• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Over ons
  • Blog
  • Contact
  1. Heers.nl
  2. Begrippenlijst
  3. Doelvertoningspercentage

Doelvertoningspercentage

Met het zetten van je biedstrategie op doelvertoningspercentage geef je de macht over aan Google. Welke macht geef je dan? Automatische biedingen plaatsen op je zoekwoorden. Wanneer deze biedingen geplaatst worden wordt er rekening gehouden met een van de drie doelen van de strategie. Namelijk het plaatsen van de advertenties op de:

  • Absolute toppositie van de pagina;
  • Bovenaan de pagina;
  • Ergens op de zoekresultaten pagina.

Hieronder vind je een uitleg met voorbeelden voor alle drie de doelen.

Dit is doelvertoningspercentage

  1. Absolute toppositie van de pagina: Laten we ervan uitgaan dat er wordt gekozen om een doelvertoningspercentage van 75% te hanteren volgens de absolute toppositie van de pagina. Google Ads automatiseert de CPC-biedingen dan zodanig, dat de advertenties 75% van de tijd op de absolute toppositie van Google vertoond kunnen worden.
  2. Bovenaan de pagina: In dit geval kom je tussen de top 4 advertenties te staan die bovenaan de eerste pagina met zoekresultaten worden weergegeven. Bij een vertoningspercentage van 75% kom je dus niet per se op de eerste positie. Maar wel kom je 75% van de keren op één van de bovenste 4 resultaten.
  3. Ergens op de zoekresultaten pagina: Met dit doel zou je in het voorbeeld van een doelvertoningspercetage van 75%, ook zoveel procent van de tijd ergens op een pagina getoond worden. Dit kan zowel boven als onder de organische resultaten zijn.

Wanneer gebruik je deze biedstrategie?

Vaak wordt deze strategie gebruikt binnen een branded campagne (campagne waarmee je op je eigen bedrijfsnaam adverteert) of om te adverteren op zoekwoorden, waarvan uit historische Google ads data is gebleken dat die goed converteren. Ook bij deze strategie kun je met een limiet instellen voor het maximum bedrag dat je per klik wil betalen.

Het hoeft niet altijd de beste keuze te zijn om met een doelvertoningspercentage te adverteren. Zo kan het zijn dat je niet altijd op de hoogste positie wil komen. Wacht, wat? Maar je wilt toch altijd hoger in Google komen? Nou, niet per se. Dat is omdat dat niet per se voor betere kosten per conversie of kosten per lead hoeft te zorgen. 

Afhankelijk van de opgestelde doelstellingen met Google ads moet de keuze voor een biedstrategie bepaalt worden. Verder kunnen de kosten wanneer je gebruik maakt van doelvertoningspercentage als biedstrategie snel oplopen.

Moet jij ook je Google Ads optimaliseren, maar weet je niet precies hoe? Of simpelweg geen zin om het uit te zoeken? Onze Google Ads-specialisten staan klaar voor je!

SEA

Doelvertoningspercentage

Conversiewaarde maximaliseren

Klikken maximaliseren

Doel-CPA

Doel-ROAS

Verbeterde CPC (ECPC)

Biedstrategie (slimme)

Handmatige CPC

Begrippenlijst

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een Google Ads specialist
  • Een online marketing specialist
  • Een SEO tekstschrijver

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Blogs laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures
  • Begrippenlijst / Kennisbank
  • Support
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen