Veel partijen stoppen met Google AdWords als ze bovenaan in de organische resultaten van Google staan. Ze denken dat ze dan toch wel de meeste bezoekers aan weten te trekken. Er zijn echter een aantal redenen om Google Ads in te blijven zetten ook als je bovenaan in Google staat.
Boven de vouw
Zoals eerder beschreven pikt Google AdWords ieder jaar meer ruimte boven de vouw in, waardoor de organische resultaten bij veel zoekopdrachten helemaal niet meer direct zichtbaar zijn. Tel daarbij de local stack resultaten op en je moet echt ‘zoeken’ naar de gratis resultaten.
Ben jij er nog steeds van overtuigd dat mensen niet op advertenties klikken en wel door scrollen naar de gratis resultaten? Hoe kan het dan dat Google miljarden verdient met Google AdWords? Zouden er dan toch mensen op klikken denk je?
AdWords gebruiken om je concurrent onder vouw te stoppen
Door zelf te adverteren in Google als je ook al organisch hoog in Google staat verdrijf je je concurrentie ver onder de vouw. Ideaal dus, want je potentiële klant ziet boven de vouw jouw advertentie, jouw organische vertoning en misschien ook wel je vermelding in de local stack. Geen concurrent te zien!
Nuttige input voor je SEO
Google AdWords voorziet je van nuttige informatie over zoekvolumes, concurrentie en interessante alternatieve zoekwoorden. Hiermee kun je je seo strategie weer verbeteren waar nodig.
Onze gecertificeerde Google Ads specialisten werken natuurlijk nauw samen met onze seo specialisten om er voor te zorgen dat er zoveel mogelijk relevante bezoekers op jouw website terecht komen.
Geef een antwoord