240% meer bezoekers uit organisch verkeer (in nog geen 2 jaar)

Begin 2019: Jan de Rijk Logistics en Heers maken kennis. De stand van zaken toen? Jan de Rijk was onvindbaar in Google. De website kon op deze manier weinig tot niets bijdragen aan de groeidoelstellingen van het bedrijf.

Aan ons de taak: maak Jan de Rijk online net zo zichtbaar als offline.

Nog geen 2 jaar later is het aantal online aanvragen met 184% toegenomen. De website is voortaan meer dan een leuke accessoire: het is een manier geworden om leads te bereiken en klanten binnen te halen. Dankzij Heersende SEO en CRO.

SEO & CRO: Hand in hand voor optimaal resultaat

Voor Jan de Rijk zetten we SEO en CRO samen in een team. SEO om bezoekers te krijgen via Google, CRO om van die bezoekers klanten te maken.

Dat leverde 240% meer bezoekers via Google op en 184% meer aanvragen!

    Heers how!

    In een notendop: dit is hoe we die 240% meer bezoekers via Google voor elkaar kregen:

    • Stap 1: concurrentieonderzoek. Wat zijn de sterke punten van de concurrent? Wat de zwakke plekken?
    • Stap 2: zoekwoordenonderzoek. Op welke relevante zoekwoorden gaat een goede positie in Google Jan de Rijk traffic opleveren?
    • Stap 3: werk aan de website! We gebruikten de bevindingen om aan de slag te gaan met:
      • De content op de website
      • De interne linkstructuur van de website
      • De snelheid van de site
      • De conversie die de site opleverde
      • Tijdens deze stap zetten we ook in op een relevant en natuurlijk linkprofiel voor het domein.

    CRO-booster: offerteformulier

    Nog even over die conversies via de website: die boostten we door een slim, meetbaar offerteformulier te maken. Zo maken we het makkelijk voor bezoekers om een offerte aan te vragen. Bijkomend voordeel voor de salesafdeling van Jan de Rijk: de verwerking van de aanvragen is nu overzichtelijker en makkelijker.
    Het resultaat van deze goede CRO-move? Jan de Rijk krijgt nu 184% meer online aanvragen dan in het pre-Heerstijdperk!

    Ook meer online aanvragen?

    Continue conversie dankzij SEO & CRO

    Met Heersende SEO is Jan de Rijk Logistics nu online beter vindbaar dan ooit. De CRO-knowhow van Heers zorgt daarnaast voor een betrouwbare stroom van leads en klanten uit de website. Missie geslaagd!

    We gaan door!

    Jan de Rijk wordt steeds zichtbaarder in Google: het aantal sessies uit organisch zoekverkeer is bijna verdubbeld sinds we begonnen in februari 2019. Hier stoppen hier natuurlijk niet. We blijven de conversie boosten, we blijven het linkprofiel uitbouwen, we blijven testen en meten. Wordt vervolgd!