Advies van een SEO consultant

Voor 95% van de Nederlanders start hun zoektocht naar een bedrijf of product in Google. Zelfs als mensen de aankoop uiteindelijk offline doen.

Het begint met een goed SEO-onderzoek. Een analyse van je huidige situatie en daar helpen we je gratis mee! Vraag de gratis SEO scan aan en ontvang (uiterlijk) binnen 2 werkdagen een analyse en advies om hoger in Google te komen. We checken:

  • Techniek
  • Content
  • Autoriteit

Hier kun je zelf direct mee aan de slag om je positie in Google te verbeteren.

Gratis SEO scan

Met onze actiepunten kun je direct aan de slag.

  • Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.
  • Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen. Meer weten over hoe we met gegevens omgaan? Lees dan onze privacy policy

Wat doet een SEO consultant dan?

Een SEO consultant zorgt er in de 1e plaats natuurlijk voor dat er meer relevante bezoekers vanuit de organische resultaten van de zoekmachines (in Nederland is dat voornamelijk Google) op de website komen. De organische resultaten in Google vind je onder de advertenties van Google.

Een SEO consultant heeft grofweg de volgende doelen:

  • Betere rankings in Google
  • Een betere Click-Through-Rate in Google
  • Meer leads en omzet realiseren via de website / webshop

Waarom huur je een SEO consultant in?

Je huurt een consultant in als je zelf de kennis niet hebt om op een verantwoorde, toekomstvaste manier te zorgen dat je meer leads vanuit Google krijgt. Door SEO over te laten aan een ervaren consultant kun jij je ook volledig focussen op je core business.

Freelancer of een bureau?

Er zijn 2 goede redenen om te kiezen voor een SEO bureau i.p.v. een freelancer. De eerste reden is continuïteit. Bij een bureau is er een heel team consultants, waardoor je SEO strategie gewoon uitgevoerd kan blijven worden als er een consultant bijvoorbeeld ziek wordt.

De tweede reden is kennis. Niet alleen om kennis over SEO, maar ook over aanverwante specialismen zoals conversie optimalisatie, webredactie en webdesign. Die aanvullende kennis is in onze ogen van groot belang om het beste resultaat uit je SEO strategie te halen. Redelijk wat freelance SEO consultants weten bijvoorbeeld niet veel / genoeg van techniek of een systeem als WordPress of hebben nog nooit van doelen en conversiemetingen gehoord.

Daarnaast zijn we natuurlijk Google Partner en laten we bedrijven als Google Ads specialist ook Heersen in de advertenties van Google (SEA). Omdat SEO en SEA echt vraagt om een verschillende insteek en het echt aparte disciplines zijn, zijn personen die beide disciplines tot in de puntjes beheersen uniek.

Ik had niet gedacht dat hogere rankings in Google zoveel meer aanvragen op zouden leveren! En nu met de nieuwe website hebben we ook nog meer conversie.

Wij werken onder andere voor:

  • seo bureau
  • seo bedrijf
  • zoekmachine optimalisatie uitbesteden
  • online marketing
  • internationale seo
  • seo analyse
  • seo expert
  • zoekmachine optimalisatie
  • seo bureau
  • online marketing bureau
  • seo consultant
  • seo specialist

Sinds we Heers de SEO laten doen zijn we met meerdere zoekwoorden op pagina 1 van Google terecht gekomen en is het in onze showroom drukker dan ooit.

De belangrijkste kenmerken van een SEO consultant

Iedereen mag zich nog steeds SEO consultant of SEO specialist noemen helaas, maar veel van deze mensen hebben toch redelijk wat ‘beperkingen’. Hieronder de 5 belangrijkste kenmerken die een SEO consultant volgens ons sowieso moet hebben:

  1. Een transparante werkwijze / manier van communiceren
  2. Een holistische aanpak (Techniek, Content en Autoriteit gaan echt samen)
  3. Een gezonde dosis boerenverstand / verstand van bedrijfsprocessen
  4. Resultaatgericht (niet alleen qua rankings in Google, maar ook qua conversie)
  5. Leergierig (SEO en de concurrentie staan nooit stil)

Techniek als basis

Techniek is de basis voor goede prestaties in de organische resultaten van Google. Een website moet niet alleen goed gecodeerd zijn en goed geïndexeerd worden, maar ook snel laden, toegankelijk en veilig zijn.

Wij houden onder andere rekening met title tags, headers, schema.org, Google PageSpeed Insights. Zo zorgen we voor een goede technische basis voor je SEO campagne.

Content is de brandstof

Voor goede SEO-resultaten is het van belang om vanuit je contentstrategie content te creëren die zowel je bezoekers als Google verleidt. Aan bezoekers die niks doen op je website heb je namelijk niets en aan waardevolle content die niemand leest ook niet. Onze consultants en content marketeers zorgen voor de juiste webteksten. Webteksten laten schrijven door Heers betekent webteksten die niet alleen voor meer bezoekers zorgen, maar ook meer bezoekers verleiden tot conversie.

Onze SEO tekstschrijver weet alles van de principes van overtuigen van Cialdini, keyword density, funnels en buyers persona’s. De laatste jaren combineren we bij Heers zoekmachine optimalisatie daarom ook meer en meer met een uitgebreide content strategie.

Autoriteit voor de echte top

Google’s PageRank is dood, lang leve Domein Autoriteit en Domain Rating! Relevante inkomende externe links zijn essentieel voor je vindbaarheid. Linkbuilding uitbesteden hoort daarom onderdeel van iedere SEO strategie te zijn. Een Linkbuilding bureau is altijd op zoek naar relevante en waardevolle links.

Met ons enorme PR netwerk zorgen we dat jou website of webshop de juiste exposure en links krijgt.

SEO consultancy is nog meer

Meer dan wat? SEO consultancy gaat verder dan SEO. Een ervaren consultant begrijpt namelijk ook bedrijfsprocessen en bedrijfsdoelstellingen. Achter de zoekwoorden, techniek, rankings en conversies zitten namelijk ook gewoon zaken als processen, marges en strategie. Van een SEO consultant kun je verwachten dat hij / zij door de jarenlange ervaring bij onze klanten over meer zaken met je mee kan denken dan alleen Google en je website.

Sparren met een SEO consultant?

Neem dan contact met ons op
Roderick - online marketing bureau HeersRoderick van StratenSenior SEO specialist

Roderick was al bezig met SEO voor Google de markt ging domineren en krijgt nog steeds een kick van stijgende rankings.

SEO onderzoek & SEO advies

Uiteraard begint alles met een grondig zoekwoorden-onderzoek. Daarna volgt een analyse van de website, het linkprofiel en de concurrentie. Op basis van het SEO onderzoek bepalen we of de focus moet liggen op techniek, content, autoriteit of een combinatie daarvan.

Quick Wins & de lange termijn

Na de analyse is het aan te raden te beginnen met de Quick Wins (in de meeste gevallen zijn die er). Zo wordt het SEO budget op de snelst mogelijke manier terugverdiend. Meestal zijn dit zogenaamde OnPage verbeteringen, maar als de website an sich al voor een groot deel in orde is zal linkbuilding doorslaggevend zijn. Voor de lange termijn adviseren we altijd (om diverse redenen) aan de slag te gaan met content marketing.

Kopen of kijken?

Veel bezoek genereren is alleen maar nuttig als die ook op je website ook overgaan tot conversie. Topposities in Google zijn niet zaligmakend, maar onze SEO consultants hebben veel ervaring met conversie optimalisatie. Met die kennis kunnen ze een groot deel van die bezoekers ook nog eens omzetten naar meer concrete leads en omzet.

Met een SEO consultant sparren?

SEO uitbesteden en gewoon ‘ouderwets’ live 1-op-1 sparren? Geen probleem, je bent van harte welkom in onze mooie vestingstad, maar we kunnen natuurlijk ook incompany sparren. Onze SEO consultants zijn per blokken van 2 uur in te huren.

Voorafgaand aan zo’n sessie kunnen we natuurlijk alvast een uitgebreide analyse doen en die live met je komen bespreken. Op die manier kunnen we gelijk over tot een plan van aanpak.

Wil je zelf alvast een start maken met SEO lees dan eerst de Starter Guide van Google.

Als eerste wil ik zeggen dat ik heel erg blij ben met jullie werkzaamheden. Sinds we met jullie werken zijn we enorm gestegen op Google. Echte SEO experts! Ik vertrouw op jullie werkzaamheden laat het aan jullie inzicht over om de andere zoekwoorden ook te laten stijgen. Jullie leveren top werk af, klasse ga zo door.

Veelgestelde vragen aan onze SEO consultants

Hoe lang duurt het voordat ik op #1 sta?

Laten we direct met de meest terugkerende vraag beginnen. Binnen SEO valt of staat alles met de behaalde topposities. Zie het maar als het behalen van goud, zilver of brons. Met brons ben je tevreden, maar je gaat natuurlijk voor goud: de #1 positie. Traffic realiseren is dan ook de basis van SEO. We weten veel over de gedachtegang van Google, maar in het hoofd van de zoekmachine kunnen we helaas niet kijken.

Garanties geven is dan ook vrijwel onmogelijk. Bij Heers zijn we daarom vooral erg realistisch. We kunnen gelukkig een goed onderbouwde inschatting maken van de te verwachten resultaten. Zo is je podiumplek in de SERP afhankelijk van veel factoren, waaronder de mate van concurrentie.

Hoeveel linkjes krijg ik iedere maand?

Linkbuilding is (nog steeds) een cruciale factor binnen een SEO-strategie. Het komt dan ook niet als een verrassing dat we daar veel vragen over krijgen. Om aan de domeinautoriteit van een website te gaan werken, is het belangrijk dat er relevante, kwalitatieve links worden gerealiseerd richting de website. Kwaliteit gaat in de meeste gevallen dan ook boven kwantiteit. Dat geldt overigens niet voor ieder SEO-bureau, maar bij Heers garanderen we dit. Het is dan ook niet zozeer belangrijk hoeveel linkjes jouw domein er iedere maand bij krijgt. Des te belangrijker is het dat deze (relevante) links ook daadwerkelijk van waarde zijn voor jouw domein.

Voor hoeveel extra omzet gaat dit zorgen?

Laten we deze vraag eens omdraaien: hoeveel omzet loop je mis? Een precies antwoord is er niet op deze vraag. SEO, en daarmee topposities in Google, zorgen voor extra traffic op de website. Hoeveel producten of diensten deze bezoeker uiteindelijk afneemt, is afhankelijk van meerdere factoren. Hoe is de gebruiksvriendelijkheid op de website? Zitten er converterende CTA’s op de desbetreffende landingspagina? Vindt de bezoeker op deze landingspagina direct waar hij of zij naar op zoek is?

Wat we wél weten is waar en hoe vaak bezoekers klikken op jouw website. Deze cijfers, in combinatie met het geschatte conversiepercentage, zorgen voor een realistische inschatting over wat een hogere positie in Google jou aan extra omzet gaat opleveren. Zo komt de zege een stuk dichterbij.

Kunnen jullie ook onze teksten schrijven?

Meer van dit soort vragen alsjeblieft! Natuurlijk kunnen wij ook de content verzorgen. Geoptimaliseerde content is een must wanneer je wil gaan winnen in de zoekmachines. Bij Heers maken we dan ook altijd een combinatie tussen storytelling (informeer jouw potentiële klanten) en zoekmachine optimalisatie (SEO). Zo voorzien we niet alleen jouw bezoeker van de juiste informatie dat lekker wegleest, maar geven we ook Google de juiste signalen waarom deze pagina relevant is voor een specifiek zoekwoord. Win-winsituatie, dus!

Kunnen jullie nog iets aan de prijs doen?

Strooien we toch nog even met een dooddoener. Het is logisch dat marketingspecialisten zo goedkoop mogelijk van kennis willen worden voorzien. Maar vraag je bij de plaatselijke bakker ook om korting wanneer je een vers halfje volkoren inslaat? Waarschijnlijk niet, hè? Je gaat voor kwaliteit en in kwaliteit moet je investeren. Wees gerust, wij denken altijd met je mee om een samenwerking stap voor stap op te bouwen.