• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
HEERS
  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Over ons
  • Blog
  • Contact

Afbeeldingen voor je website, ben jij ook visueel ingesteld?

Roderick - online marketing bureau HeersRoderick van Straten
Online Marketeer
12 september 2014
Leestijd: 3 minuten
2

We weten allemaal dat mensen visueel ingesteld zijn, maar toch trekken maar weinig klanten budget uit voor goed beeldmateriaal.

Regelmatig zien we artikelen voorbij komen over het optimaliseren van afbeeldingen voor het web, met als doel de website sneller te maken wat weer goed is met oog op zoekmachine optimalisatie. Voor WordPress is er bijvoorbeeld de plugin Smush It van Yahoo, maar er is meer dan snelheid als het gaat om afbeeldingen voor je website.

Inhoudsopgave

  • Slecht beeldmateriaal leidt tot een lage conversie
  • Slecht idee…., zelf foto’s maken
  • Al een beter idee …., goede stockfoto’s (laten) zoeken
  • Als je je website en conversie echt serieus neemt

Slecht beeldmateriaal leidt tot een lage conversie

Soms vragen klanten ons of we ze kunnen helpen in de top 3 van Google te komen. Vaak kunnen we dat wel, maar we kijken altijd eerst even naar de website zelf. Onze ervaring is dat de conversie met slecht beeldmateriaal vaak dramatisch is en we melden dergelijke klanten dan ook dat geld en tijd stoppen in zoekmachine optimalisatie nagenoeg zinloos is als de website niet wordt aangepakt.

Vaak bepaalt het beeldmateriaal of mensen überhaupt je webteksten gaan lezen, sterker nog met slecht beeldmateriaal loop je een behoorlijk groot risico dat mensen je website binnen een paar seconden verlaten.

Slecht idee…., zelf foto’s maken

Er zijn maar 2 redenen om zelf foto’s te gaan maken voor je website:

  • je denkt goede foto’s te kunnen maken (helaas is dat in 99 van de 100 gevallen niet zo);
  • je vindt beeldmateriaal niet belangrijk genoeg om daar geld aan uit te geven.

Gewoon niet doen!

Al een beter idee …., goede stockfoto’s (laten) zoeken

Er zijn miljoenen goede stockfoto’s online te vinden en ongetwijfeld ook foto’s die aansluiten bij jouw dienst of product. Waar je op moet letten:

  • Ben jij zelf wel creatief genoeg om echt goede foto’s uit te kunnen zoeken? Helaas denkt het merendeel van diegenen die dit lezen van wel;
  • Zijn de stockfoto’s wel uniek of kom je ze op ieder in elkaar geknutseld blogje tegen?

Vaak is het een beter idee om een expert naar de juiste stockfoto’s te laten zoeken. Een vormgever of webdesigner bijvoorbeeld. Iemand die weet wat beeld kan en moet doen op een website en die ook ziet wat je allemaal met zo’n stockfoto kan doen.

Meer over rechtenvrije stockfoto’s

Als je je website en conversie echt serieus neemt

Ondernemers die hun website serieus nemen (anders vooral ons niet bellen / mailen / tweeten) laten een professionele fotograaf voor het juiste beeldmateriaal zorgen. Een fotograaf die ook wat verstand heeft van online / webdesign het liefst.

Delen

Likes

0

Onderwerp Content, Conversie, Webdesign Tags Beeldredactie, Fotografie

Meer weten?

Neem contact met ons op!
Roderick - online marketing bureau HeersRoderick van Straten
Online Marketeer

Roderick is één van de meest ervaren online specialisten van Nederland en helpt je gegarandeerd aan meer traffic en conversie.

Gerelateerde artikelen
  • Microsoft Bing Adverteren: Laat geen omzet en leads liggen
  • seo teksten laten schrijven
    SEO teksten laten schrijven die zowèl Google als je bezoeker verleiden?
  • Passief vs. actief schrijven

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een Google Ads specialist
  • Een SEO tekstschrijver

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • Blogs laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures
  • Begrippenlijst / Kennisbank
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen