SEO is voor veel bedrijven nieuw, spannend en een flinke investering. Alhoewel, dat denken ze omdat het vaak lastig inschatten is wat de investering precies op gaat leveren. Voor een SEO-consultant, die een potentiële klant van informatie moet voorzien, levert dat veel terugkerende vragen op. We zetten er vijf voor je op een rijtje.
Inhoudsopgave
Hoe lang duurt het voordat ik op #1 sta?
Laten we direct met de meest terugkerende vraag beginnen. Binnen SEO valt of staat alles met de behaalde topposities. Zie het maar als het behalen van goud, zilver of brons. Met brons ben je tevreden, maar je gaat natuurlijk voor goud: de #1 positie. Traffic realiseren is dan ook de basis van SEO. We weten veel over de gedachtegang van Google, maar in het hoofd van de zoekmachine kunnen we helaas niet kijken.
Garanties geven is dan ook vrijwel onmogelijk. Bij Heers zijn we daarom vooral erg realistisch. We kunnen gelukkig een goed onderbouwde inschatting maken van de te verwachten resultaten. Zo is je podiumplek in de SERP afhankelijk van veel factoren, waaronder de mate van concurrentie.
Hoeveel linkjes krijg ik iedere maand?
Linkbuilding is (nog steeds) een cruciale factor binnen een SEO-strategie. Het komt dan ook niet als een verrassing dat we daar veel vragen over krijgen. Om aan de domeinautoriteit van een website te gaan werken, is het belangrijk dat er relevante, kwalitatieve links worden gerealiseerd richting de website. Kwaliteit gaat in de meeste gevallen dan ook boven kwantiteit. Dat geldt overigens niet voor ieder SEO-bureau, maar bij Heers garanderen we dit. Het is dan ook niet zozeer belangrijk hoeveel linkjes jouw domein er iedere maand bij krijgt. Des te belangrijker is het dat deze (relevante) links ook daadwerkelijk van waarde zijn voor jouw domein.
Voor hoeveel extra omzet gaat dit zorgen?
Laten we deze vraag eens omdraaien: hoeveel omzet loop je mis? Een precies antwoord is er niet op deze vraag. SEO, en daarmee topposities in Google, zorgen voor extra traffic op de website. Hoeveel producten of diensten deze bezoeker uiteindelijk afneemt, is afhankelijk van meerdere factoren. Hoe is de gebruiksvriendelijkheid op de website? Zitten er converterende CTA’s op de desbetreffende landingspagina? Vindt de bezoeker op deze landingspagina direct waar hij of zij naar op zoek is?
Wat we wél weten is waar en hoe vaak bezoekers klikken op jouw website. Deze cijfers, in combinatie met het geschatte conversiepercentage, zorgen voor een realistische inschatting over wat een hogere positie in Google jou aan extra omzet gaat opleveren. Zo komt de zege een stuk dichterbij.
Kunnen jullie ook onze teksten schrijven?
Meer van dit soort vragen alsjeblieft! Natuurlijk kunnen wij ook de content verzorgen. Geoptimaliseerde content is een must wanneer je wil gaan winnen in de zoekmachines. Bij Heers maken we dan ook altijd een combinatie tussen storytelling (informeer jouw potentiële klanten) en zoekmachine optimalisatie (SEO). Zo voorzien we niet alleen jouw bezoeker van de juiste informatie dat lekker wegleest, maar geven we ook Google de juiste signalen waarom deze pagina relevant is voor een specifiek zoekwoord. Win-winsituatie, dus!
Kan Heers nog iets aan de prijs doen?
Strooien we toch nog even met een dooddoener. Het is logisch dat marketingspecialisten zo goedkoop mogelijk van kennis willen worden voorzien. Maar vraag je bij de plaatselijke bakker ook om korting wanneer je een vers halfje volkoren inslaat? Waarschijnlijk niet, hè? Je gaat voor kwaliteit en in kwaliteit moet je investeren. Wees gerust, wij denken altijd met je mee om een samenwerking stap voor stap op te bouwen.
Heb je naast de bovenstaande vragen nog een prangende vraag over SEO? Ons enthousiaste team legt je maar al te graag uit hoe SEO ervoor kan zorgen dat jouw bedrijf gaat presteren in Google. Alleen zodat jij straks kunt pronken met keiharde resultaten bij je leidinggevende en alle resultaten overzichtelijk kunt monitoren in ons online dashboard. Benieuwd naar de mogelijkheden en een realistische inschatting van de te verwachten resultaten? Neem eens geheel vrijblijvend contact met ons op! We staan immers in de startblokken om jou als winnaar over de finish te krijgen.
Geef een reactie