• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Over ons
  • Blog
  • Contact
  1. Heers.nl
  2. Begrippenlijst
  3. Google Display

Google Display

Google Display is een manier van adverteren binnen Google Ads. Bij gewone advertenties in de zoekmachine van Google is er sprake van advertenties in de vorm van tekst. Google Display werkt net iets anders. Hierbij wordt er juist (vaak) gebruik gemaakt van beeldadvertenties.

Waarvoor gebruik je Google Display?

Deze visuele manier van adverteren kun je inzetten om meer potentiële klanten te bereiken. Een Google Display campagne biedt veel mogelijkheden en is naar eigen wens in te vullen. Zo kun je kiezen voor een advertentie met een banner, video of met een afbeelding. Je kunt adverteren op willekeurige of specifieke websites, dit wordt het Display Netwerk genoemd.

De Google Display advertenties worden getoond aan de hand van deze punten:

  • Door zoekwoorden en onderwerpen die bij het aanbod op de website passen
  • Doordat ze op specifiek geselecteerde websites worden weergeven
  • Als een bezoeker voldoet aan de vooraf ingestelde doelgroep

Hoe maak je een Google Display campagne?

Er zijn verschillende soorten campagnes met verschillende doeleinden. Zo kan je als doel hebben om producten aan mensen te tonen die hiernaar op zoek zijn. Daarnaast kunnen bedrijven meer naamsbekendheid creëren door hun verhaal naar voren te brengen met bijvoorbeeld een video in een campagne. Een campagne die ook regelmatig door lokale bedrijven wordt ingezet, is een campagne om mensen in een bepaald gebied te bereiken en zo meer lokale (of online) producten te verkopen.

Er zijn nog veel meer soorten campagnes met verschillende doeleinden, maar het belangrijkst is dat je scherp hebt wat je met een Google Display campagne wil bereiken.

Om een campagne te maken, is het belangrijk om de onderstaande zaken in kaart te brengen:

  • Bedenk wat het doel is en hoe je de campagne wil vormgeven
  • Selecteer waar je wil adverteren. Waar zit de doelgroep en hoe kun je die bereiken?
  • Stel een budget vast voor de campagne

Als de campagne loopt is het goed om deze in de gaten te houden. Zijn er aanpassingen nodig om meer resultaat te halen? Of loopt de campagne zo goed dat je misschien de volgende campagne al in kunt richten? Hou het in de gaten en kom erachter hoe je de juiste doelgroep bereikt. Naast adverteren op een SERP van Google is het inzetten van Google Display campagnes een goede manier om de aandacht van de potentiële klant te trekken.

SEA

Doelvertoningspercentage

Conversiewaarde maximaliseren

Klikken maximaliseren

Doel-CPA

Doel-ROAS

Verbeterde CPC (ECPC)

Biedstrategie (slimme)

Handmatige CPC

Begrippenlijst

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een Google Ads specialist
  • Een online marketing specialist
  • Een SEO tekstschrijver

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Blogs laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures
  • Begrippenlijst / Kennisbank
  • Support
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen