Als allround online junkie verbaas ik mij al jaren over allerlei seo specialistjes die zich helemaal gestort hebben op het schrijven voor het web, zonder verder enige kennis van online te hebben en de big picture vaak compleet missen.
Zo’n ‘echte’ seo tekstschrijver had bovenstaande zin ook afgekraakt omdat ik wat kansen op interne links heb laten liggen en de zin, net als deze, eigenlijk te lang is. Een ‘echte’ seo tekstschrijver had bovenstaande waarschijnlijk als volgt geschreven:
Als professionele seo tekstschrijver, verbaas ik mij al jaren over diverse SEO specialisten. SEO experts en SEO consultants, die zich focussen op schrijven voor het web. Helaas hebben deze zoekmachine optimalisatie specialisten vaak geen zicht op de overkoepelende content marketing strategie” …, als je dit übergeil vindt verlaat dan direct deze website en keer terug naar ‘start’.
Toegegeven puur voor Google werken die interne links en zoektermen nog steeds briljant, maar qua conversie …?? Boeien en binden die über seo teksten je bezoekers ook echt of levert het alleen maar kijkers en geen kopers op?
De ‘echte’ seo tekstschrijver (gewoon omdat je zo’n lekkere H2 met een zoekterm wilt in je artikel)
Vaak zijn dergelijke tekstschrijvers overbodig geworden journalisten die zich uit ellende maar webredacteur of seo tekstschrijver zijn gaan noemen zonder een daadwerkelijke passie voor online te hebben. Bekijk hun websites maar eens. In 9 van de 10 gevallen zijn de websites van seo tekstschrijvers lelijk en technisch belabberd. Zijn dit de mensen die jouw online marketing naar een hoger plan moeten trekken?
Zoals we al jaren aangeven is zoekmachine optimalisatie veel meer dan focussen op zoektermen en het groene bolletje van Yoast. Bovendien heb je geen r**t aan webteksten waar alleen Google door geboeid raakt, Google gaat namelijk niets van je kopen.
Zoek je iemand die je helpt met webteksten die zorgen voor conversie en vindbaarheid denk dan 2x na over zo’n ‘echte’ seo tekstschrijver. Is die tekstschrijver zelf wel vindbaar op andere zoekwoorden dan ‘seo tekstschrijver Lutjebroek’? Boeien de teksten van die tekstschrijver je wel echt? Ziet de website van die tekstschrijver er qua design en techniek goed uit?
Inspiratie voor dit blog komt van Nathan Veenstra. Een seo tekstschrijver die het wel snapt.
Zo nu ga ik, als conversie optimalisatie specialist, onze professionele WordPress website verlaten en van het weekend genieten 😉 Wil je ook hoog in Google komen te staan, neem dan contact met ons op. Je SEO teksten laten schrijven door een SEO bureau met onze specialisten is natuurlijk het beste idee.
Marlene Rooseman zegt
Haha, duidelijke taal! Precies waar ik als (SEO-) tekstschrijver voor sta. Heel leuk geschreven en ben het helemaal met je eens. (En mede daarom ook goed contact met Nathan). Succes en ik deel!
Roderick zegt
Dank je! Soms lucht het gewoon lekker op zo’n blogje 😉
Bart zegt
Lekker blogje Roderick! En toch vind ik dat zo’n lekkere SEO-H2 het af en toe leuk doet 😉
Thomas Lapperre zegt
Spijker. Kop. Focus zou op conversie moeten liggen, en dus op kwalitatief verkeer en niet kwantiteit.
Roderick zegt
Precies Thomas! Focus op conversie leidt vanzelf tot betere rankings.
Nathan Veenstra zegt
Bedankt voor de complimenten 🙂
Toeval of niet, ik schreef een artikel met eenzelfde soort strekking: https://letterzaken.nl/seo-teksten-weg-ermee/. Vult elkaar mooi aan…