Waar moet een goede website aan voldoen? Het is een simpele vraag en toch gaat het regelmatig bij het webdesign nog mis. Dit komt doordat veel organisaties online nog steeds zien als iets compleet anders dan offline en dat terwijl de basis hetzelfde is.
Inhoudsopgave
Wat moet een goede website doen?
- bezoekers aantrekken;
- bezoekers boeien en binden;
- bezoekers overhalen tot conversie (aankopen, downloads, gegevens achterlaten);
- bezoekers terug laten keren.
Bezoekers aantrekken!
Net als een offline winkel heeft je website bezoekers nodig. Dit kan natuurlijk door offline er iedereen op te attenderen, maar als dat het enige is wat je doet loop je een jaartje of 10 achter de feiten aan. Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een absolute must voor iedere website, hou rekening met de structuur van je website, de snelheid, de kwaliteit en je content (keywords, synoniemen etc.)
Meer weten over wat SEO nou eigenlijk is? Lees dan onze pagina: ‘Wat is SEO?‘
Bezoekers boeien en binden?
Het nadeel van een website is dat je mensen in enkele seconden moet weten te boeien met je website. Zie je homepage dan ook als een winkeletalage. Deze moet voldoende aanspreken om de winkel in te komen en in het geval van een goede website dus om verder te kijken dan alleen de homepage.
Het ontwerp van je homepage moet dus afgestemd zijn op je doelgroep en doelstellingen qua indeling, kleuren, gebruikte lettertypes, headlines etc. Naast je webdesign is je content van groot belang om je bezoekers te boeien. Neem daarom serieus de tijd voor je webteksten of huur een ervaren content marketeer in.
Conversie
OK! Je hebt bezoekers en je hebt ze weten te binden en boeien en nu? Maak het je bezoekers zo makkelijk mogelijk om over te gaan tot conversie. Onder conversie verstaan we zaken als het achterlaten van gegevens, het downloaden van bestanden of het kopen van producten. Zorg voor duidelijke links of buttons op je website. ook wel call-to-actions genoemd, je wilt je bezoekers over laten gaan tot actie!
Terugkerende bezoekers
Zorg regelmatig voor nieuwe content (nieuwe producten, nieuws, enquêtes, etc.) Net als in een offline winkel wil je je bezoekers vaker terugzien en je moet ze daar dus een reden voor geven.
Hee toevallig! Wij maken goede websites!
Toe aan een goede website, die bij gaat dragen aan een hogere omzet? Neem dan contact met ons op via de gegevens onderaan de website en we zorgen er zo snel mogelijk voor dat je online gaat Heersen.
Geef een reactie