Internationale SEO met garanties?

We geven 4 garanties:

  • we werken transparant
  • we hanteren geen black-hat praktijken
  • we doen ons uiterste best
  • we leveren betrouwbare en snelle resultaten

Onze aanpak zorgt vaak al binnen een maand voor de eerste positieve resultaten. Bovendien gaan die resultaten ook niet zomaar weer verloren als we stoppen met onze inspanningen. Zo heb je een betrouwbare blijvende basis voor de internationale vindbaarheid van je website.

Garanderen jullie dan niet de nummer 1 positie in Google? Nee en geen enkel serieuze SEO specialist kan die garantie geven. Er zijn namelijk bij internationale SEO altijd factoren waar we geen directe invloed op hebben. De belangrijkste hiervan zijn je concurrenten en Google zelf.

Vrijblijvende SEO check

Weten wat er nodig is om meer omzet met internationale SEO te genereren?

  • Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.
  • Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen. Meer weten over hoe we met gegevens omgaan? Lees dan onze privacy policy

Online rendement over de grens? Zet in op internationale SEO

Met internationale SEO bereik je niet alleen je Nederlandse doelgroep, maar ook de zoekers die in bijvoorbeeld Frankrijk, Spanje of Duitsland op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Goede SEO vereist een strategisch plan op basis van onderzoek: wie is je doelgroep, waar is die doelgroep online te vinden, wat wil je doelgroep, wie is je concurrent, wat doet je concurrent? Dit geldt ook voor internationale SEO: je moet eerst weten waar de doelschijf is voordat je je pijlen erop kunt richten.

Waarom internationale SEO? Is SEO in andere landen anders dan in Nederland?

Is SEO voor een internationale markt anders dan SEO voor de Nederlandse markt? Jazeker. Hoe dat komt?

  • Je doelgroep is anders, vertoont ander zoekgedrag en gebruikt andere terminologie (belangrijk voor je zoekwoorden-onderzoek);
  • Je zult contacten moeten hebben in je doelland om met een gezond, natuurlijk linkprofiel de autoriteit van je website op te bouwen in dat land;
  • De cultuur is anders, wat bijvoorbeeld invloed heeft op de omgangs- en aanspreekvormen;
  • Je hebt te maken met andere concurrenten en wellicht met andere best practices.

Laten we er eens iets dieper op ingaan.

Vertalen is niet voldoende: hoe lokaliseer je je content?

We krijgen best regelmatig de vraag: ‘maar als we onze webteksten gewoon vertalen, dan zijn we er toch?’. Zo gemakkelijk ligt het helaas niet.

Een simpel voorbeeld: in Vlaanderen is een pergola iets anders dan in Nederland. Als wij een Belgische pergola zien, zouden we dat in Nederland een veranda noemen. Wat wij in Nederland kennen onder de naam ‘serre’, heet in Vlaanderen dan weer een tuinkamer. Het zijn kleine verschillen, maar het kan wel voor een Babylonische spraakverwarring zorgen. En dan hebben we het ‘nog maar’ over onze zuiderburen die toch eigenlijk dezelfde taal spreken!

Ook zoekt niet iedere gebruiker van Google zoals de Nederlander. Je content en dus ook je zoektermen letterlijk vertalen is vanuit SEO-perspectief dan ook kortzichtig. Het zou zomaar kunnen dat iemand in Duitsland of Frankrijk andere bewoordingen gebruikt om jouw dienst of product te omschrijven. Juist het aanspreken van je bezoeker of lead op een manier die hij gewend is en die vertrouwd voelt, is van cruciaal belang om zijn vertrouwen te winnen. Wij geven dan ook altijd de voorkeur aan een native SEO copywriter.

Autoriteit opbouwen? Dan is lokale outreach essentieel

Zoals je voor je Nederlandse websites backlinks vanaf Nederlandse websites nodig hebt om de autoriteit van je site uit te bouwen, heb je met een buitenlandse site backlinks uit datzelfde land nodig. Dat betekent: op zoek naar buitenlandse linkpartners.

Heers heeft door de jaren heen een uitgebreid netwerk opgebouwd in binnen- en buitenland. Dit netwerk groeit nog steeds elke dag door actieve outreach en bevat relevante websites in allerlei verschillende branches.

Je linkbuilding uitbesteden aan Heers is dus ook een aanrader voor je internationale website: je linkprofiel voor binnen- en buitenland is in goede handen bij ons.

We deden al internationale SEO voor

  • zoekmachine optimalisatie bureau
  • seo uitbesteden
  • adwords uitbesteden
  • internationale seo

Wie zijn je concurrenten, wat zijn de best practices?

Vaak heeft een grote speler in de markt een duidelijke invloed op wat de best practices binnen die markt zijn.

In Nederland zie je dat bijvoorbeeld in de vastgoedmarkt: Funda is daar het bekendste online platform voor. Daardoor is de Nederlandse consument gewend aan de interface van Funda. De indeling en werking van makelaarswebsites doen daardoor vaak denken aan Funda. Dat is de bezoeker immers gewend, dus er te sterk van afwijken zorgt voor verwarring. En verwarring maakt dat mensen afhaken.

De werkwijze van je concurrenten in het buitenland is zowel voor je internationale SEO als voor je conversie optimalisatie (CRO) van belang: je wilt door je internationale doelgroep gevonden worden én die doelgroep overhalen tot conversie met een website die aansluit bij de verwachtingen.

Hoe ziet je website er technisch het best uit voor internationale SEO?

jouwwebsite.lu/de? de.jouwwebsite.com? lu.jouwwebsite.de? De vraag is: wil je jouw doelgroep in een bepaald land aanspreken? Of richt je je op iedereen die een bepaalde taal spreekt, onafhankelijk van het land waarin hij woont? Heb je fysieke vestigingen in het buitenland waar je je klanten naartoe wilt trekken? Zomaar een voorbeeld van een technische kwestie die op een SEO-vriendelijke manier opgelost moet worden: je wilt in de ogen van de zoekmachine, maar ook in de ogen van de internationale gebruiker een logische keuze maken.

Internationale SEO heeft dus ook invloed op hoe je website er onder de motorkap uitziet. Heb je vragen over wat de beste technische basis is voor jouw internationale website of wil je je internationale SEO uitbesteden? Neem dan gerust contact met ons op!

Internationaal groeien?

Neem contact met ons op
Roderick - online marketing bureau HeersRoderick van StratenSenior SEO specialist

Roderick was al bezig met SEO voor Google de markt ging domineren en krijgt nog steeds een kick van stijgende rankings.

Internationale SEO met Heers: Meer rendement uit je SEO-budget

Ben je er klaar voor om succesvol jouw stap over de grens wagen? Of om doelgericht je internationale presence uit te bouwen? Met Heers spendeer je je marketingbudgetten aan internationale SEO die werkt.

Wil jij dus:

  • Goed gevonden worden door je doelgroep in Duitsland, Frankrijk, Spanje of waar dan ook?
  • Je internationale doelgroep targetten op een manier die hen overhaalt tot conversie?
  • Inzetten op een weldoordachte, toekomstgerichte SEO-strategie die je nu én volgend jaar voortdurend internationale klanten oplevert?

Kortom: wil je internationale SEO met merkbaar en meetbaar rendement? Dat kan! Stap 1: neem contact op met Heers.

Bijkomend voordeel: Heers is eigenlijk een online marketing bureau, maar heeft stiekem ook kaas gegeten van webdevelopment. Dat betekent dat we je developer tot in detail adviseren over de juiste basis voor technische SEO die past bij jouw internationale online strategie.

Kiezen voor Heers: Een wereldkeuze

Waarom jouw organisatie voor Heers zou kiezen? De klanten van Heers vertellen het je:

  • “Blij dat ik klant ben – bruisende ideeën, correctie realisatie.”
  • “Fijne communicatie, korte lijnen. Rasechte professionals, geen blabla en in korte tijd een mooi resultaat!”
  • “Proactief, positief kritisch, denken in oplossingen, flexibel. Fijn om mee samen te werken.”

De (online) wereld aan je voeten? Je internationale SEO begint hier!