Het is de eeuwige vraag die in marketingland speelt, de vraag die iedere marketeer graag beantwoord ziet en de vraag die veel klanten stellen: hoe bereken je in hemelsnaam de ROI van content marketing? Een belangrijke vraag die een onderbouwd antwoord verdient. Wat is ROI eigenlijk? Laten we bij het begin beginnen. Als marketingmanager of
Blog
Google MUM-update: wat is precies de toegevoegde waarde?
Als je een beetje in de wondere wereld van SEO thuis bent, heb je ongetwijfeld al eens gehoord over de MUM-update van Google. Google heeft deze update halverwege 2021 aangekondigd, waarna ze de zoekopdrachten in de zoekmachine nóg beter kunnen plaatsen en beantwoorden met relevante zoekresultaten. Wat is de Google MUM-update, hoe gaat Google dit
Het hoe, wat en waarom achter een SEO abonnement
Stel je eens voor: een mailbox vol aanvragen, een aldoor rinkelende telefoon: volop aanvragen, verkopen, bevestigingen en getekende offertes. Hoe ideaal zou het zijn als (potentiële) klanten je steeds beter kunnen vinden, zonder dat jij je daar zelf daadwerkelijk mee bezig hoeft te houden? Zoekmachine optimalisatie uitbesteden in de vorm van een maandelijks SEO abonnement
Waarom je anno 2022 niet meer zonder topic clusters kan
Bloggen doe je al. Je weet als marketingmanager dat het voor SEO belangrijk is dat je met regelmaat nieuwe content publiceert. Om Google te vriend te houden en om aan je klanten te laten zien dat je als bedrijf recht op de laatste ontwikkelingen zit. Maar weet je hoe in 2022 meer impact kan maken
Google wil meer en meer website snelheid, maar waarom?
Google schreeuwt al jaren dat website snelheid belangrijk is. Snelheid is een rankingfactor als het gaat om zoekmachine optimalisatie. Begin dit jaar kondigde Google de Speed Update aan, die vanaf juli 2018 trage websites in de mobiele rankings af gaat straffen. Voor de desktop is snelheid al langer een belangrijk signaal. Dus als hoge rankings
Hoe belangrijk zijn de Core Web Vitals van Google?
Google ziet de Core Web Vitals als de belangrijkste statistieken die er zijn. Met deze statistieken meet je namelijk de gebruikservaring van je bezoekers. Maar hoe belangrijk zijn ze echt? Dat vertellen we je in dit blog. De Core Web Vitals meten onder andere de paginasnelheid en gebruikersinteracties. In Jip en Janneke taal: De Web
Semantic Search in een notendop
We doken eerder al in de SEO trends van dit jaar (blog nog niet gelezen? Dat kan hier). Een onderwerp dat we nog niet hebben besproken is semantische SEO. Zoals je als marketingmanager heel goed weet, heeft SEO alles te maken met het online web. Maar wat houdt Semantic Search dan precies in? En waarom
Video-content is hot and happening: dit moet je weten
Een TikTok filmpje, tutorial op YouTube of een gezellig filmpje op Instagram. Je kunt niet meer zonder video. En dat geldt óók voor je bedrijf. Video-content is aan de hand. Maar hoe zet je het nu in als marketingmanager?
Online marketing trends 2022: met deze trends moet je rekening houden
De online markt ontwikkelt zich in een razendsnel tempo. Elk jaar doe jij weer je uiterste best om de online marketing trends van het nieuwe jaar bij te houden. Online marketing trends 2022 is dan ook een onderwerp waar je je wel in moét verdiepen als je de concurrentie wil verslaan en marktleider in jouw