• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Over ons
  • Blog
  • Contact
  1. Heers.nl
  2. Begrippenlijst
  3. Verbeterde CPC (ECPC)

Verbeterde CPC (ECPC)

Net als bij de handmatige CPC gaan we hier de wat, hoe en wanneer vragen beantwoorden over de verbeterde CPC. Nieuwsgierig? lees dan even verder.

Deze methode kan gezien worden als een afgeleide van de handmatige CPC-methode. Verbeterde CPC staat ook wel bekend als ECPC, oftewel: Effective Cost-per-Click. Net als bij de handmatige CPC bepaal je ook bij deze biedstrategie zelf hoeveel je maximaal per klik wil uitgeven. Het verschil tussen de twee CPC’s zit hem in de toevoeging van de optie om Google meer speling te geven. Meer speling met het budget wanneer een klik mogelijk kan leiden tot een conversie. Deze speling omvat een verschil van maximaal 30%; dus 30% hogere biedingen of 30% lagere biedingen.

Hoe werkt deze vorm van CPC?

Google weet natuurlijk meer over de Google-gebruikers dan een adverteerder. Want Google weet alles. Maar ook omdat het signalen opvangt van onder andere de demografie, gebruikte browser, locatie en tijdstip  van de gebruiker waarop ze actief zijn. Google Ads detecteert klik- en conversiepatronen en vergelijkt deze met de geschiedenis van de Google ads data binnen het account. Aan de hand van deze informatie stemt Google het budget af op de klikken die waarschijnlijker zijn tot het omzetten naar een conversie. Er wordt dus méér geboden op klikken met mogelijk meer potentie. En mínder op klikken met een lage kans op conversie. De verbeterde CPC is dan ook een slimme biedstrategie, maar gaat in het oppakken van de signalen niet zo ver als de andere slimme biedstrategieën.

Wanneer gebruik je de verbeterde CPC?

Net als de handmatige CPC gebruik je de verbeterde CPC vaak wanneer je nét een nieuwe campagne hebt opgezet. Dan is er nog weinig (conversie) data beschikbaar. De verbeterde CPC wordt vaak gebruikt wanneer de eerste conversies zijn binnengehaald met een handmatige CPC of klikken maximaliseren strategie, maar er nog niet voldoende conversiedata is om over te stappen op een automatische biedstrategie.

Moet jij ook je Google Ads optimaliseren, maar weet je niet precies hoe? Of heb je simpelweg geen zin om het allemaal uit te zoeken? Onze Google Ads-specialisten helpen je graag.

SEA

Doelvertoningspercentage

Conversiewaarde maximaliseren

Klikken maximaliseren

Doel-CPA

Doel-ROAS

Verbeterde CPC (ECPC)

Biedstrategie (slimme)

Handmatige CPC

Begrippenlijst

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een Google Ads specialist
  • Een online marketing specialist
  • Een SEO tekstschrijver

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Blogs laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures
  • Begrippenlijst / Kennisbank
  • Support
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen