• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Over ons
  • Blog
  • Contact
  1. Heers.nl
  2. Begrippenlijst
  3. In-depth content

In-depth content

Hoewel Nederland steeds slimmer wordt, googelen dagelijks 84% van de gebruikers drie keer of vaker. Mensen zijn dus op zoek naar antwoorden op hun vragen. En dat is precies wat Google ze geeft. In-depth content (diepgaande content) is de perfecte manier voor jou om – via Google – mensen antwoorden te geven op hun vragen.

Wat is in-depth content precies?

In-depth content is dus diepgaande content. Maar wat betekent dat precies? In-depth content is content op webpagina’s die diep op een bepaald onderwerp ingaan. Vaak zijn deze pagina’s lang, bevatten ze veel informatie en is de content gebaseerd op een diepgaand onderzoek.

De voordelen van in-depth content

Niet alleen beantwoord je vragen van mensen met in-depth content, deze vorm van content heeft nog meer voordelen, waarvan er één heel belangrijk is:

  • Diepgaande artikelen worden prominent weergegeven op de eerste pagina van de zoekresultaten

En dat is precies wat je wil. Jouw content bovenaan die SERP. Waarom? Daar klikken mensen op. Want wees nu eerlijk, wanneer bezocht jij de tweede pagina in Google voor het laatst?

In-depth content en Google

In 2013 verscheen er een nieuwe toevoeging aan de zoekmachine: dat voordeel waar we het net over hadden. Sinds toen worden diepgaande en uitgebreide artikelen prominent weergegeven op de eerste pagina van de SERP.

Alleen lange teksten komen in aanmerking voor deze prominente positie. De meeste blogs en korte teksten maken minder kans.

Met in-depth content maak je dus niet alleen je bezoeker, maar ook Google erg blij!

Eisen voor deze diepgaande content

Om een goede diepgaande pagina te schrijven, moet je rekening houden met een paar eisen:

  • Schrijf tussen de 2000-5000 woorden – schrik niet!
  • De content moet ergens op slaan – schrijf niet om het schrijven
  • Het technische gedeelte moet ook op orde zijn

Kan je wel wat hulp gebruiken met die 2000 woorden? Dan staan wij als SEO-tekstschrijver te popelen om te beginnen met schrijven voor jou.

Door de inzet van een contentstrategie klim jij, met onze hulp, ook naar de top. Bekijk onze cases maar eens.

Overtuigd? Ons wel bellen.

Content

Blog

Webredacteur

Microblogging

Toptaken

Content is King

Keyword stuffing

Rich content

User generated content

Begrippenlijst

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een Google Ads specialist
  • Een online marketing specialist
  • Een SEO tekstschrijver

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Blogs laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures
  • Begrippenlijst / Kennisbank
  • Support
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen