Wil je aan de bak met betaalde advertenties? Dan kun je kiezen uit meerdere Google Ads campagnes. Maar welke soort campagne werkt nu het beste voor welk doeleinde? Of misschien laat je wel de SEA uitbesteden van jouw bedrijf en heb je interesse in welke beslissing er wordt gemaakt.
Überhaupt geen flauw benul wat Google Ads is? Lees dan verder op wat is SEA?
In dit blog zetten we de soorten Google Ads campagnes op een rij waarmee jullie de marketingdoelen van jullie bedrijf kunnen behalen.
Inhoudsopgave
Google Ads Display campagne
Bij Google Ads Display wordt jullie advertentie niet alleen getoond aan geïnteresseerden in Google, maar óók aan bezoekers buiten Google om. De advertentie wordt getoond aan de relevante doelgroep op andere websites.
Google Display Advertising bestaat uit visueel aantrekkelijke advertenties die naast tekst ook uit een afbeelding of zelfs een video kunnen bestaan.
Met een Google Display campagne kun je:
- je bereik vergroten;
- de merkbekendheid van het bedrijf vergroten;
- meer verkopen/aanmeldingen krijgen (door een klikbare CTA);
- gebruikers targetten die jouw advertenties al hebben gezien.
Shopping Ads campagne
Google Shopping Ads zijn het meest logische campagne-type voor webshops. Je selecteert een aantal producten die prominent tevoorschijn komen wanneer de doelgroep in Google zoekt op bijvoorbeeld ‘zwarte laarzen’ of ‘kapstok op maat’. Zodra er op wordt geklikt gaan ze direct naar jullie website. Kat in ’t bakkie, toch?
Met Shopping Ads Google kun je:
- producten aantrekkelijk aanbieden in Google
- sturen op meer verkopen;
- mensen aanmoedigen om naar jullie winkel of verkooppunt te komen.
Google Shopping Ads is dus erg interessant, haast onmisbaar, wanneer je een webshop hebt!
Performance Max
Een Performance Max-campagne van Google is een campagne-type dat gebaseerd is op doelen. Het bijzondere eraan is dat je met één campagne toegang krijgt tot je hele Google Ads-voorraad. Dat betekent dat je alle types door elkaar kunt gebruiken.
Met een Performance Max-campagne kun je:
- makkelijk beginnen met betaalde advertenties aangezien de campagne (wanneer deze live staat) automatisch wordt geoptimaliseerd om de optimale prestatie te leveren;
- meer conversies binnenharken;
- nieuwe doelgroepen bereiken (je krijgt immers realtime inzicht in het gedrag, de intentie en context van gebruikers zodat je de timing van jullie advertentie kunt optimaliseren);
- meer inzicht krijgen in je campagnes.
Wat is het verschil tussen Shopping Ads, Search Ads en Performance Max?
Google Search advertising
Met een Google Search campagne kun je:
- meer verkeer naar je website toe lokken;
- een specifieke doelgroep targetten;
- je richten op het aantrekken van nieuwe leads.
Discovery campagnes
Met een Discovery campagne Google Ads kun je:
- meer Google gebruikers bereiken met één advertentiecampagne;
- relevantere advertenties maken doordat Google veel inzicht heeft in de klant-intentie;
- advertenties maken die in verschillende vormen getoond worden op verschillende apparaten;
- in contact komen (en blijven) met terugkerende consumenten.
Video campagnes
Met een campagne video Google Ads kun je onder andere:
- je merkbekendheid verhogen;
- je bereik vergroten;
- sturen op meer verkopen en leads;
- consumenten bereiken die al eerder jouw advertenties hebben gezien.
Geef een reactie