• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Over ons
  • Blog
  • Contact

Zo haal je meer uit je B2B Google Ads campagnes

Roderick
Online Marketeer
18 oktober 2018
Leestijd: 5 minuten
12

Stop je ook honderden of duizenden euros per maand in je Google Ads campagnes, maar weet je niet of dat nu wel de juiste of voldoende B2B leads oplevert? Wij zien het maandelijks bij accounts die we overnemen: veel kliks en vertoningen maar geen inzicht in de daadwerkelijke leads.

Als Google Ads (voorheen AdWords) partner willen we natuurlijk zoveel mogelijk rendement halen uit de campagnes van onze klanten. Campagnes worden meestal ingezet om verkeer naar de website te verkrijgen. In het geval van B2B is dat soms wat lastig:

  • Doelgroepen zijn niet zo groot als bij B2C. Bij B2B draait het dubbel en dwars om kwaliteit van het verkeer.
  • En je moet er zuinig mee omgaan. Hoeveel bedrijven die tot je doelgroep behoren, zijn vandaag “in de markt”, oftewel, op zoek naar een leverancier?

Met leadidentificatie software zijn we in staat om het rendement van online campagnes beter in kaart te brengen èn nog mooier …, om meer rendement uit je campagnes te halen. Dit was voor ons de belangrijkste reden om hiermee aan de slag te gaan, aangezien we zelf niets met daadwerkelijke opvolging of aan acquisitie doen.

Google Ads & Leadidentificatie: De voordelen

Er zijn meerdere voordelen verbonden aan de combinatie van Google Ads en leadidentificatie als het gaat om het online genereren van B2B leads.

Inzicht

In Google Analytics en Google Ads wordt gerapporteerd over Ads campagnes. Je krijgt statistieken over Click Through Ratio, aantal vertoningen & kliks, time on page en nog veel meer, maar ….

Een deel van die vertoningen en kliks wordt in de praktijk gedaan door consumenten, studenten en mensen die bij organisaties werken die niet tot je doelgroep behoren. Dit inzicht kan helpen campagnes te verbeteren of budget te verlagen. Je kan namelijk exact zien welke bedrijven via welke campagne op je website zijn gekomen en als je website en Google Analytics goed ingericht zijn zelfs welke bedrijven klant zijn geworden na een (1e) bezoek via je Google Ads campagnes.

Hot leads aanpakken

Sommige campagnes zijn ingericht voor bezoekers die op dat moment klaar zijn om in actie te komen. Als je dan een pakkende advertentie tekst hebt geschreven en het juiste bod hebt gedaan en die bezoeker belandt op je website …., dan wil je in gesprek komen natuurlijk. Het is natuurlijk het mooiste als die bezoeker zelf contact met je opneemt, maar dat vergt vaak wel behoorlijk wat conversie optimalisatie.

Met leadidentificatie software kunnen we op basis van triggers automatisch een e-mail stuurt aan de juiste (sales) persoon binnen je organisatie. Zo kunnen we dus bijvoorbeeld direct een e-mail sturen als een bezoeker langer dan een aantal seconden op de pagina / website is blijven hangen. De betreffende sales kan dan op basis van het gemailde bezoekverslag de telefoon pakken en op onderzoek uitgaan. Van koud naar lauw / warm bellen.

Inhoudsopgave

  • Hoe meet je dan vanuit welke campagne bezoekers komen?
  • Welke informatie van de bezoekers krijg ik te zien?
  • Meer dan alleen Ads campagnes
  • Samen kijken hoeveel leads je misloopt?

Hoe meet je dan vanuit welke campagne bezoekers komen?

We doen dit door parameters toe te voegen aan URL’s van campagnes, zogenaamde UTM tags. Voor ons is dat niet veel werk, maar je kunt het ook zelf doen. Bezoek de Campaign URL Builder of lees meer over de achtergrond hiervan via Google URL maker.

Welke informatie van de bezoekers krijg ik te zien?

In het dasboard van de leadidentificatie software krijg je de volgende (openbaar toegankelijke (dus geen AVG-issues)) informatie te zien:

  • KvK-nummer en gegevens
  • Adresgegevens (incl. website)
  • LinkedIn -connecties (1e en 2e graad)
  • Wanneer en via welk kanaal de bezoeker op de website terecht is gekomen
  • Hoe lang die daar geweest is (per bezoek) en welke pagina’s er bekeken zijn

Daarnaast kun je los van automatische tags en triggers bezoekers ook handmatig taggen als leads, klant, ex-klant, concurrent etc.. In ons eigen geval bijvoorbeeld bestaat bijna 40% van onze zakelijke bezoekers uit concurrenten (want waarom zouden die zelf wat origineels verzinnen …) en zo’n 35% uit leads.

Meer dan alleen Ads campagnes

Uiteraard werkt de leadidentificatie software ook voor campagnes via MailChimp, LinkedIn, Facebook, Twitter etc.. We kunnen zelfs in kaart brengen welke bedrijven door je contentmarketing-inspanningen op je website terecht zijn gekomen.

Samen kijken hoeveel leads je misloopt?

We kunnen binnen 24 uur een gratis proefmaand met je starten (en je mag daarna kosteloos stoppen). En uiteraard kunnen we je ook helpen met de UTM tags of het analyseren / verbeteren van je Google Ads campagne(s).

Delen

Likes

12

Onderwerp Conversie, SEA

Aan de slag met Google Ads
en leadidentificatie?

Neem contact met ons op!
Roderick
Online Marketeer

Roderick is één van de meest ervaren online specialisten van Nederland en helpt je gegarandeerd aan meer traffic en conversie.

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een Google Ads specialist
  • Een online marketing specialist
  • Een SEO tekstschrijver

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Blogs laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures
  • Begrippenlijst / Kennisbank
  • Support
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen