• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Over ons
  • Blog
  • Contact
  1. Heers.nl
  2. Begrippenlijst
  3. Dynamic Search Ad

Dynamic Search Ad

Dynamic Search Ads (DSA) gebruik je om dynamische zoekadvertenties in te richten binnen je Google Ads account. Het is, bij goed gebruik, een van de eenvoudigste manier om te adverteren binnen Google. Je hoeft er niet eens zoekwoorden voor in te stellen! Toch maakt niet iedereen er gebruik van. Hoe kan het dat Dynamic Search Ad campagnes vooral gebruikt worden voor grote websites en door ervaren online marketeers?

Hoe werkt het?

Om gebruik te maken van Dynamic Search Ads moet Google eerste je website crawlen. Zo weet Google precies waar je website over gaat. Het is natuurlijk niet zo dat Google voor je hele website gaat adverteren. Je kan zelf aangeven welke pagina’s wel of niet gebruikt moeten worden. Als er dan gezocht wordt op een zoekterm die op je website voorkomt, genereert Google Ads automatisch de advertentietitel en landingspagina. Ideaal toch?

Dynamic Search Ad: de targetingopties

Binnen de dynamische zoekadvertenties is het heel goed mogelijk om te targeten. Zo je kan je bijvoorbeeld targeten op specifieke URL’s. Zo is het targetingtype URL_contains ideaal om op specifieke producten of categorieën te targeten. URL_Equals spreekt redelijk voor zich. Alhoewel dat wel een fijne optie is om te oefenen met Dynamic Search Ads. Begin met één pagina om te zien wat Google er van maakt en ga vanaf daar verder.

Dynamic Search Ads werken het beste als de pagina’s geoptimaliseerd zijn voor de advertenties. Als je eenmaal door hebt hoe dit werkt, zorg er dan voor dat je de optimalisaties sitebreed toepast.

Nadelen Dynamic Search Ad / DSA Campagne

Naast de vele voordelen van een Dynamic Search Ad campagne zitten er helaas ook nog een paar addertjes onder gras. Maak geen gebruik van een DSA campagne als je voldoet aan een van de volgende punten.

• Weinig ervaring met Google Ads
• Je website bestaat voornamelijk uit foto’s en video’s

Het doel van een DSA campagne is extra verkeer trekken naar heel je website. Bij het verkeerd instellen van de campagne, kan dit al snel veel advertentiebudget kosten. Je hebt hoe je het wendt of keert toch net iets minder controle over je campagnes.  Het laatste punt is een beetje dubbel. Hoe beter geoptimaliseerd je website is voor Google, hoe beter de DSA campagne werkt. Let dus goed op dat je betaalde kliks niet in de weg van je organische resultaten gaan zitten.

Voordelen DSA Campagne

Dynamic Search Ads hebben gelukkig een hoop meer voordelen voor degene die er mee om kunnen gaan. Enkele voordelen van een Dynamic Search Ad zijn:

• De campagne is snel opgezet
• Je komt misschien achter nieuwe zoekwoorden
• Je genereert in een klap een stuk meer traffic & conversie

Dit zijn voornamelijk voordelen voor websites die veel verschillende producten aanbieden die ook nog eens regelmatig wisselen. Maar ook voor websites die over de landsgrenzen willen kijken. Je hebt dan bijvoorbeeld in een klap alle advertenties voor België al klaar. Ideaal.

Op zoek naar een Google Ads specialist die kan helpen bij het inrichten van Dynamic Search Ad campagne? Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden!

SEA

Doelvertoningspercentage

Conversiewaarde maximaliseren

Klikken maximaliseren

Doel-CPA

Doel-ROAS

Verbeterde CPC (ECPC)

Biedstrategie (slimme)

Handmatige CPC

Begrippenlijst

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een Google Ads specialist
  • Een online marketing specialist
  • Een SEO tekstschrijver

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Blogs laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures
  • Begrippenlijst / Kennisbank
  • Support
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen