Inhoudsopgave
In de bus richting de Webwinkel Vakdagen 2020!
Daar zit ik dan, in busje 85 richting de Jaarbeurs in Utrecht voor het jaarlijks terugkerende evenement de ‘Webwinkel Vakdagen’. Lekker met het OV, want parkeren in Utrecht is vrij dramatisch en het in de file staan behoort niet tot mijn hobby’s. Een mooi bijkomend voordeel, ik ben tijdens mijn busreis direct begonnen met het schrijven van deze blog.
Sinds mijn verhuizing, vorig jaar, naar het altijd zonnige Asperen (whaaattt, het beste internetbureau van Nederland komt toch uit Gorinchem?) ga ik voor het eerst met de bus naar Utrecht vanuit Leerdam. Het is namelijk niet mijn eerste bezoek aan dit evenement. Sinds 2008 heb ik slechts 2 edities gemist. Aan vergelijkingsmateriaal heb ik in ieder geval geen gebrek. Ik ben in al die jaren zowel als bezoeker en als exposant op de beurs aanwezig geweest, als e-commerce en display advertising specialist. De editie van dit jaar kon ik, als trouwe bezoeker, dan ook niet stilletjes voorbij laten gaan. Maar, dit jaar was ik natuurlijk aanwezig als bezoeker namens online marketing bureau Heers!
Lage verwachtingen, veel inspiratie
Mijn verwachtingen van het evenement zijn in de loop van de jaren wel enigszins bijgesteld. Ieder jaar hoopte ik weer nieuwe producten, tools of technieken te ontdekken en gepassioneerde vakidioten te ontmoeten met dezelfde liefde voor e-commerce, als ik. Over de jaren heen heb ik veel webwinkels gebouwd en jarenlang bij een webwinkel gewerkt, dus ik heb, al zeg ik het zelf, redelijke goede branchekennis. Toch merk ik dat ik de laatste jaren weinig nieuwe dingen heb gezien op de webwinkel vakdagen. Ondanks dat ga ik elk jaar vol inspiratie terug naar huis.
Oude bekenden op de Webwinkel Vakdagen
Ik kijk ieder jaar, sowieso, weer uit naar de mensen die ik terugzie. Zo sprak ik met mijn oud-leraar PHP programmeren die nu eigenaar is van het bedrijf SOOQR en met een oud klasgenoot die e-commerce manager is bij Primera. Daarnaast heb ik altijd goed contact met andere online marketingbureaus. Bovendien zie ik veel verschuivingen van bedrijfsnamen, maar ook van mensen die bij een ander e-commerce of online-marketing gerelateerd bedrijf zijn gaan werken. Persoonlijk vind ik dit een van de leuke aspecten aan het bezoeken van vakdagen. Je raakt namelijk weer helemaal up-to-date van alle ontwikkelingen in de branche en spreekt je branchegenoten weer eens in het echt in plaats van alleen op LinkedIn.
Zelfs in de bus kwam ik al een oud collega tegen van de webwinkel waar ik vroeger heb gewerkt. Een goede start van de dag, want we konden alvast sparren over de aanwezige sprekers die we zeker niet mochten missen. Uiteindelijk heb ik een hoop exposanten gezien en gesproken over de ins en outs van SEO en SEA.
Tot volgend jaar?
Mijn portie ‘Customer Journey‘, ‘Artificial Intelligence‘ en ‘Algoritme‘ heb ik voor 2020 in ieder geval alvast gehad. Ik kan de woorden voorlopig ‘even’ niet meer horen. Daarnaast heb ik een blik geworpen op enkele nieuwe tools voor SEO en SEA. Ook heb ik tijdens deze editie diverse presentaties en keynotes bijgewoond. Traditioneel heb ik de dag afgesloten met een hapje en een drankje. Al met al was het een gezellige dag, maar bovenal ben ik met een flinke dosis inspiratie teruggekeerd naar Heers!
Wie weet staan wij volgend jaar zelf wel op de Webwinkel Vakdagen. Ik heb in ieder geval weer voldoende inspiratie opgedaan om te gaan knallen de komende tijd!
Geef een reactie