Kies voor betere content

Meer informatie
Annabel - online marketing bureau Heers Annabel TeunissenContent marketeer

Annabel vertaalt de informatiebehoefte van je doelgroep naar de juiste contentstrategie.

Voordelen van een content marketing strategie

Een SEO content strategie is interessant voor marketingmanagers door de volgende redenen:

  • Je communiceert het unieke verhaal van jouw bedrijf met potentiële klanten.
  • Je bouwt autoriteit op (m.b.v. topic clusters, pillar pages en cluster content).
  • Door consistent en met regelmaat te bloggen, komt Google vaker langs op je website, waardoor je stijgt in de SERP.
  • Je maakt alleen maar content die boeit en bindt (geen loze blogs meer).
  • Je speelt moeiteloos in op de twijfels van potentiële klanten (waarmee je de drempel tot conversie verlaagt én je klantenservice ontlast).
  • Je speelt in op de 7 verleidingsprincipes van Cialdini.
  • Alle blogs, teksten en pagina’s die per kwartaal geschreven moeten worden staan in een handig overzicht.
  • Je tilt je content marketing echt naar een hoger niveau.
  • Je kunt al je tijd, budget en energie steken in content die ook echt scoort in Google.

Een contentstrategie kan je dus dichter bij je marketingdoelen van dit jaar brengen. Een verstandige investering aangezien Google de ervaring van de gebruiker vooropstelt. En content? Dat is precies wat de gebruiker van jou nodig heeft om uiteindelijk een aankoop te doen, offerte aan te vragen of zich in te schrijven voor die nieuwsbrief.

Dus, waarom zou je als marketingmanager kiezen voor een contentstrategie? Omdat je met een strategie altijd content maakt die aantrekkelijk is voor de zoekmachine en de gebruikers ervan. Je wordt zichtbaar in de zoekresultaten, bouwt aan je expertstatus en overtuigt de bezoekers d.m.v. neuromarkteting om op de website om iets aan hun digitale winkelmandje toe te voegen of om een contactformulier in te vullen.

En dat allemaal tegelijk. De eenmalige investering hiervoor bedraagt €1195,-

Wil jij?

  • altijd precies weten welke blogs er geschreven (moeten) worden?
  • potentiële klanten triggeren met de juiste content voor de verschillende fases van de customer journey?
  • webteksten laten schrijven die zorgen voor meer rendement?
  • de #1 positie claimen in Google met content waar potentiële klanten ook vrolijk van worden?
  • met een duidelijke strategie je marketingdoelen aanvliegen?
  • je USP’s communiceren met je doelgroep?
  • moeiteloos inspringen op de pijnpunten van je doelgroep?

Neem dan contact op met ons content-team! Onze SEO tekstschrijver vertelt je tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek graag alles over de kracht van content.

Daag jij ons (en de concurrentie) uit?

Neem contact op
Wende Pollé WendeSenior seo-specialist

Met een achtergrond in content en nu als ijzersterke SEO-specialist, weet Wende precies die onderwerpen te vinden, waardoor jouw website naar de top van Google klimt.

Wat is een contentstrategie?

Allemaal leuk en aardig, denk je misschien. Want wat is een contentstrategie nu precies? Nou een contentstrategie is een strategie die klopt als een bus en matcht aan het See-Think-Do-Care-model zodat jouw bedrijf kan gaan groeien. Wij nemen alle contentkansen mee in de contentkalender en kijken ook naar topic clusters die interessant zijn voor jou. SEO-copywriting met een vleugje psychologie, dus.

We beginnen dit proces met een kennismaking bij ons op kantoor. Dit is een uitgebreid kick-off interview waarin wij jou het hemd van het lijf vragen (o.a. over de tone of voice). Dit werken wij uit tot een presentatie van de uiteindelijke contentstrategie waar je zelf mee aan de slag kunt of waar ons content-team mee aan de slag gaat.

Een contentstrategie voorbeeld

In de contentstrategie komen de volgende factoren uitgebreid aan bod:

  • De kracht, kernwaarden en USP’s van jouw bedrijf;
  • De eigenschappen van de doelgroep en de in kaart gebrachte buyer persona’s;
  • De concurrentie (en hoe we hierop kunnen voorlopen met knallende content);
  • Het See, Think, Do, Care-model voor jouw bedrijf en werkzaamheden;
  • Welke content past in welke fase van de funnel;
  • Topic clusters die interessant zijn in jouw branche;
  • Wat we concreet gaan doen (gefilterd op prioriteit).

Creëer impact met content

Klinkt niet verkeerd, toch? Durf jij het aan om de concurrentie uit te dagen met knallende en kloppende copy – die tegelijk de doelgroep triggert op het juiste moment? Neem dan contact op met onze contenthelden of download de contentkalender template!

En kom je niet toe aan het uitvoeren van je contentstrategie, dan kun je natuurlijk je blogs laten schrijven door onze contentmarketeers.

Wil jij meer leads en traffic genereren in 2022?

Ontdek de wereld van pillar content & SEO!

Benieuwd hoe pillar content voor meer groei kan zorgen? We’ve got you covered! Deze whitepaper vertelt je waarom je in 2022 écht niet meer zonder kan.

Vul je contactgegevens in en Heers stuurt je ‘m geheel persoonlijk naar je op.

Tijd voor meer pit in je content strategie en ga dit jaar voor goud (lees: de nummer #1 positie in de SERP van Google).

Wij houden van winnen. Jij ook?

Download hier

en start met Heersen

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*