Sinds jaar en dag roepen online marketeers “Content is King!” en tot op heden blijft content de basis van je online succes. Hieronder kun je lezen waarom content zo belangrijk is voor je website of webshop.
Content voor Google
Allereerst is content één van de belangrijkste pijlers van zoekmachine optimalisatie (SEO). Google wil graag regelmatig, unieke en kwalitatief goede content. Hoe beter je dit voor elkaar hebt, hoe groter je kansen om hoger in de zoekresultaten van Google te komen. Niet geheel onbelangrijk toch?
Content voor conversie
Als je bezoekers op je website zijn of in je webshop dan is content een belangrijk middel om je bezoekers te verleiden tot bepaalde handelingen (conversie). Zowel met tekst als met afbeeldingen verleid je je bezoeker tot conversie. Denk bijvoorbeeld aan mooie product of sfeerfoto’s in een webshop.
Bij webteksten moet je met oog op conversie bijvoorbeeld letten op persona’s, de 6 principes van overtuigen van Cialdini, het AIDA-model en dat allemaal in korte, krachtige teksten. Als je content alleen gebruikt om gevonden te worden en geen rekening houdt met conversie, dan laat je enorme kansen liggen.
Geef een reactie