Advies van een SEO consultant

Voor 95% van de Nederlanders start hun zoektocht naar een bedrijf of product in Google. Zelfs als mensen de aankoop uiteindelijk offline doen.

Het begint met een goed SEO-onderzoek. Een analyse van je huidige situatie en daar helpen we je gratis mee! Vraag de gratis SEO scan aan en ontvang (uiterlijk) binnen 2 werkdagen een analyse en advies om hoger in Google te komen. We checken:

  • Techniek
  • Content
  • Autoriteit

Hier kun je zelf direct mee aan de slag om je positie in Google te verbeteren.

Gratis SEO scan

Met onze actiepunten kun je direct aan de slag.

  • Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.
  • Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen. Meer weten over hoe we met gegevens omgaan? Lees dan onze privacy policy

Wat doet een SEO consultant dan?

Een SEO consultant zorgt er in de 1e plaats natuurlijk voor dat er meer relevante bezoekers vanuit de organische resultaten van de zoekmachines (in Nederland is dat voornamelijk Google) op de website komen. De organische resultaten in Google vind je onder de advertenties van Google.

Een SEO consultant heeft grofweg de volgende doelen:

  • Betere rankings in Google
  • Een betere Click-Through-Rate in Google
  • Meer leads en omzet realiseren via de website / webshop

Waarom huur je een SEO consultant in?

Je huurt een consultant in als je zelf de kennis niet hebt om op een verantwoorde, toekomstvaste manier te zorgen dat je meer leads vanuit Google krijgt. Door SEO over te laten aan een ervaren consultant kun jij je ook volledig focussen op je core business.

Freelancer of een bureau?

Er zijn 2 goede redenen om te kiezen voor een bureau i.p.v. een freelancer. De eerste reden is continuïteit. Bij een bureau is er een heel team consultants, waardoor je SEO strategie gewoon uitgevoerd kan blijven worden als er een consultant bijvoorbeeld ziek wordt.

De tweede reden is kennis. Niet alleen om kennis over SEO, maar ook over aanverwante specialismen zoals conversie optimalisatie, webredactie en webdesign. Die aanvullende kennis is in onze ogen van groot belang om het beste resultaat uit je SEO strategie te halen. Redelijk wat freelance SEO consultants weten bijvoorbeeld niet veel / genoeg van techniek of een systeem als WordPress of hebben nog nooit van doelen en conversiemetingen gehoord.

Daarnaast zijn we natuurlijk Google Partner en laten we bedrijven ook Heersen in de advertenties van Google (SEA). Omdat SEO en SEA echt vraagt om een verschillende insteek en het echt aparte disciplines zijn, zijn personen die beide disciplines tot in de puntjes beheersen uniek.

Ik had niet gedacht dat hogere rankings in Google zoveel meer aanvragen op zouden leveren! En nu met de nieuwe website hebben we ook nog meer conversie.

Wij werken onder andere voor:

  • seo bureau
  • seo bedrijf
  • seo consultant
  • online marketing
  • seo specialist
  • online marketeers
  • seo expert
  • seo optimalisatie
  • seo bureau
  • online marketing bureau
  • seo consultant
  • seo specialist

Sinds we Heers de SEO laten doen zijn we met meerdere zoekwoorden op pagina 1 van Google terecht gekomen en is het in onze showroom drukker dan ooit.

De belangrijkste kenmerken van een SEO consultant

Iedereen mag zich nog steeds SEO consultant of specialist noemen helaas, maar veel van deze mensen hebben toch redelijk wat ‘beperkingen’. Hieronder de 5 belangrijkste kenmerken die een SEO consultant volgens ons sowieso moet hebben:

  1. Een transparante werkwijze / manier van communiceren
  2. Een holistische aanpak (Techniek, Content en Autoriteit gaan echt samen)
  3. Een gezonde dosis boerenverstand / verstand van bedrijfsprocessen
  4. Resultaatgericht (niet alleen qua rankings in Google, maar ook qua conversie)
  5. Leergierig (SEO en de concurrentie staan nooit stil)

Techniek als basis

Techniek is de basis voor goede prestaties in de organische resultaten van Google. Een website moet niet alleen goed gecodeerd zijn en goed geïndexeerd worden, maar ook snel laden, toegankelijk en veilig zijn.

Wij houden onder andere rekening met title tags, headers, schema.org, Google PageSpeed Insights. Zo zorgen we voor een goede technische basis voor je SEO campagne.

Content is de brandstof

Voor goede SEO-resultaten is het van belang om vanuit je contentstrategie content te creëren die zowel je bezoekers als Google verleidt. Aan bezoekers die niks doen op je website heb je namelijk niets en aan waardevolle content die niemand leest ook niet. Onze consultants en content marketeers zorgen voor de juiste webteksten. Webteksten die niet alleen voor meer bezoekers zorgen, maar ook meer bezoekers verleiden tot conversie.

Onze content marketeers weten alles van de principes van overtuigen van Cialdini, keyword density, funnels en buyers persona’s. De laatste jaren combineren we bij Heers zoekmachine optimalisatie daarom ook meer en meer met een uitgebreide content strategie.

Autoriteit voor de echte top

Google’s PageRank is dood, lang leve Domein Autoriteit en Domain Rating! Relevante inkomende externe links zijn essentieel voor je vindbaarheid. Linkbuilding hoort daarom onderdeel van iedere SEO strategie te zijn.

Met ons enorme PR netwerk zorgen we dat jou website of webshop de juiste exposure en links krijgt.

SEO consultancy is nog meer

Meer dan wat? SEO consultancy gaat verder dan SEO. Een ervaren consultant begrijpt namelijk ook bedrijfsprocessen en bedrijfsdoelstellingen. Achter de zoekwoorden, techniek, rankings en conversies zitten namelijk ook gewoon zaken als processen, marges en strategie. Van een SEO consultant kun je verwachten dat hij / zij door de jarenlange ervaring bij onze klanten over meer zaken met je mee kan denken dan alleen Google en je website.

Sparren met een SEO consultant?

Neem dan contact met ons op
seo specialistRoderickSenior SEO specialist

Roderick was al bezig met SEO voor Google de markt ging domineren en krijgt nog steeds een kick van stijgende rankings.

SEO onderzoek & SEO advies

Uiteraard begint alles met een grondig zoekwoorden-onderzoek. Daarna volgt een analyse van de website, het linkprofiel en de concurrentie. Op basis van het SEO onderzoek bepalen we of de focus moet liggen op techniek, content, autoriteit of een combinatie daarvan.

Quick Wins & de lange termijn

Na de analyse is het aan te raden te beginnen met de Quick Wins (in de meeste gevallen zijn die er). Zo wordt het SEO budget op de snelst mogelijke manier terugverdiend. Meestal zijn dit zogenaamde OnPage verbeteringen, maar als de website an sich al voor een groot deel in orde is zal linkbuilding doorslaggevend zijn. Voor de lange termijn adviseren we altijd (om diverse redenen) aan de slag te gaan met content marketing.

Kopen of kijken?

Veel bezoek genereren is alleen maar nuttig als die ook op je website ook overgaan tot conversie. Topposities in Google zijn niet zaligmakend, maar onze SEO consultants hebben veel ervaring met conversie optimalisatie. Met die kennis kunnen ze een groot deel van die bezoekers ook nog eens omzetten naar meer concrete leads en omzet.

Met een SEO consultant sparren?

Gewoon ‘ouderwets’ live 1-op-1 sparren? Geen probleem, je bent van harte welkom in onze mooie vestingstad, maar we kunnen natuurlijk ook incompany sparren. Onze SEO consultants zijn per blokken van 2 uur in te huren.

Voorafgaand aan zo’n sessie kunnen we natuurlijk alvast een uitgebreide analyse doen en die live met je komen bespreken. Op die manier kunnen we gelijk over tot een plan van aanpak.

Wil je zelf alvast een start maken met SEO lees dan eerst de Starter Guide van Google.

Als eerste wil ik zeggen dat ik heel erg blij ben met jullie werkzaamheden. Sinds we met jullie werken zijn we enorm gestegen op Google. Echte SEO experts! Ik vertrouw op jullie werkzaamheden laat het aan jullie inzicht over om de andere zoekwoorden ook te laten stijgen. Jullie leveren top werk af, klasse ga zo door.

Meer over SEO

Waarom SEO?

90% van alle Nederlanders begint zijn zoektocht naar een dienst, product of bedrijf in Google. Daarnaast bewijst SEO online de kwalitatief beste bezoekers op te leveren. De conversiepercentages vanuit organisch verkeer zijn in de meeste gevallen beter dan bijvoorbeeld vanuit online advertenties.

Meer weten over waarom je SEO moet doen

Wat is lokale SEO?

Achter bijna de helft van alle zoekopdrachten zit een lokale zoekintentie. Lokale SEO is er op gericht specifiek in je eigen regio bovenaan in Google te komen.

Lokale zoekmachine optimalisatie is meer dan alleen een Google Mijn Bedrijf-pagina aanmaken. Je moet ook rekening houden met ‘local citations’ en lokale backlinks.

Meer over lokale SEO

Wat is linkbuilding?

Je vindbaarheid in Google wordt grofweg bepaald door techniek, content en autoriteit. Die autoriteit wordt vnl. bepaald door de websites die naar jouw website linken. Linkbuilding is de strategie om een zo sterk (en natuurlijk) mogelijk linkprofiel voor je website op te bouwen.

Meer over linkbuilding

Wat levert SEO op?

Grofweg kun je de omzet die je kan behalen berekenen met behulp van de volgende formule:

Zoekvolume X CTR X Conversieratio X prijs van je product / dienst.

  • Zoekvolume = het aantal zoekopdrachten in Google voor de specifieke zoekterm
  • CTR = (doorklik) percentage in de SERP (de zoekresultatenpagina van Google)
  • Conversieratio = het percentage bezoekers wat een actie onderneemt op je website. Bv. aankoop of invullen van een formulier

Hoeveel (online) omzet loop jij mis?