagt (oké, klein beetje dan), maar omdat we niet willen dat je lukraak gaat schrijven zonder resultaat. Zonde van je tijd en inspanning. Een goede contentstrategie geeft je een beter inzicht in je doelgroep. Heb je nog geen doelgroep? Dan moeten we die eerst bepalen. Met een doelgroep (ook al is het een brede doelgroep) weet je voor wie je schrijft en aan de hand daarvan bepalen we onder andere de volgende zaken in een content marketing strategie:

  • De informatiebehoefte van je doelgroep;
  • De buyer persona en customer journey;
  • Welke topic clusters belangrijk zijn voor je doelgroep en in je branche;
  • Hoe je het succes van content marketing meet.

Goede content = succes op de lange termijn

Relevante en goede content draagt bij aan SEO. Sterker nog, content is dus onderdeel van SEO en wordt steeds belangrijker in de ogen van Google. De reden? Omdat deze zoekmachine het doel heeft om gebruikers zo goed en snel mogelijk te bedienen. Content marketing is het belangrijkste ingrediënt voor succes op de lange termijn. En succes op de lange termijn, dat wil je. Richt je deze maand je content marketing op ‘waarom mensen jouw product of dienst moeten kopen’, pluk je daar de komende jaren nog de vruchten van (mits je de magische combi van content marketing en SEO gebruikt). Content marketing is dus niet zoals bij advertenties voor éénmalig gebruik en korte duur, maar voor een consistente bijdrage aan het verhaal van jouw merkidentiteit en wat jij je doelgroep wil vertellen (lees: overhalen).

Likeable content? Gratis publiciteit!

Als content marketing goed in elkaar zit en ook nog eens likeable is, vergoot je de kans op gratis publiciteit. Rockt je content en trek jij je doelgroep moeiteloos door die ellenlange customer journey heen? Grote kans dat ze die waardevolle blog van jou met vrienden, familie of zelfs op social media delen. Waarom de kans groter is dat ze dit doen? Omdat jij ze hebt geholpen met hun problemen en zij daarom ook graag helpen. Gevalletje wederkerigheid van Cialdini.

De voordelen van content marketing

Waarom content marketing als investering? Omdat het veel voordelen biedt. Mochten de voordelen nog niet duidelijk zijn, zetten we ze even voor je op een rij:

  • Je kunt je content marketing funnel ermee invullen.
  • Je schrijft content die je marketingdoelen sneller bereiken.
  • Je hebt een grotere kans dat je goede content wordt gedeeld (gratis reclame).
  • Je verhoogt je autoriteit over een onderwerp en komt daarmee hoger in de SERP.
  • Je kunt je doelgroep inspireren met storytelling.
  • Je neemt de twijfel weg bij je doelgroep met overtuigende content.

Wat valt er allemaal onder content?

Als we het over content marketing hebben, hebben we het over verschillende vormen van content. Het eerste (en de meest voorkomende) vorm van content waar je aan denkt is waarschijnlijk geschreven content. Naast copy heb je ook andere vormen van content zoals video’s, afbeeldingen, e-books, whitepapers en meer. Wil je echt uitpakken, de beste resultaten en nog meer kans op het bereiken van je doelgroep? Dan is het combineren van verschillende soorten content het beste wat je kunt doen. Waarom? Omdat je hiermee je topic cluster over een bepaald onderwerp uitbreidt.

Om een voorbeeld te geven: een webtekst over content + een blog over verschillende vormen content + een video waarin je alle ins en outs over content vertelt = een topic cluster.

Content marketing voorbeeld: zo werkt dat bij Heers in de praktijk

Vraag jij je af of content marketing via Heers bijdraagt aan het verbeteren van jouw online vindbaarheid en merkidentiteit? Dan vertellen we je graag meer over onze werkwijze:

  • We starten met een intake: hierin vragen we je het hemd van het lijf en vragen we je naar je wensen. Zo kunnen we content schrijven waar zowel jij als je doelgroep blij van wordt.
  • Met deze informatie schrijft vervolgens één van onze contentmarketeers aantrekkelijke (en SEO-vriendelijke) content voor jouw doelgroep.
  • Met ijzersterke copywriting zorgt onze SEO copywriter er ook voor dat de geschreven tekst de lead aanspreekt en overtuigd, wat ook goed is voor je conversie optimalisatie.
  • Binnen de vooraf afgesproken tijd levert de contentmarketeer of SEO tekstschrijver de content aan en kun je feedback geven.
  • Tevreden? Dan helpen we je graag met het creëren van nog meer autoriteit door middel van content marketing.

Heersen met content marketing? Ons wel bellen

Wil jij meer aanvragen, verkopen, lezers of meer leads binnenhalen? Laat ons je dan helpen met je content. Wij zijn net als jij gebrand op winst en nemen geen verlies. Benieuwd hoe wij je content naar een hoger niveau tillen? Ons wel bellen.

Als online marketing bureau houden we ervan om samen met jou te winnen. Winnen met content marketeer, maar ook winnen als SEO specialist en Google ads specialist.

 

We 'schrijven' voor groot en klein

  • bon prix heeft ons SEO teksten laten schrijven
  • webteksten laten schrijven
  • DHK logo