De uitspraak ‘content is king‘ en het woord contentmarketing komen in inmiddels misschien je neus wel uit. Toch is de hype rondom content niet voor niks. Matige site-inhoud of weinig vernieuwing in je content brengen je site schade aan. En een slecht scorende website is als een lege winkel. Zit jij daar op te wachten?
Inhoudsopgave
Slechte content wordt bestraft door Google!
Wanneer Google ziet dat je site kwalitatief slechte of oude content bevat, wordt deze minder populair gemaakt. Oftewel, je komt minder hoog in de zoekresultaten. Het gevolg daarvan hoef ik vast niet toe te lichten. Door de laatste update van Google Panda word je dus echt gestraft wanneer je geen kwalitatief goede content maakt.
Lijkt het alsof we alles doen om Google maar tevreden te houden? Dat heeft een reden: wanneer je zoekt op Google, wil je vinden wat je zoekt. Google doet er alles aan om de beste resultaten te geven voor jouw vraag. En als gebruiker van de zoekfunctie wil je dat ook. Met andere woorden, met het tevreden stellen van Google stel je ook de zoekende internetters (en potentiële bezoekers) tevreden. (En andersom: lees ook wat conversie en seo met elkaar te maken hebben.)
Door slechte content verlaten bezoekers je website
Je kunt er vanuit gaan dat iemand niet zomaar jouw site bezoekt. Je bezoeker heeft een vraag. Weet jij welke? En overtuig jij je bezoeker binnen 5 seconden dat hij op de juiste plek is voor het antwoord? Je content moet je websitebezoekers verleiden: een product kopen, offerte aanvragen, enzovoort. Bied je niet snel een antwoord of ontbreekt het aan verleiding, dan zal de ongeduldige websitebezoeker je site weer snel verlaten.
Wat is dan slechte content?
Toegegeven, ‘slecht’ is natuurlijk een subjectief begrip. Je kunt de inhoud van je website in ieder geval kwalitatief onvoldoende ranken als deze aan een van de volgende punten voldoet:
- Niet geoptimaliseerd voor zoekmachines;
- Niet leesbare content: te lang, te kort, teveel jargon of niet snel te scannen;
- Niet aantrekkelijk, inspirerend of overtuigend;
- Zonder call to action;
- Oude content!
Geen excuus meer!
Zowel Google als je bezoeker beoordeelt je website dus op inhoud. Wil je bij (een van) beide geliefd blijven, dan heb je echt geen excuus meer voor slechte content. Aan de slag? Lees hier drie tips om je content te verbeteren. Of mail, bel of tweet ons voor Heersende content.
Geef een reactie