Wil je je doelgroep bereiken en ze ook nog boeien en binden? Dan is een contentstrategie noodzakelijk. Je contentstrategie is als het ware de kapstok waaraan je al je contentmarketing makkelijk kan ophangen.
Waarom?
Wat is jouw unieke verhaal en hoe communiceren we dat naar de doelgroep? Waarom zou de doelgroep voor jou moeten kiezen? We schrijven je bedrijfsverhaal dusdanig voor je uit dat je doelgroep direct al geboeid is.
Customer journey & buyer persona’s
Hoe ziet jouw doelgroep er dan uit en waar in de customer journey bevinden de buyer persona’s zich? Naar welke informatie is je doelgroep op zoek? Welke problemen los je voor de doelgroep op en welke informatie helpt je doelgroep echt verder?
Wij brengen de contentbehoefte van je doelgroep uitgebreid in kaart zodat je website, mailings en social media kanalen gevuld kunnen worden met content die bezoekers aantrekt en bindt.
Content audit
Als je al flink geïnvesteerd hebt in content en bezoekers op je website, analyseren we je bestaande content. We kijken daarbij naar de volgende zaken:
- schrijfstijl / tone of voice
- vindbaarheid / SEO
- populariteit / conversies
Welke pagina’s worden bijvoorbeeld niet of weinig bezocht. Op welke pagina’s blijven bezoekers langer of korter. En welke content zorgt voor conversies. Op basis van de content audit kunnen bijvoorbeeld pagina’s verbeteren of verwijderen.
Zoekwoorden
Uiteraard vergeten we bij de contentbehoefte het zoekwoorden onderzoek niet en vertalen we dat naar relevante zoekwoorden. Die zoekwoorden verdelen we dan weer in groepen volgens het See, Think, Do, Care -model om ze op die manier te koppelen aan de diverse fases in de customer journey.
Vorm
We kijken ook in welke vorm de content gepubliceerd moet worden. De meeste content bestaat online nog steeds uit webteksten, maar e-books, videos, animaties en infographics zijn ook vaak erg effectief. En daarnaast is short copy voor social media posts of bijvoorbeeld Google Ads ook een hele andere vorm dan een webtekst.