Update: 17-06-2015: Google’s Yellow Label
Dat Google met een melding voor langzame websites gaat komen wordt steeds duidelijker. Recent zijn nu in plaats van de rode labels, gele labels ontdekt.
Oorspronkelijk bericht:
21 April was het dan eindelijk zo ver, als je website niet geschikt is voor mobiel gaat het je bezoekers kosten. Google neemt mobile friendly mee als ranking factor. We schreven er in November 2014 al over, dus als je website nu nog niet mobile friendly is is het echt je eigen schuld.
Op de achtergrond lijkt Google nog een stap verder te gaan met hun Red Label. Nee geen matige whisky van Google, maar een waarschuwing in de zoekresultaten. Google test dit label om gebruikers te waarschuwen voor trage websites. Barry Schwartz ontdekte dit in Februari van dit jaar.
We weten natuurlijk al lang dat trage websites killing zijn voor je conversie en dat snelheid ook een factor is als het gaat om zoekmachine optimalisatie, maar zo’n waarschuwing voor je site gaat je CTR (Click-Through-Rate) natuurlijk geen goed doen.
Snelheid en zoekmachine optimalisatie
Google heeft aangegeven dat snelheid een factor in hun algoritme is en dat ze met name kijken naar First Time To Byte.
Aangezien we allemaal hoog willen ranken in Google en onze bezoekers niet teleur willen stellen willen we allemaal een snelle website toch? Wat kun je dan doen als het gaat om snelheid?
- zorg voor een strak gecodeerd WordPress thema. Wil / kun je niet aan maatwerk beginnen haal dan het beoogde standaard thema eerst even door de tools onderaan de pagina;
- gebruik zo min mogelijk plugins;
- maak gebruik van supersnelle WordPress hosting;
- maak gebruik van de W3 Total cache of WP Rocket plugin;
- optimaliseer je afbeeldingen.
Zelf de snelheid van je website testen?
Via onderstaande links kun je vrij snel zien of je website een beetje vooruit te branden is of niet.
Geef een reactie