Onze aanpak

We zijn begonnen met een grondige analyse van de website en een concurrentie analyse. Op basis van de uitkomsten en de zoekwoorden-analyse die al beschikbaar was vanuit de Google AdWords campagnes zijn we begonnen met de OnSite verbeteringen.

Naast de technische verbeterpunten zijn we aan de slag gegaan met het optimaliseren van de content. Hierbij hebben we de volgende zaken aangepakt:

  • SEO titels
  • Headers
  • Keyword density

OffSite SEO

Omdat de domeinautoriteit bij aanvang zeer laag was ten opzichte van die van de concurrenten op pagina 1 van Google zijn we aan de slag gegaan met het realiseren van relevante externe links naar de website. Uiteraard hebben we hier onze bewezen linkbuilding aanpak gehanteerd.

Ook meer leads via Google?

  • Resultaat binnen 2-3 weken
  • Ruim 10 jaar ervaring
  • Maandelijkse rapportages

Resultaat

In een periode van 4 maanden (mei t/m augustus 2017) is de website op meerdere belangrijke zoekwoorden in de top 3 van Google terecht gekomen. Hiervoor was de website niet op de eerste 2 pagina’s van Google te vinden.

Deze hogere rankings hebben voor Theorie.nl het volgende opgeleverd.

  • 245,07% meer gebruikers
  • 209,57% meer omzet