• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Over ons
  • Blog
  • Contact
  1. Heers.nl
  2. Begrippenlijst
  3. Klikken maximaliseren

Klikken maximaliseren

Deze strategie is een van de vele biedstrategieën die er zijn. De ‘klikken maximaliseren’ biedstrategie zorgt ervoor dat je het maximum aantal klikken op je advertenties haalt. En dat allemaal binnen jouw budget!

Klikken maximaliseren? Dat doe je zo

Wat is er nodig om zo’n bieding op te zetten? Bijna niks, vrijwel alleen het opgeven van een dagbudget. Hierna doet Google al het vuile werk door middel van Machine Learning. Het zal dan automatisch het maximale aantal klikken werven binnen jouw opgegeven budget. Zo, maar dat is handig. ‘Klikken maximaliseren’  is niet altijd de naam geweest van deze term. Vroeger werd het namelijk ‘automatisch bieden’ genoemd. Misschien dat je deze term wel herkend ;).

Wanneer maximaliseer je klikken?

Er zijn gevallen waarbij het verkiezen van deze biedstrategie voordeliger uitpakt dan andere strategieën. Wanneer je bijvoorbeeld een grote hoeveelheid verkeer naar je website wil trekken. Als dit je doel is, is klikken maximaliseren een goede optie. Dit kan bijvoorbeeld bij een branded campagne het geval zijn. Ook wordt klikken maximaliseren vaak gebruikt in de eerste weken nadat een campagne is opgezet. Dat is om snel mogelijk de benodigde conversiedata te verzamelen. Hierna wordt er vaak overgestapt naar een slimme biedstrategie. daarbij kan klikken maximaliseren erg nuttig zijn voor het uitvoeren van a/b testen, waar het in de meeste gevallen nodig is om snel, heel veel data te verzamelen.

Wanneer je meer controle wilt over de biedstrategie, is het mogelijk om limieten per bod in te stellen. Hiermee voorkom je dat de kosten je bod overschrijden. Het instellen van een bodlimiet zorgt dus voor meer controle, maar tegelijkertijd kan het ook zorgen voor suboptimale resultaten wat betreft de advertentiepositie en de verkregen advertentiekliks.

Ook op zoek naar een Google Ads-specialist die je kan helpen met je Google-advertenties? Wij helpen je graag!

SEA

Doelvertoningspercentage

Conversiewaarde maximaliseren

Klikken maximaliseren

Doel-CPA

Doel-ROAS

Verbeterde CPC (ECPC)

Biedstrategie (slimme)

Handmatige CPC

Begrippenlijst

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een Google Ads specialist
  • Een online marketing specialist
  • Een SEO tekstschrijver

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Blogs laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures
  • Begrippenlijst / Kennisbank
  • Support
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen