Zoekmachine-optimalisatie (SEO) is voor veel mensen zo ongrijpbaar, dat SEO voor hen een soort schimmige praktijk lijkt te zijn. ‘Niets is minder waar’ zo antwoorden wij dan natuurlijk, maar dat is makkelijk gezegd. Daarom laten wij het je ook gewoon zien. In een dashboard kun je 24/7 de resultaten van onze SEO-inspanningen bekijken. In dit blog gaan we met de billen bloot: dit is hoe Heersende zoekmachine-optimalisatie en het dashboard werken.
Inhoudsopgave
Ranken in Google
Ieder serieus bedrijf heeft goede rankings in Google nodig (waarom?). Op zijn minst een vermelding op de eerste pagina van de zoekresultaten, liefst in de top drie. Roderick berekende in een eerder blog al eens welke omzet je misloopt door slechte vindbaarheid.
Die positie in Google bereik je onder andere door aandacht te besteden aan zoekmachine-optimalisatie. Wij kiezen daarbij voor een holistische aanpak voor het beste resultaat.
Dat houdt in dat we ons niet op één onderdeel focussen, maar je website op alle punten goed willen laten scoren. Dus niet alleen goede content, maar ook een technisch sublieme site. Niet alleen een conversieknaller, maar ook interne en externe links. Enzovoort.
Dat doen we niet als werkverschaffing voor onszelf, maar omdat trekken aan een dood paard weinig zin heeft en onze klanten onnodig veel geld kost. En omdat wij een drive hebben: we willen onze klanten laten winnen, laten Heersen. Dat kan alleen als alle punten kloppen.
SEO verbeteren: Aan de slag!
Stel, Heers gaat aan de slag met de SEO verbeteren voor jouw website. Natuurlijk beginnen we met een nulmeting: waar staat je website nu. Lukraak optimaliseren kan ook, maar natte-vinger-werk is niet aan ons besteed. Dus stellen we vragen en onderzoeken we. Wat zijn de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden? Waarop zoeken je klanten?
Als we duidelijk hebben hoe we jouw potentiële klanten kunnen ‘vangen’, kan het optimaliseren beginnen.
Wat er dan precies nodig is, hangt af van de prestaties van je website en de concurrentie. Een goed werkende site kan al baat hebben bij (nieuwe) SEO teksten. Voor sommige klanten focussen we volledig op linkbuilden. Maar het kan ook zo zijn dat we moeten starten met technische optimalisatie.
Transparantie Heerst
Bij Heers is een SEO-traject geen kwestie van een handtekening zetten en maar afwachten wat er gebeurd. SEO verbeteren is geen schimmige business, het mooie van online marketing is juist dat je álles kunt meten. En precies dat, dat inzicht in resultaat, is wat online zo ontzettend boeiend en verslavend maakt!
Dat delen we dan ook graag met onze klanten. Sowieso tijdens maandelijkse updates. Maar we maken het ook graag gemakkelijk – en extra leuk als je het ons vraagt. We richten namelijk een online dashboard in waar de prestaties van de website inzichtelijk zijn.
Super interessant dashboard
Dat dashboard staat bomvol waardevolle informatie, denk aan:
- Belangrijkste zoekwoorden en zoekvolumes daarop
- Posities in Google en veranderingen daarin
- Aantal bezoekers, terugkomende bezoekers, welke pagina’s ze bekijken, hoe lang ze op de site zijn enz
- Aantal followers op social media kanalen
- Backlinks naar je website
- Domein-autoriteit, trust flow en citation flow
- Behaalde doelen (conversies) – afhankelijk het doel van de website kan dit bijvoorbeeld een verkoop, een download of het invullen van het contactformulier zijn.
Hieronder een screenshot van hoe het dashboard er mogelijk uit kan zien. De informatie kan aangepast worden aan je behoeftes of interesses. En deze informatie is voor jou als klant 24/7 beschikbaar. Moet je nog oppassen dat je niet elk uur gaat zitten kijken!
We kunnen zelfs nog verder gaan in de vorm van lead identificatie. Voor b2b kunnen we exact laten zien welke bedrijven wanneer op de website zijn geweest en wat ze gedaan hebben. Een serieuze tool om gemakkelijk nieuwe klanten te vinden. Daarover volgt nog eens een apart blog.
(Kun je niet wachten op nieuwe klanten, vraag ons dan gewoon even naar de lead generatie en identificatie mogelijkheden.)
SEO verbeteren: de resultaten zijn meetbaar!
Het meetbare resultaat is waarom wij zo enthousiast zijn over online marketing en SEO. Van offline marketingactiviteiten is het altijd maar weer de vraag wat deze opleveren. De resultaten van zoekmachine-optimalisatie en AdWords campagnes zijn echter compleet inzichtelijk. Zelfs van content marketing kunnen we achterhalen wat het oplevert. Transparantie Heerst!
Geef een antwoord