• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Over ons
  • Blog
  • Contact
  1. Heers.nl
  2. Begrippenlijst
  3. Content management

Content management

Content management is een veel gebruikte term in de online marketing branche, maar wat is het nou eigenlijk? In onze ogen is content management het doelgericht beheren van alle content op je website. Aan het begin van deze eeuw ontstonden de eerste content management systemen (inmiddels noemen we zo’n systeem gewoon een CMS). Deze systemen maakten het makkelijker om de content op websites te beheren. Denk hierbij aan:

  • rollen en rechten
  • publicatie workflows
  • het koppelen van content aan meerdere items op de website
  • versiebeheer
  • etc.

Enkele bekende Open Source CMS’en zijn WordPress, Joomla!, Drupal, Typo3, daarnaast zijn er ook diverse commerciële CMS’en zoals Sitecore, Kentico en Umbraco.

Content management: Wat heb je nodig?

Een CMS is een tool en heel erg handig, maar om je content doelgericht op een goede manier te beheren heb je meer nodig dan een tool.

Content strategie

Content schrijf je natuurlijk vanuit een bepaald idee, met een bepaald doel. Voor je content gaat managen heb je daarom een content strategie nodig waarin je zaken als de buyer persona’s, informatiebehoefte van je doelgroep en tone of voice vastlegt. In je content strategie leg je ook onderwerpen vast waarover geschreven dient te worden en idealiter leg je dit gelijk vast in een contentkalender (lees ons blog “Hoe maak je een contentkalender“).

Wat doet een content-manager?

Een content-manager heeft vaak de volgende taken:

  • Het (her)schrijven van content
  • Het bewaken van de Tone of Voice en evt. huisstijl
  • Data-analyse m.b.v. Google Analytics (welke content scoort wel / niet)
  • Het maken van een contentkalender
  • SEO

SEO-kennis

Tegenwoordig wordt online content bijna niet meer gepubliceerd zonder rekening te houden met zoekmachine optimalisatie (SEO). Daarom moet iedere contentmanager in ieder geval de basisprincipes van SEO snappen (lees ons blog “Wat is nou eigenlijk goede content volgens Google“) om goede webteksten te kunnen schrijven of om bestaande content te optimaliseren.

Content

Blog

Webredacteur

Microblogging

Toptaken

Content is King

Keyword stuffing

Rich content

User generated content

Begrippenlijst

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een Google Ads specialist
  • Een online marketing specialist
  • Een SEO tekstschrijver

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Blogs laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures
  • Begrippenlijst / Kennisbank
  • Support
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen