Je hebt ons begrip ‘klikken maximaliseren‘ misschien al gelezen. Naast de klikken kun je ook de conversiewaarde maximaliseren. Wil je hoger in Google komen of sterker nog helemaal bovenaan in Google? Lees dan vooral verder.
Dit is conversiewaarde maximaliseren
Een van de meest verkozen biedstrategieën, conversiewaarde maximaliseren. Gewoon omdat het doet wat het zegt te doen; het maximaliseren van conversies.
En transparantie, daar houden wij van als mens. Ook met deze biedstrategie optimaliseert Google de advertenties met behulp van Machine Learning. Dat doet Google om de beste resultaten te behalen. Maar, deze keer met de focus op het verkrijgen van zoveel mogelijk verkoop of andere conversies.
Google vertoont dan éérder een advertentie aan gebruikers waarvan de kans groter is dat ze een aankoop gaan doen, dan aan gebruikers die puur informatie op willen doen. Dat is pas slimme conversie. Bij conversiewaarde maximaliseren is het trouwens ook mogelijk om een maximale dagbudget in te stellen. Dan weet je zeker dat je niet over je budget heen gaat.
Wanneer maximaliseer je de conversiewaarde?
Conversiewaarde maximaliseren wordt vaak gebruikt bij lead generatie campagnes én wanneer er voldoende conversiedata verzameld is binnen de campagne (+/- minimaal 15 conversies per maand).
Afhankelijk van de gestelde doelstellingen wordt er vaak gekozen voor een doel-CPA, doel-ROAS of een combinatie van meerdere slimme biedstrategieën. Conversiewaarde maximaliseren kun je bijvoorbeeld ook combineren met een doel-CPA. Je geeft dan bij Google aan dat ze het aantal conversies voor maximale kosten per conversie van bijvoorbeeld twintig euro moeten maximaliseren.
Voor het toepassen van de biedstrategie ‘conversiewaarde maximaliseren’ (en alle overige biedstrategieën) is het cruciaal om de conversiemeting juist in te stellen in Google Ads. Dit omdat Google op basis van de conversies de budgetten stuurt.
Het aantal voordelen van de biedstrategie conversiewaarde maximaliseren worden hieronder besproken.
- Dankzij machine learning genereert Google automatische optimalisaties om de conversies te maximaliseren. Aangezien het algoritme van Google steeds ontwikkeld, presteren de campagnes waarmee op basis van machine learning wordt geoptimaliseerd vaak beter dan campagnes waar handmatig wordt geoptimaliseerd.
- Tijdsbesparing; het is niet meer nodig om handmatige aanpassingen te maken om een campagne op te starten. Bij de biedingen neemt Google diverse signalen mee om de beste resultaten te behalen. Denk aan signalen, zoals demografie, gebruikte browser, locatie en tijdstip waarop gebruikers actief zijn. Google doet dus veel werk voor je en stelt biedingen automatisch in. Uiteraard is het wel belangrijk de campagnes te blijven monitoren en bij te sturen waar nodig.
Ben je op zoek naar een Google Ads-specialist die je kan helpen met je Google-advertenties? Neem dan contact met ons op en we doen gratis een scan van je bestaande Google Ads account.