Voor een succesvolle website steek je niet alleen je aandacht in een krachtige homepagina, maar ook in een aantal sterke landingspagina’s.
Wat is een landingspagina?
Een belangrijke eerste vraag: wat is een landingspagina? Het antwoord: een landingspagina is een webpagina waar een bezoeker op terechtkomt nadat hij of zij op een zoekresultaat in de SERP geklikt heeft. Dit kan via een organisch zoekresultaat, via een advertentie (SEA) of bijvoorbeeld e-mailcampagne zijn.
Een landingspagina is vooral bedoeld om op organische wijze extra bezoekers binnen te halen. Want surprise, weinig bezoekers komen via de homepagina je website binnen.
Je landingspagina is dus je eerste indruk. En je weet wat ze zeggen: die maak je maar één keer. Maak ‘m daarom aantrekkelijk. Hoe? Dat vertellen we je natuurlijk ook.
Hoe maak je een landingspagina?
Een aantrekkelijke landingspagina dus. Dat klinkt nog vaag. Daarom zetten we een aantal ingrediënten voor die goede landingspagina op een rijtje:
- Sterk begin
- Kort maar krachtig
- Duidelijke call-to-action
4 tips voor een goede landingspagina
Volg je deze stappen, dan heb je (bijna) gegarandeerd succes. Al kunnen we nooit echt iets garanderen, want ja… het blijft SEO hè.
#1 Begin sterk
Je kent die slechte openingszinnen wel, toch? Op je landingspagina ga je deze ook gebruiken. Niet letterlijk, maar je begint wel met een openingszin. Deze moet aansprekend zijn bij je doelgroep, maar ook de juiste timing hebben.
#2 Praat niet alleen over jezelf!
We snappen dat jij je diensten of producten helemaal het einde vindt, maar houd die USP’s nog even in je zak. Je bezoeker moet eerst overtuigd zijn dat ze jouw dienst of product überhaupt nodig hebben.
Dit doe je door (h)erkenbare situaties te schetsen. Praat nog niet over jezelf.
#3 Haal die USP’s maar uit je zak
Nu is het wel tijd om te strooien met jouw USP’s op de landingspagina. Lever je snel? Zijn 9,5/10 klanten zeer tevreden? Vertel het!
#4 Eindig met een CTA
Maak je intenties duidelijk. Met een call-to-action (CTA) zet je je bezoeker aan tot actie. Dit kan zijn:
- Vraag direct een offerte aan
- Bekijk hier al onze producten
- Lees meer
Vergeet deze CTA niet. Laat ‘m juist opvallen. Kleurtjes, buttons het kan allemaal.
Landingspagina voorbeeld
Omdat we de moeilijksten niet zijn, laten we je graag een voorbeeld zien van een goede (schouderklopje) landingspagina. Bekijk deze over content marketing maar eens.
De titel is sterk.
De lezer kan zich herkennen in de eerste alinea.
USP’s komen later pas.
We eindigen met een CTA (ons wel bellen).
Kun je wel wat hulp gebruiken met het schrijven van krachtige landingspagina’s of het uitbesteden van je SEO of SEA? Ons weer wel bellen! De vingers van onze content marketeers beginnen al te kriebelen om voor jou aan de slag te gaan met een contentstrategie.