Je kan duizenden euros per maand steken in zoekmachine optimalisatie, Google Ads en social media campagnes, als je webdesign ruk is is het allemaal weggegooid geld. Wat heb je namelijk aan duizenden bezoekers per dag als ze schrikken van je design, binnen 2 seconden wegklikken en niks aanvragen of kopen op je website?
Slecht webdesign leidt tot minder vertrouwen bij bezoekers en wat heb je aan al die bezoekers als ze je website vrijwel direct weer verlaten? Zorg voor een goed design met focus op conversie en een goede technische structuur voor je je geld gaat steken in het verkrijgen van bezoekers.
Enkele voorbeelden van slecht webdesign:
- Je website is niet responsive. Sowieso is dit slecht voor de gebruikerservaring en dus conversie, maar sinds 21 april 2015 is dit ook nog killing voor je mobile ranking in Google;
- Je beeldmateriaal spreekt niet aan. Blijf weg van 13 in een dozijn stockfoto’s!;
- Je webteksten zijn niet afgestemd op je doelgroep;
- Je webdesign is verouderd. De trends is webdesign gaan snel en als je een website van 3-4 jaar of ouder hebt moet je er rekening mee houden dat je website je doelgroep niet (meer) aanspreekt denk bv aan lettertypes, lettergrootte, overvolle sidebars, (ontbrekende) call-to-actions etc.;
Er zijn nog steeds redelijk wat ondernemers die weinig geld over hebben voor het belangrijkste marketing- en saleskanaal. Ze pakken dan een standaard WordPress thema, plakken er wat stockfoto’s in (die meestal ook helemaal niet bij elkaar passen qua look and feel) en maken het af door wat oude brochure teksten te kopiëren en plakken…. En dan is het wachten op al die aanvragen via de website…, en wachten…, en wachten …
Om misverstanden te voorkomen, er hoeft helemaal niks mis te zijn met een standaard WordPress thema’s, vaak is het technisch wel wat belabberd, maar er zijn ook prima standaard WordPress thema’s. Neem alleen wel even de moeite om de strings te vertalen naar het Nederlands, want dat ‘read more’ ‘previous’ ‘by’ staat allemaal een beetje knullig.
Het blijft voor velen moeilijk, maar probeer de vergelijking met offline te maken. De tijd die daar wordt besteed aan etalages en schappen …. die tijd verdient je webdesign al helemaal! Tenzij je het natuurlijk nog steeds prima vindt dat je website niets meer is dan een digitaal visitekaartje ..
Geef een reactie