Online marketing uitbesteden was al een goed plan voor

  • seo uitbesteden
  • online marketing bureau voor Luxaflex
  • blogs laten schrijven
  • seo optimalisatie
  • seo tekstschrijver

Hoeveel kost het om online marketing uit te besteden?

Je bent nieuwsgierig naar de online marketing uitbesteden kosten. Logisch, want om de concurrentie te verpulveren is er wel budget nodig. Zeker in een concurrerende markt. De kosten van een marketingbureau verschillen per bureau. De één werkt bijvoorbeeld in een abonnementsvorm, de ander werkt op uurbasis.

Goedkoop online marketing uitbesteden, is dat een goed plan? Het klinkt misschien aantrekkelijk om bijvoorbeeld bij een goedkope partij je SEO uit te besteden. Zo ben je er immers minder geld per maand aan kwijt. Echter is het vaak zo dat hele goedkope partijen ook minder kwaliteit leveren. Ze regelen slechte backlinks, schrijven teksten vol spelfouten of zitten minder op de doelen die jij voor ogen hebt.

Een té duur online marketing bureau staat ook niet garant voor succes. Helaas is het zo dat sommige online marketing bureaus dure pakketten hebben, zonder dat dit topposities in Google oplevert. Dat zien wij vaak gebeuren bij bedrijven die bij ons komen nadat ze in zee zijn gegaan met een (te) dure partij die niet leverde wat ze beloofden.

Bij Heers kun je kiezen voor een abonnement dat past binnen je budget. Binnen dat budget gaan wij aan de slag. Hoe groter de ambitie, hoe uitgebreider het pakket en hoe hoger het maandelijkse bedrag dat je betaalt. Uiteraard is maatwerk ook mogelijk. Zo kun je ook alleen je teksten laten schrijven. Neem gerust contact met ons op voor onze prijzen. Hier lees je meer over SEO-abonnementen.

Het beste online marketing advies van onze #1 marketing consultants

Een online marketing consultant voert niet alleen alle werkzaamheden uit om jouw bedrijf op die #1 plek te krijgen. Hij of zij bepaalt ook de strategie waardoor je daar komt. Dat betekent: advies geven, onderzoek doen, concurrenten kritisch bekijken, inlezen in de markt, linkbuilding uitbesteden en met de experts binnen jouw bedrijf in gesprek gaan.

Nadat de focus bepaald is, gaat de online marketing consultant aan de slag. Schrijven, optimaliseren, in de techniek duiken, achter de data aangaan, kwalitatieve backlinks regelen en meer. Moet je eens voorstellen dat je dit helemaal zelf zou moeten oppakken?

Bij Heers helpen we je graag. We strooien niet met hippe termen en valse beloftes. Maar werken (soms té ) hard voor keiharde resultaten. We kunnen bijzonder slecht tegen ons verlies.

Online marketing uitbesteden?

Deze Heersers helpen je aan meer online resultaat

  • Roderick - online marketing bureau Heers

    Roderick van Straten

    Senior Online marketeer

    Metal & Punk. Drinkt geen koffie. Hekel aan verliezen.

  • Wende - online marketing bureau Heers

    Wende Pollé

    Senior SEO-specialist

    Er was eens een SEO-specialist. Gaat minimaal 3x per jaar naar Disney.

  • Wouter - online marketing bureau Heers

    Wouter Zandee

    SEA & Data specialist

    Altijd een stap vooruit in data, en een hoofd boven de rest.

Online marketing zelf doen, uitbesteden of een freelancer inhuren?

Wanneer je investeert in online marketing heb je drie keuzes: het zelf doen, online marketing uitbesteden aan een bureau óf kiezen voor een freelancer.

Online marketing zelf doen

Heb je zeeën van tijd en weet jij alles over SEO, SEA en content? Dan kun je zelf een online marketing plan maken. Maar de ervaring leert dat het haast onmogelijk is gespecialiseerd te zijn in al deze takken van online marketing.

Grote kans daarnaast dat het niet binnen jouw huidige functie bij het bedrijf past. Als marketingmanager ben je immers verantwoordelijk voor een hele boel zaken, waar branding en offline campagnes een groot onderdeel van zijn. Online vindbaarheid is vaak een ‘bijzaak’ terwijl het je (als je het goed doet) veel extra omzet kan opleveren.

Met een online marketing freelancer

Wanneer je gaat samenwerken met een freelancer, betrek je iemand op oproepbasis bij jouw bedrijf. Hij of zij heeft ervaring in bijvoorbeeld technische SEO, Google Ads of kan goed schrijven. Het voordeel is dat je er geen extra werknemer voor in hoeft te huren.

Daarnaast is het een flexibel contract zodat je de samenwerking kunt beeïndigen wanneer het voor jullie niet meer interessant is. Zo kun je iemand op projectbasis inhuren wanneer jullie een nieuwe website willen lanceren.

Het grote nadeel van een freelancer is dat hij/zij minder betrokken is bij het bedrijf. Daarnaast is het uurloon erg hoog en werkt hij/zij op onregelmatige tijden. Wanneer je een vraag hebt over je online marketing, kan het dus voorkomen dat de freelancer niet bereikbaar is – en dat is natuurlijk vet onhandig.

Online marketing uitbesteden aan een bureau

Bij een bureau werken meerdere specialisten met elkaar samen om jouw bedrijf naar de top te krijgen, te houden en de concurrentie de baas te blijven. Ook wanneer jouw contactpersoon even lunchen is, kunnen zijn/haar collega’s jouw vragen beantwoorden. Daarnaast blijven de campagnes doordraaien – ook in de vakantieperiode.

Het grootste argument om online marketing uit te besteden aan een bureau is door de hoeveelheid kennis die daar is. Content wordt geoptimaliseerd voor de zoekmachine, er wordt rekening gehouden met conversie optimalisatie en de SEO-strategie loopt parallel aan de betaalde campagnes. Dat krijg je niet voor elkaar door het zelf te doen of een freelancer aan te haken.