Ontvang vrijblijvend SEO tips

Onze aanpak zorgt in de meeste gevallen al binnen 4 weken voor de eerste positieve resultaten. Door onze aanpak gaan die resultaten ook niet zomaar weer verloren als we stoppen met onze inspanningen, maar heb je een degelijke blijvende basis.

Een SEO bureau met garanties!?

Bij ons krijg je 3 garanties:

  • we werken transparant
  • we hanteren geen black-hat praktijken
  • we doen ons uiterste best

Geven we dan geen garantie dat we de nummer 1 positie in Google gaan realiseren? Nee, en geen enkel serieus SEO bureau kan die garantie geven. Er zijn bij SEO namelijk altijd factoren waar we geen invloed op hebben. De belangrijkste hiervan is Google zelf.

Gratis SEO check

Met onze persoonlijke actiepunten kun je direct aan de slag.

  • Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.
  • Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen. Meer weten over hoe we met gegevens omgaan? Lees dan onze privacy policy

Ik had niet gedacht dat hogere rankings in Google zoveel meer aanvragen op zouden leveren! En nu met de nieuwe website hebben we ook nog meer conversie.

De beste betaalde en gratis SEO tools

Met deze SEO tools bespaar je een hoop tijd, krijg je betere inzichten en kun je je SEO werkzaamheden beter managen. Sommige tools focussen zich op 1 aspect en anderen bieden het hele spectrum.

Alles-in-1 SEO tools

Deze tools helpen je met zoekwoordenonderzoek, linkbuilding management, ranks tracken, website audits, content-advies etc.:

  • Ahrefs: onze persoonlijke favoriet de laatste jaren, vooral ook om dat ze lekker doorontwikkelen en je de concurrentie heel makkelijk en goed kan analyseren.
  • MOZ: deze tool gebruikten we vroeger, maar heeft het de afgelopen jaren wat ons betreft gewoon verloren van Ahrefs.
  • SEMrush: prima, complete SEO tool, maar wat hysterisch soms als het gaat om ’toxic’ backlinks.
  • Search Metrics
  • SERanking

SEO tools: zoekwoorden

Deze SEO tools helpen je (alleen) met je zoekwoordenonderzoek:

Ranking trackers

Er zijn ook tools, die er puur en alleen zijn om de rankings van je website op bepaalde zoekwoorden te monitoren. Op zich wel handig natuurlijk, al mis je dan wel alle andere informatie:

  • AWR
  • Rank Tracker
  • Rank Ranger
  • Wincher

SEO tools voor On-Page analyses

Met deze tools check je zaken, die met je On-Page SEO te maken hebben, zoals aanwezige pagina’s, interne links, meta titels, de snelheid van je website en technische issues:

  • Screaming Frog
  • Raven Tools
  • ContentKing
  • Deepcrawl

Tools voor website snelheid analyse

Snelheid is belangrijk voor je bezoekers en daarmee ook voor Google. Hoe sneller hoe beter. Hoe sneller, hoe groter de kans op conversies etc.

En misschien wel 1 van de belangrijkste: Google Search Console.

We zullen ongetwijfeld nog wat SEO tools missen, maar als je het met deze tools en de SEO tips op deze pagina niet lukt om bovenaan in Google te komen moet je toch echt ons gewoon bellen om je SEO aan ons uit te besteden. Het enige wat je na het lezen van deze pagina namelijk nog mist is dan tijd en ervaring. Onze SEO experts hebben dat wel en ook nog gecombineerd met passie.

Meer over SEO

Waarom SEO (verbeteren)?

90% van alle Nederlanders begint zijn zoektocht naar een dienst, product of bedrijf in Google. Daarnaast bewijst SEO online de kwalitatief beste bezoekers op te leveren. De conversiepercentages vanuit organisch verkeer zijn in de meeste gevallen beter dan bijvoorbeeld vanuit online advertenties.

Meer weten over waarom je SEO moet doen

Wat levert SEO op?

Grofweg kun je de omzet die je kan behalen berekenen met behulp van de volgende formule:

Zoekvolume X CTR X Conversieratio X prijs van je product / dienst.

  • Zoekvolume = het aantal zoekopdrachten in Google voor de specifieke zoekterm
  • CTR = (doorklik) percentage in de SERP (de zoekresultatenpagina van Google)
  • Conversieratio = het percentage bezoekers wat een actie onderneemt op je website. Bv. aankoop of invullen van een formulier

Hoeveel (online) omzet loop jij mis?

SEO of SEA: Wat past het beste?

Samengevat: ga je voor een steady en meer solide mooi plekje in de zoekmachine resultaten, kies dan voor SEO. Wil je direct goed zichtbaar zijn en direct meer omzet genereren uit de zoekmachines, kies dan voor SEA.

Langere uitleg: met SEA (zoekmachine adverteren) kun je patsboem bovenaan staan in de zoekmachine met een advertentie. Voor die advertentie blijf je echter steeds betalen, voor iedere keer dat iemand erop klikt. Als je stopt met adverteren, is je mooie plekje in de zoekmachine resultaten direct weg. SEO (zoekmachine optimalisatie) vergt een langere adem: het duurt langer voordat je op een goede plek in de zoekresultaten staat. Als je daar eenmaal staat, sta je daar echter wel gratis en ben je er niet zomaar in een dag weer weg.

Kijk altijd naar de conversiepercentages, want die kunnen afhankelijk van de dienst of het product soms flink verschillen voor SEO en SEA.

Wat doet een SEO specialist?

Een SEO specialist of SEO expert zorgt ervoor dat je website zich van zijn beste kant laat zien voor zoekmachines zoals Google. Hij doet dit door je website te optimaliseren op het gebied van techniek, content en autoriteit (linkbuilding). Er zijn ook SEO specialisten die zich uitsluitend focussen op 1 van deze gebieden, of op 2. Door op alle 3 de pijlers in te zetten, zijn je groeimogelijkheden het grootst en boek je doorgaans het beste resultaat.