We Heersen onder andere met:

  • online strategie
  • online marketing
  • online marketing bureau
  • seo bureau
  • seo
  • zoekmachine optimalisatie bureau

De belangrijkste factoren van conversie optimalisatie

De technische performance en usability van je website zijn de basis. Daarnaast kijken we uiteraard naar de gebruikerservaring. Deze wordt  voor een deel bepaald door het design en de content.

Performance & Usability

Kunnen bezoekers makkelijk door je site navigeren? Kunnen ze snel vinden wat ze zoeken? Laadt je website wel snel genoeg?

Wij checken alle mogelijke technische zaken die een hogere conversie in de weg zitten. En als je een WordPress website hebt gaan we daar direct mee aan de slag. Heb je geen WordPress website dan geven we je handvaten waarmee je naar je eigen webbouwer kan stappen.

Content: Tekst

Worden je bezoekers wel enthousiast van je webteksten? Voldoe je wel aan de contentbehoefte die ze hebben? Neem je eventuele twijfel weg bij je bezoekers?

Boeiende en overtuigende webteksten zijn essentieel voor meer conversie. De teksten op je website dragen bij tot een goede vindbaarheid in Google, maar moeten daarnaast aansluiten bij je doelgroep. Onze SEO copywriter schrijft verleidelijke teksten, met het oog op de buyer persona’s.

Content: Beeld

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Google mag dan graag een behoorlijk aantal woorden per pagina willen, voor je bezoekers is beeldmateriaal cruciaal. Een bezoeker wordt 9 van de 10 keer door beelden getriggerd om een tekst überhaupt te gaan lezen.

Je kunt briljante webteksten hebben en toch een slecht converterende website produceren. Als jij bij je fantastische teksten je eigen foto’s zet (het liefst gemaakt met een oude smartphone) of uitgemolken stockfoto’s gebruikt die je op 8 van de 10 websites tegenkomt, gaat je conversie gegarandeerd tegenvallen.

Bij een fotoshoot of bij het uitzoeken van stockfoto’s moet je rekening houden met het design, de doelgroep en focuspunten van je website. Met name in het geval van stockfoto’s dient ook gelet te worden op consistentie in het beeldmateriaal. Onze beeldredacteuren helpen je graag met beeldredactie, zoals het kiezen van het juiste beeldmateriaal of het begeleiden van een fotoshoot.

Webteksten laten schrijven door Heers is daarom een goed idee om je conversie te verbeteren. Vraag vrijblijvend een contentscan aan en onze SEO tekstschrijver brengt in kaart hoe jouw teksten converterender geschreven kunnen worden.

Meer weten over conversie optimalisatie

Neem dan contact met ons op
RoderickSenior online marketeer

Roderick was in 2001 al bezig met het exploiteren van enorme online platformen waar naast traffic toen conversie al cruciaal was.

Google Analytics

Natuurlijk kunnen we afgaan op onze jarenlange ervaring of op ons gezond boerenverstand, maar waarom zouden we dat niet onderbouwen met cijfers en feiten? Online kunnen we vrijwel alles meten met Google Analytics, onder andere:

  • waar je bezoekers vandaan komen;
  • hoe lang ze op je website blijven;
  • hoeveel pagina’s ze bezoeken;
  • via welk apparaat ze je website bezoeken;
  • op welke pagina ze je website verlaten;
  • en nog veel, heel veel meer.

Met Google Tag Manager meten we bijvoorbeeld ook zaken als het afspelen en pauzeren van videos, kliks op externe links en het functioneren van buttons. Met die gegevens kunnen we je website en je zoekmachine optimalisatie strategie wel optimaliseren denk je niet?

Mouse-tracking & Heatmaps

Het klinkt creepy maar het is waar: we kunnen iedere muisbeweging op een website bijhouden. Hiermee kunnen we zien welke route gebruikers met hun muis maken op een pagina. Vinden ze dat ene plaatje wel of niet interessant, werkt die ene button wel of niet? We werken hierbij met heatmaps, funnels en recordings. Zo weten we precies hoe bezoekers je website gebruiken.

Mouse tracking gebruiken we enerzijds om het gebruik van de website beter in kaart te brengen en anderzijds om conversie te verhogen. In dat geval laten we bijvoorbeeld een pop-up met een leuke aanbieding verschijnen op het moment dat iemand met zijn muis richting het kruisje gaat om het venster af te sluiten.

A/B testen

Via tools als Google Optimize voeren we mogelijke verbeteringen door aan pagina’s op een website om te controleren of de bedachte verbeteringen ook echt tot meer conversie leiden. Door middel van A/B testen kan vrijwel alles getest worden zonder dat er zware technische ingrepen nodig zijn. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Welke afbeelding werkt het beste?
  • Werkt het toevoegen of wijzigen van micro-copy beter?
  • Werkt een andere kleur voor de ‘koop’ button beter?
  • Werkt een actieprijs beter?
  • Welke tekst werkt beter?
  • en nog veel, heel veel meer

Marketing automation

Helaas gaan niet alle bezoekers direct over tot conversie, voor die bezoekers biedt marketing automation een uitkomst. Met marketing automation kun je gemakkelijk die bezoekers / leads warm houden en begeleiden naar die uiteindelijke conversie.

Conversie specialist nodig?

Wil je meer halen uit je huidige website / webshop? Of wil je de perfecte start voor je nieuwe, nog te ontwerpen website / webshop? Neem dan contact met ons op. Als online marketing bureau kunnen we je met meer dan alleen conversie optimalisatie helpen. Wil je je SEO uitbesteden of Google ads uitbesteden? Ook dan ben je bij ons aan het juiste adres.