• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Over ons
  • Blog
  • Contact

De Samenhang tussen seo en conversie

Roderick
Online Marketeer
23 juni 2014
Leestijd: 3 minuten
32

Online succes is een totaalplaatje. Alleen maar je huisstijl omzetten naar een website, zorgt echt niet voor (online) succes. Lezers van onze blog en nieuwsbrief weten dat er inmiddels veel meer komt kijken bij online. Webdesign moet tegenwoordig responsive zijn, zodat jouw site goed weergegeven wordt op alle mobiele apparaten en eenvoudig te doorzoeken is.

En om überhaupt bezoekers te krijgen, moeten websites voldoen aan de zoekmachine optimalisatie richtlijnen. Als die bezoekers eenmaal op je site zijn, moeten ze daar óók nog eens doen wat jij wilt. Teveel om allemaal in één keer te behandelen. In dit artikel focus ik op:

De indirecte invloed van conversie op zoekmachine optimalisatie

Conversie op zich draagt natuurlijk (nog) niet direct bij aan betere resultaten in Google. Tijdens het SMX Advanced 2014 congres geeft software engineer en hoofd van Google’s webspam team, Matt Cutts echter nogmaals aan: “De gebruiksvriendelijkheid (usability) van een website gaat meer en meer meewegen in de zoekresultaten rankings.”

We wisten al dat snelheid en bereikbaarheid van een website meegenomen werden, maar vanwege het stijgende aantal mobiele bezoekers, benadrukt Matt bijvoorbeeld ook de autocomplete functie. Tenslotte wil je dat je bezoeker zo snel mogelijk vindt wat hij of zij zoekt – wat als het goed is tot meer conversie leidt.

Door te focussen op conversie (de geplaveide weg daarnaartoe is gebruiksvriendelijkheid, oftewel usability), wordt je website uiteindelijk beter gewaardeerd door je bezoekers en dus door Google. Aldus Matt Cutts in dat interview.
Naast geld verdienen, is de missie van Google tenslotte gebruikers te voorzien van relevante, kwalitatief goede content. Sinds de Panda updates gaat kwaliteit verder dan alleen content en is usability een net zo belangrijke factor.

Blijf dus goed nadenken over hoe je het je bezoeker zo makkelijk mogelijk kunt maken en je doet je rankings in Google er ook meteen een plezier mee!

Linkbuilding & Author Rank

Verder zei Matt Cutts dat hij niet verwacht dat de invloed van linkbuilding in de komende jaren zal verdwijnen. Ook gaat hij verder in op de Panda 4.0 update en Author Rank, wat vastzit aan het social media platform Google+. Author Rank betekent heel zwart-wit dat Google niet alleen websites meer autoriteit mee gaat geven, maar ook mensen die content publiceren (en uiteraard een Google+ profiel hebben). Zo weegt voor Google bij het bepalen van haar rankings dus ook mee wie iets gepubliceerd heeft.

Al tijdens mijn presentatie op de Fenexpo in april 2013 voorspelde ik dat Google’s Author Rank mee zou gaan wegen in de zoekresultaten van Google. Er zit ook wel wat logica achter, maar het enge is en blijft dat Google zo hun eigen zoekmachine gebruikt om Google+ als social media platform van de grond te krijgen.

Ben je een echte zoekmachine optimalisatie liefhebber?

Laat je door onderstaande video van ruim een uur bijpraten over de laatste ontwikkelingen bij Google wat betreft hun algoritmes.

Delen

Likes

2

Onderwerp Conversie, Webdesign, Zoekmachine optimalisatie

Meer weten?

Neem contact met ons op!
Roderick
Online Marketeer

Roderick is één van de meest ervaren online specialisten van Nederland en helpt je gegarandeerd aan meer traffic en conversie.

Lees Interacties

Reacties

  1. Sonja van Vuren zegt

    26 juni 2014 om 12:00

    In het kader van deze blog is het nieuws wat gisteren bekend is geworden relevant en interessant:

    ‘Google dropping Authorship Profile Photos and Circle Counts in SERPS’

    http://www.stateofdigital.com/google-dropping-authorship-profile-photos-circle-counts-serps/

    Maar… ‘Should we because of this change forget about author ship all together? No, far from. The actual principle will stay, it’s just the visual part which changes and Google definitely still seems to have intentions on doing more with it.’

    Beantwoorden
  2. Roderick van Straten zegt

    30 juni 2014 om 13:30

    In het kader van deze blog is het nieuws wat gisteren bekend is geworden relevant en interessant:

    ‘Google dropping Authorship Profile Photos and Circle Counts in SERPS’

    http://www.stateofdigital.com/google-dropping-authorship-profile-photos-circle-counts-serps/

    Maar… ‘Should we because of this change forget about author ship all together? No, far from. The actual principle will stay, it’s just the visual part which changes and Google definitely still seems to have intentions on doing more with it.’

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een SEA specialist
  • Een SEO tekstschrijver

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures (3)
  • Support / Begrippenlijst
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen