Wil je investeren in local SEO? Dan is een registratie bij Google Mijn Bedrijf echt onmisbaar. Deze gratis tool verbetert jouw online vindbaarheid in zoekmachines zoals Google. Handig, want veel bedrijven maken hier (nog) geen gebruik van. Hierdoor val je extra goed op in de zoekresultaten.
Google Mijn Bedrijf: dit is het
Google Mijn Bedrijf is eigenlijk jouw bedrijfsprofiel van Google. In dit profiel kun je gegevens invullen die specifiek gaan over jouw onderneming. Denk bijvoorbeeld aan:
- het adres van de winkel, showroom of kantoor
- de openingstijden van de locatie in kwestie
- een telefoonnummer waar de consument je op kan bereiken
- de mogelijkheid om reviews in te zien en er op te reageren
- een e-mailadres waar vragen naartoe gestuurd kunnen worden
- het invullen van de categorie waarin je werkzaam bent
- het uitlichten van acties
Dit is waarom elk bedrijf een Google Mijn Bedrijf-profiel aan zou moeten maken
De gegevens die jij in Google Mijn Bedrijf zet, zijn voornamelijk contactgegevens die zichtbaar zijn in de Search Engine Page van Google: de SERP. De NAP-citaten [Name, Address, Phone] zijn het belangrijkst en makkelijkst om in te vullen. Maar waarom is dat eigenlijk? Dat is omdat je zo beter bereikbaar bent voor een consument die binnen jouw regio op zoek is naar een product of dienst.
Het idee achter local SEO is dat je beter en sneller gevonden wordt bij lokale zoekopdrachten. Je kunt je onderscheiden van je concurrentie binnen jouw locatie en markt door Google Mijn Bedrijf zo uitgebreid mogelijk in te vullen.
Lekker betrouwbaar voor Google
Dit omdat je zo (1) betrouwbaarder oogt voor Google. Hoe betrouwbaarder jouw bedrijf gezien wordt door Google, hoe hoger je ranked in de zoekresultaten.
Neem lekker makkelijk contact met ons op!
En (2) omdat de consument zo gemakkelijker met jou in contact komt waardoor de kans op conversie stijgt. Hoe minder stappen een consument hoeft te zetten om jou te bereiken, hoe sneller er contact wordt opgenomen. Zitten er allemaal stappen tussen? Dan haakt een consument eerder af.
Kortom: Google Mijn Bedrijf geeft aan Google een signaal af dat je bedrijf betrouwbaar is – mits alle gegevens up to date zijn – en je maakt het voor de consument ook makkelijker om je te vinden en tot conversie over te gaan. Door de positie op de kaart, val je daarnaast extra op waardoor er meer klikken naar jouw website toe gaan. Hup, claimen maar dat Google Mijn Bedrijf account! Wij helpen je als SEO bedrijf graag verder natuurlijk.