Content scan: hoe aantrekkelijk is jouw content?

 

Nieuwsgierig hoe jouw content scoort? Vraag een gratis content scan aan. Ontdek waar de kansen en uitdagingen liggen voor jouw bedrijf en zorg ervoor dat je bezoekers niet afhaken bij de eerste zin.

  • Binnen twee werkdagen een analyse van de content op je website (o.b.v. de homepage + 1 belangrijke pagina voor jou)
  • Een duidelijk beeld waar de kansen op het gebied van kansen liggen.
  • Een mini SEO-scan voor content.

Content is King?

Bij ons is content eigenlijk Queen als je naar onze contenttoppers kijkt, maar goed volgens Bill Gates was het ‘King’ destijds. Vraag de content scan hiernaast aan en dan snap je binnenkort dat ‘King’ achterhaald is.

Vrijblijvende Content Check

Weten of jouw content de doelgroep triggert?

Naam(Vereist)
Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.

SEO copywriting: vroeger ging het zo

Vroeger was dit zo’n beetje wat SEO copywriting inhield: je schreef copy die ramvol zat met keywords, en hoppa, je schoof omhoog in de zoekresultaten. Google liet zich toen nog relatief makkelijk om de tuin leiden door teksten die volgespamd waren met de zoektermen waarop je gevonden wilde worden. Je kreeg dan tekst als:

‘SEO copywriting: zoek je SEO copywriting? Voor SEO copywriting ben je bij onze SEO copywriters aan het juiste adres!’

Zo ziet SEO copywriting er nu uit

Nu werkt het niet meer zo. Google wordt steeds menselijker: de zoekmachine heeft geleerd websites door de ogen van de gebruiker te bekijken. Hij snapt dus dat mensen niet blij worden van teksten met keyword stuffing.

Een SEO copywriter moet natuurlijk aan Google laten weten waar de copy over gaat, maar hij doet dat op een subtiele manier. Zo levert goede SEO copywriting anno nu een tekst op die prettig leest voor je doelgroep én door Google begrepen wordt. Win-win!

Needless to say: bij Heers houden we niet van keyword stuffing. Goede copy overtuigt door aan te spreken, niet door te manipuleren. We schrijven niet voor Google, maar voor de gebruiker. Voor jouw ideale klant dus. En ja, Google vindt onze teksten daardoor ook leuk.

Waarom SEO copywriting?

Zo’n 93% van alle online ervaringen begint in een zoekmachine, en met een aandeel van zo’n 92% is Google de meestgebruikte zoekmachine wereldwijd. Lang verhaal kort: een goede positie in Google is goud waard. Voor die goede positie in Google zijn drie aspecten van belang: een technisch goede website, linkbuilding om de autoriteit van je website op te bouwen en goede SEO content.

Aan die SEO content helpt een SEO copywriter je. Hij voorziet je website van teksten die goed opgepikt worden door Google. Zo komen potentiële klanten jouw aanbod tegen op de zoekresultatenpagina (SERP) van Google. Hoe hoger je in de SERPs van Google staat, hoe groter de kans dat zo’n zoeker uiteindelijk op je website terechtkomt.

IJzersterke SEO copy nodig?

Ja, ik wil contact!
Annabel - online marketing bureau HeersAnnabel TeunissenContentmarketeer

Schrijft de sterren van de hemel - ook overdag, ze plukt ze wel ergens vandaan. Fijn voor het oog, fijn voor je conversies en fijn voor alle andere doelen die jij wil bereiken met je content.

(Bon Prix)

Niets dan lof over onze samenwerking met Heers en hun contentspecialisten, die precies weten hoe we onze klanten én Google willen aanspreken.

SEO copywriting van Heers: Heers Why

Bij Heers houden we niet alleen van flauwe woordgrappen, maar ook van sterke copy. Voor SEO copywriting van Heers kiezen is een goed idee als je:

  • Houdt van de combi traffic + conversie vanuit Google. Hier zetten we op in met onze gehele dienstverlening. Onze SEO copywriter gaat samen zitten met de SEO specialist inhuren waar ze denken in termen van ‘wat levert dit op?’.
  • Gaat voor optimaal resultaat voor je marketingbudget. We houden niet van actie zonder plan. We werken daarom eerst een strategisch plan uit aan de hand van (doelgroep)onderzoek. Daarna gaat we pas aan de slag met SEO en SEO copywriting. Zo weet je zeker dat je je budget stopt in rendement en niet in goedbedoelde pogingen.
  • Een marketingpartner zoekt en geen marketingmachine. We werken samen met jouw marketingafdeling: we overleggen, plannen en analyseren. Onze SEO copywriting is pas echt goed als we jouw kennis van je product of dienst kunnen combineren met onze schrijfskills en kennis van Google’s wensen (en quirks).
  • Graag heldere teksten in begrijpelijke taal wilt op je website. Niemand wordt blij van zinnen die hij twee keer moet lezen om ze te begrijpen. Een SEO copywriter van Heers schrijft in klare taal die iedereen snapt. Natuurlijk in een tone of voice die bij jouw bedrijf past.
  • Niet vies bent van hier en daar wat specialistisch marketingadvies. Door onze jarenlange ervaring als online marketing bureau kunnen we het niet laten: we zijn nogal kritisch op websites, zien vaak kansen voor zoekmachine marketing en conversie optimalisatie (CRO). Je krijgt dus soms ongevraagd advies over hoe Google het graag ziet. Of tips om je conversie te boosten.

Zo pakken onze SEO copywriters jouw content aan

Als inmiddels aardig groot SEO bureau heeft Heers verschillende SEO copywriters. Iedere opdracht voor SEO copywriting die binnenkomt, wordt bekeken en ingedeeld bij de best passende SEO copywriter.

Een SEO copywriter van Heers heeft een brede algemene interesse en schrijft over uiteenlopende onderwerpen. Of het nu om hypotheekadvies of handcrème gaat: we zetten jouw product of dienst op een overtuigende manier neer.

Natuurlijk zijn er onderwerpen waar onze SEO copywriters minder kaas van hebben gegeten. De specificaties van bepaalde software bijvoorbeeld, of de werking van een stuk hydraulisch gereedschap. Daarvoor schakelen we dan een expert binnen jouw bedrijf in. Zo weten we zeker dat we jullie producten of diensten én jullie expertise overtuigend in de spotlight zetten.

Onze SEO copywriters zetten hun tanden al in copy voor:

  • online marketing bureau
  • google ads uitbesteden
  • seo specialist
  • zoekmachine optimalisatie uitbesteden

SEO copywriting & UX

Als je goed over UX (User Experience) nadenkt kom je al snel tot de conclusie dat design en content tot conversie moeten leiden. Als 1 van die 2 minder goed is doet dat afbreuk aan de gehele UX. Eens?

Daarom zouden copywriters dus op z’n minst verstand moeten hebben van de basisprincipes als het gaat om ontwerpen. Die basis begint bij de wireframes.

Wat zijn wireframes?

Wireframes zijn een visuele (en ik zeg met opzet geen grafische) weergave van de elementen op een website. Layout, content en functionaliteit worden hier in verwerkt. Het gaat hier dus niet om lettertypes, kleuren, foto’s en grafische elementen. Deze laatste zaken komen pas in de volgende fase aan de beurt.

Er zijn diverse handige tools om wireframes mee te maken, maar je kan ze ook old school op een stuk papier schetsen natuurlijk. Zelf gebruiken we Balsamiq Mockups (al ruim 10 jaar inmiddels) voor de wat grotere projecten.

Waarom moeten copywriters wireframes gebruiken?

Zoals gezegd gaat het bij wireframes om layout, content en functionaliteit. Door aan te geven waar en hoe de content binnen een website gepresenteerd moet worden kan het optimale resultaat qua conversie behaald worden.

Content boven design

Vaak horen we van klanten, als excuus voor het te laat aanleveren van de content, dat ze niet kunnen schrijven zonder te zien hoe de website gaat worden qua design. Met andere woorden ‘we hebben geen goed verhaal rondom ons bedrijf, onze diensten / producten, maar als we wat kleuren en foto’s zien dan komt dat briljante verhaal vanzelf’.

Op dit moment zijn we zelf bezig met een nieuwe website en worden de webteksten geschreven binnen een kale WordPress omgeving op basis van de wireframes. Hoe de website er definitief uit komt te zien? …., geen idee (eind augustus hopen we live te zijn). Wat we wel weten is waar we ongeveer tekstblokken willen hebben en wat voor copy we op welke plaats binnen een pagina template willen hebben.

De presentatie van de content alleen aan een ontwerper overlaten is in de meeste gevallen vragen om een mindere UX volgens Joanne Wiebe (1 van de betere copywriters in de Verenigde Staten).

Kira Hug, een gerenommeerde copywriter vindt zelfs dat copywriters, die zonder wireframes werken, content het raam uitsmijten.

A copywriter’s job is to protect the words, so that the words have the best chance of converting. When you hand over copy to a client without any direction, a guide or a wireframe, you’re basically throwing your copy out the window.”

Maar wat dan boven content?

Als content boven design gaat, wat gaat dan boven content? Onderzoek. Het in kaart brengen van de customer journey, de fase in die customer journey waarin je bezoekers zitten en bijvoorbeeld zoekwoorden. Hiermee breng je de content behoefte in kaart als onderdeel van je content strategie.

Wat een SEO copywriter van Heers zoal schrijft

Ben je op zoek naar SEO copywriting voor een eenmalige schrijfklus of zoek je een SEO tekstschrijver die je met vaste regelmaat kan voorzien van nieuw tekstmateriaal? Alles is mogelijk bij Heers.

Een greep uit het type teksten dat we voor je schrijven:

  • Zakelijke blogs
  • Landingspagina’s voor SEO en/of SEA
  • Categoriepagina’s en productbeschrijvingen
  • Over ons-pagina’s en homepages
  • Brochures of andere online of offline documenten
  • Uitgebreide cornerstone webteksten

We zorgen er altijd voor dat de teksten passen bij jou als opdrachtgever en bij je doelgroep. Een tekst voor een accountant heeft een andere look and feel dan een tekst voor een luxe interieurlabel.

Leads overtuigen begint met goede SEO copywriting

Wil je jouw leads aanspreken en overtuigen? Je doelgroep aanspreken? Conversie genereren met je website? De SEO copywriters zetten hun overtuigende storytellingskills graag voor je in.