31 x op pagina 1 in Google

Als je niet vindbaar bent in Google loop je aanvragen (en dus omzet) mis. Ook Bij Twinfloor was dit het geval. In de lente van 2019 was Twinfloor op zoek naar een gedreven SEO-partij en door met Heers in zee te gaan, zagen ze hun aanvragen stijgen als een malle. Wel 208% (!) meer aanvragen in 1 jaar tijd. 

Tussen 2021 en 2022 is het aantal ingevulde contactformulieren met 192% gestegen. De oorzaak? Twinfloor staat maar liefst met 31 relevante zoektermen op pagina 1 van Google. De doelgroep weet ze dus moeiteloos te vinden.

Hoe we deze resultaten behaald hebben?

  • Content advies en optimalisatie van de content op de website;
  • Op een natuurlijke en efficiënte manier de autoriteit versterken;
  • Een strijdlustige Google Ads strategie;
  • De structuur van de website verbeteren via een uitgebreid plan.

Versterken van de autoriteit

Voor Twinfloor zijn we flink bezig geweest met het versterken van de autoriteit. Dit werkt goed voor Google, maar ook voor de bezoeker. Wanneer Twinfloor een autoriteit is in de branche – en dus die expert-status claimt – komt het bedrijf betrouwbaarder over. De bezoeker zal eerder geneigd zijn om zo een tussenvloer aan te schaffen bij Twinfloor. Dit speelt in op 1 van de 7 Overtuigingsprincipes van Cialdini.

Om die autoriteit te versterken hebben we o.a. geïnvesteerd in linkbuilding. We hebben verschillende type links en anchors gebruikt. Dit om een sterk en gevarieerd linkprofiel neer te zetten. Het doel? Een hogere Domain Rating te krijgen. Om dit te bereiken hadden we relevante én sterke verwijzende domeinen nodig. En dat is aan onderstaande resultaten te zien, goed gelukt.

  • Van 0 verwijzende domeinen naar 172 relevante verwijzende domeinen
  • Domain rating (DR) van 0 gestegen naar 22

Twinfloor aan de top

Dat die Domain Rating is gestegen zien we terug in de positie in de SERP van Google. Hoe hoger de DR is, hoe beter Google je website vindt en hoe hoger je in de zoekresultaten komt te staan. Door deze stijging in waarde werden er een stuk meer organische zoektermen vindbaar in Google. Van 0 naar 323 zoektermen.

  • Van 0 zoektermen naar vindbaar op 323 relevante zoektermen
  • 31 zoektermen in top 10 van Google
  • 23 zoektermen in top 3 van Google

Met de Hagakure methode mooie resultaten met Google Ads

Voor Twinfloor hebben we de Google Ads campagnes gestructureerd opgezet. We hebben dit gedaan met de Hagakure methode. Euh, watte? Laten we ’t even uitleggen.

Hagakure methode

De Hagakure methode houdt simpelweg in dat de zoekwoorden zoveel mogelijk gebundeld worden in één advertentiegroep. Hier wordt zoveel mogelijk gebuikt gemaakt van machine learning. Dit betekent concreet (Mand!) meer data verzamelen in advertentiegroepen om Google de ruimte te geven om te ‘spelen’ met de algoritmes.

Met deze inzichten optimaliseert Google vervolgens de campagnes automatisch op locatie, zoekwoorden en devices. Met deze Hagakure werkwijze kan dus het onderste uit de kan gehaald worden bij de campagnes – en dat is precies wat we bij Twinfloor voor elkaar wilden boksen.

Met resultaat:

  • Van veel niet relevante aanvragen naar 10-15 conversies per maand

Voorheen kreeg Twinfloor regelmatig niet relevante aanvragen binnen, daarom hebben we ons echt gefocust op diensten die er toe doen. Sinds april 2021 zorgt de campagne voor zo’n 10-15 conversies per maand. Denk hierbij aan bijvoorbeeld ingevulde contactformulieren, kliks op telefoonnummers en emailadressen.

Minder kosten

We proberen het algoritme van Google zoveel mogelijk zijn werk te laten doen door gebruik te maken van een slimme biedstrategie. Zo hanteren we bij Twinfloor de biedstrategie ‘doel CPA’.

De gemiddelde kosten zijn nu €20 lager dan de gewenste maximale kosten per conversie. Dit komt onder andere doordat we naast ‘doel CPA’ gebruik maken van een maximale cost per click. Zo voorkomen we dat er onnodig veel wordt geboden op niet relevante zoekwoorden en de kosten door het dak gaan.

Minder Google Ads kosten én beter resultaat, dus.