2014 was het jaar dat een groot deel van het MKB eindelijk het belang van zoekmachine optimalisatie in ging zien. Online lead generatie als begrip begon te dagen en het MKB klopte zichzelf op de schouder, want nu waren ze online goed bezig en stond niets hen in de weg om snel en gemakkelijk geld te verdienen..
Inhoudsopgave
Iedereen optimaliseert inmiddels …
Veel ondernemers hebben (nog steeds) de illusie met een budget van een paar honderd euro binnen twee weken op nummer 1 in Google te staan om vervolgens lekker achterover te kunnen gaan hangen.
That’s not how it works!
En bovendien, je concullega’s hebben eveneens het zoekmachine-licht gezien en zijn ook volop aan de slag met optimalisatie.
Weinig kennis, slechte resultaten
Bovendien is de kennis die het merendeel van het MKB opgedaan heeft, helaas al minstens 5 jaar verouderd. Ter illustratie, we krijgen bij Heers nog steeds klanten die denken dat zoekmachine optimalisatie bestaat uit het invullen van wat meta velden zoals meta keywords (al dood sinds 2009)…
Te weinig kennis van zoekmachine optimalisatie betekent vaak dat verkeerde technieken / tactieken worden toegepast en de verwachtingen verre van realistisch zijn.
Wil je iets aan je kennis van zoekmachine optimalisatie doen? Lees dan vooral nog even verder.
Wat is zoekmachine optimalisatie in 2015 niet?
Zoekmachine optimalisatie in 2015 is al lang niet meer:
- een eenmalige actie;
- even wat meta velden invullen;
- wat linkjes verzamelen.
En al helemaal niet focussen op zoekwoorden met veel volume, maar weinig relevantie.
Bovenaan in Google staan is op zichzelf zinloos!
Een positie hoog in Google is op zichzelf zinloos! Wat!? Ja, echt zoekmachine optimalisatie zonder na te denken over conversie is zinloos. Tenzij je houdt van kijken, kijken, niet kopen….. Een echte seo specialist vertelt je dat ook en kijkt dus verder dan alleen rankings.
Ondernemers, lezen jullie mee? Zoekmachine optimalisatie alleen is geen magische truc die zorgt voor eindeloos veel klanten, hoge conversie en torenhoge sales.
Wat is zoekmachine optimalisatie in 2015 wel?
Zoals we eerder blogden draait zoekmachine optimalisatie steeds meer om conversie. Focus op conversie en op de lange termijn waardeert Google je website of webshop meer en meer. Omdat je bezoekers je website meer zullen waarderen.
Daarnaast zal techniek weer een belangrijkere factor gaan spelen nu iedereen de content-regeltjes wel een beetje kent.
Is de tijd van zoekmachine optimalisatie voorbij?
Is zoekmachine optimalisatie achterhaald? Nee nog lang niet, maar als je verder niet aan de slag gaat met conversie en techniek moet je er niet al te veel resultaat van verwachten…
Geef een antwoord