De oude website van Jean Heybroek was zwaar verouderd en daardoor moeilijk onderhoudbaar en niet geschikt voor mobiele apparaten. De bijdrage aan de bedrijfsresultaten was dus nihil. Na een langdurig selectieproces bleef Heers met nog 1 andere partij over om de nieuwe online marketing strategie te bepalen, waarna wij de uitdaging aan mochten gaan.

Waarom Heers?

Doorslaggevend in de keuze voor Heers was de complete kennis op het gebied van online marketing en met name zoekmachine optimalisatie (SEO). Daarnaast gaf de aanpak voor de content migratie Jean Heybroek veel vertrouwen dat ze zich geen zorgen hoefden te maken.

De uitdaging

Binnen de verschillende divisies werd op eigen wijze met de website omgegaan. De beschikbare content bestond dan ook uit korte en soms juist mega lange productbeschrijving, goede productfoto’s en dan weer foto’s van belabberde kwaliteit.

Daarnaast zijn er verschillende conversie-doelen. Enerzijds moeten prospects naar Jean Heybroek zelf gestuurd worden en anderzijds naar de diverse dealers in het land. Dit betekent verschillende processen en monitoring per productcategorie.

De samenwerking

Tijdens het project is er wekelijks contact geweest over de voortgang, maar ook om te adviseren over de content optimalisatie met oog op vindbaarheid in Google.

Backend volledig gericht op gebruiksvriendelijkheid

De medewerkers van Jean Heybroek kunnen dankzij de gebruiksvriendelijke backend heel eenvoudig producten koppelen aan meerdere categorieën, bestanden (bv. videos en pdfs) koppelen aan producten en specificaties toevoegen aan producten zonder dat het ten koste kan gaan van het design.

Zoekmachine optimalisatie

Na een uitvoerige zoekwoorden-analyse en een basis training over content optimalisatie is Jean Heybroek B.V. zelf aan de slag gegaan. Na de opstartfase heeft Heers de zoekmachine optimalisatie overgenomen en is het aantal bezoekers met 164% toegenomen, zijn er een kleine 800 posities in Google gewonnen en is het conversie percentage gestegen van 5% naar bijna 12%.

Design: Van 1900 naar nu

Jean Heybroek vroeg ons de huidige identiteit door te vertalen naar online. Het logo bevat 4 hoofdkleuren waarvan twee kleuren sterker naar het blauwe spectrum neigen. Na testen met leesbaarheid en attentiewaarde hebben we gekozen dit blauw te gebruiken als basis om uniformiteit en rust te creëren.

Wat nu staat is een helder blauw in combinatie met een set tinten gecreëerd om duidelijke interactie en nuance te bieden voor de bezoekers. Met blauwgrijs voor zachte, maar leesbare teksten. Werkt met call-to-actions, achtergronden en duotoon iconen.

Fonts

De juiste fontkeuze is altijd essentieel. En ook deze was toe aan vernieuwing. We wilden een eigen karakter in onze headlines met stevige maar vriendelijke letters. Klara is een Google font met deze eigenschappen. In combinatie met Roboto als leestekst een professionele combinatie met een duidelijk eigen toon zonder uit de toon te vallen.

    Techniek

    De website is ontwikkeld op basis van WordPress met gebruiksvriendelijkheid als belangrijk uitgangspunt. In de backend kunnen de verschillende divisies hun eigen categorieën en producten beheren door middel van custom posts en custom taxonomies. Alle producteigenschappen, brochures, afbeeldingen en video’s zijn voor de medewerkers van Jean Heybroek eenvoudig te koppelen aan een product door overzichtelijke invulvelden.

    Omdat leadgeneratie richting de dealers ook een belangrijk punt was is er een dealerlocator ontwikkeld die werkt op basis van een locatiefilter binnen Google Maps. Alle dealers hebben hun eigen profielpagina en zijn gekoppeld aan productcategorieën en merken.

    De resultaten

    Jean Heybroek is het nieuwe jaar in gegaan met een nieuwe, frisse website waar eenheid duidelijk zichtbaar is en bedrijfsdoelen kunnen worden nagestreefd. Net zoals alle andere klanten kan Jean Heybroek uiteraard dagelijkse de stand van zaken bijhouden in ons online dashboard als het gaat om rankings, backlinks, bezoekers, conversies en uitgaven voor de online campagnes.

    bekijk de website

    Wij zijn blij dat we voor Heers hebben gekozen: verstand van zaken, een eerlijk & no-nonsense advies en een bijzonder fijne samenwerking. Heers heeft heel hard gewerkt om onze deadline te halen. Met resultaat: een mooie website binnen de afgesproken tijd. Hulde.