• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Over ons
  • Blog
  • Contact
  1. Heers.nl
  2. Begrippenlijst
  3. Canonical

Canonical

Heb je meerdere pagina’s op je website met (ongeveer) dezelfde content, dan wil je graag dat Google weet welke pagina in de rankings naar voren moet komen. Want als Google twijfelt dan kan de waarde verdeeld worden over die pagina’s en dat gaat ten koste van je ranking. Met een canonical tag los je dus het probleem van duplicate content op.

Met behulp van deze tag vertel je aan Google aan welke van die pagina’s met (ongeveer) dezelfde content je de meeste waarde (vroeger PageRank) toe wilt laten toekennen.

De tag zet je bovenaan in de code van je pagina in de ‘head’ (alles tussen <head> en </head> wat er als volgt uitziet:

<link rel=”canonical” href=”https://www.heers.nl/de-beste-pagina” />

Andere termen voor de canonical

Er worden verschillende termen gebruikt voor dit stukje code. De bekendste toevoegingen achter het woord canonical zijn:

  • tag
  • url
  • link

Maar ook canonieke url wordt soms gebruikt (ja sommige mensen willen alles in het Nederlands).

Enkele voorbeelden

Een canonical is bijvoorbeeld handig in de volgende gevallen:

  • in webshops als je in een categorie meerdere producten hebt zitten met vrijwel dezelfde productbeschrijving waar alleen de maat of kleur anders is.
  • wanneer je verschillende versies van een pagina A/B test

SEO

Linkbait

Organische zoekresultaten

Zoekwoord

Permalink

Google Update

Linkjuice

Dwell Time

Keyword stuffing

Begrippenlijst

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een SEA specialist
  • Een SEO tekstschrijver

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures (3)
  • Support / Begrippenlijst
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen