• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Over ons
  • Blog
  • Contact
  1. Heers.nl
  2. Begrippenlijst
  3. Crawl budget

Crawl budget

Crawl budget is een term die specifiek binnen SEO (zoekmachine optimalisatie) gebruikt wordt om de beperkte capaciteit die Google heeft om je site te crawlen (doorlopen) en daarna te indexeren en te ranken.

Meer autoriteit is meer crawl budget

Er wordt aangenomen dat Google meer crawl budget heeft voor websites met veel autoriteit (bv. domein autoriteit of domain rating).

Het is dus belangrijk dat Google voldoende budget heeft voor je belangrijke pagina’s en niet alle energie steekt in onbelangrijke pagina’s zoals je teampagina of je ‘bedankt’ pagina achter een formulier.

Crawl budget: meten

In Google Search Console kun je de crawl statistieken voor je website terugzien. Je kan ook in Google zelf snel zien of pagina’ sop je website al gecrawld zijn. Door “site:jewebsite.nl” in Google in te typen / zoeken krijg je een overzicht van alle door Google geïndexeerde pagina’s van je website.

404’s en 301’s

Als Google veel 404 errors op je website tegenkomt kan dat negatieve gevolgen hebben voor het crawl budget. Het beste wat je bij een 404 kunt doen is je interne links aanpassen. Ja, je kunt het met een 301 oplossen, maar een 301 kost Google meer tijd dan gewoon direct de goede, aangepast link.

SEO

Linkbait

Organische zoekresultaten

Zoekwoord

Permalink

Google Update

Linkjuice

Dwell Time

Keyword stuffing

Begrippenlijst

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een SEA specialist
  • Een SEO tekstschrijver

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures (3)
  • Support / Begrippenlijst
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen